Gå til innhold

DSC feil og bremsefeillys lyser...trenger noen råd


stigen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Sent går det her, så ikke tenk på det!
Jeg MÅ fikse dette problemet nå, absolutt siste frist for EU er 31/5.. 

Hadde håpet på og kunne få skrudd av disse lysa i dash slik at det forhåpentligvis ikke ble oppdaget på EU, men virker ikke som dette går ?
Jeg klarer meg så veldig, veldig bra uten, men dette får man vel feil på ved EU kontroll ? (PKK eller hva nå F det heter)

Har funnet en enhet på finn til 2900,- det er kanskje ikke så gærent prismessig ? 
Når man løsner røra fra ABS blokka, er det vakuum som gjør at det ikke renner væske ? Eller hva gjør man her ?
Når man kjøper en annen ABS enhet - trengs det no form for koding ? Eller holder det med og slette feilkode etter bytte ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N

On 27.4.2018 at 18.30, Oekern skrev:

Sent går det her, så ikke tenk på det!
Jeg MÅ fikse dette problemet nå, absolutt siste frist for EU er 31/5.. 

Hadde håpet på og kunne få skrudd av disse lysa i dash slik at det forhåpentligvis ikke ble oppdaget på EU, men virker ikke som dette går ?
Jeg klarer meg så veldig, veldig bra uten, men dette får man vel feil på ved EU kontroll ? (PKK eller hva nå F det heter)

Har funnet en enhet på finn til 2900,- det er kanskje ikke så gærent prismessig ? 
Når man løsner røra fra ABS blokka, er det vakuum som gjør at det ikke renner væske ? Eller hva gjør man her ?
Når man kjøper en annen ABS enhet - trengs det no form for koding ? Eller holder det med og slette feilkode etter bytte ? 

Nå tror jeg ikke du skal begynne å skru av noen lys i dash.. I mange tilfeller taes en OBD-Test på EU-kontroll, så da er du busted uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.4.2018 at 17.30, Oekern skrev:

Sent går det her, så ikke tenk på det!
Jeg MÅ fikse dette problemet nå, absolutt siste frist for EU er 31/5.. 

Hadde håpet på og kunne få skrudd av disse lysa i dash slik at det forhåpentligvis ikke ble oppdaget på EU, men virker ikke som dette går ?
Jeg klarer meg så veldig, veldig bra uten, men dette får man vel feil på ved EU kontroll ? (PKK eller hva nå F det heter)

Har funnet en enhet på finn til 2900,- det er kanskje ikke så gærent prismessig ? 
Når man løsner røra fra ABS blokka, er det vakuum som gjør at det ikke renner væske ? Eller hva gjør man her ?
Når man kjøper en annen ABS enhet - trengs det no form for koding ? Eller holder det med og slette feilkode etter bytte ? 

Om blokka er overhalt er det grei pris. Finnes et firma i Sverige som overhaler disse blokkene (Actronics) for ca samme pris, men du må gjennom et firma/verksted for å bestille fra de. Bestilte en innbytterblokk fra de, så sendte jeg den gamle i retur etterpå.

Du må kode om du skifter hele blokka, men slipper viss du skifter den mekaniske delen (grå delen). Systemet må også luftes etter bytte, og du må muligens kjøre en test runde på abs pumpa for å fjerne lysa i dashbordet (Inpa funker fint til det).

Når du løsner rørene renner bremsevæsken ut fra nivåtanken.. du BØR ABSOLUTT lufte systemet etter du tar av disse rørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips: Når man løsner rørene fra blokka setter man trykk på bremsepedalen. Gjerne noe mellom setet og pedal. Blir mye mindre luft i systemet. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...