Gå til innhold

Min X3 F25 m-sport - Alpina XD3 diffuser


 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Nå er jeg litt allergisk mot å ha masse svære enderør uten å ha tilsvarende motor, så jeg ville nok valgt to rør i stedet for fire selv. På bildene synes jeg i alle fall at 90mm så best ut, så det er bare å gå all in!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt allergisk mot å ha masse svære enderør uten å ha tilsvarende motor, så jeg ville nok valgt to rør i stedet for fire selv. På bildene synes jeg i alle fall at 90mm så best ut, så det er bare å gå all in!

Jeg er på en måte enig i det du sier, men for meg handler det mest om symmetri. Her synes jeg bmw har bommet, ikke bare på f25'en men på en rekke andre modeller også.

Det hadde vært bedre om det ikke hadde vært synlige enderør i det heletatt, enn 1 eller 2 rør på en side hos det en kan kalle for motorsvake utgaver.

Men jeg vil tro det er vanskeligere å tette igjen utskjæringen som er der nå og å sette på en "dieselstuss" enn å skjære ut plass til et ekstra enderør på andre siden og montere en 4 rørs løsning.

Er litt usikker på hva jeg liker best utifra bilder, men jeg tror kansje det blir 4x90 ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4x90 Supersprint, du kan se hvordan det ser ut på min bil. Jeg ville absolutt gått for de største, ja :)

 

Ellers ville jeg fått fjernet oblatene på skiltene, byttet blinklyspærer til krom uten oransje gjenskinn (fås på Biltema) og satt på sort N-merke på skiltet (nmerker.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselfirer er fortsatt dieselfirer, men det har blitt en litt røffere/grovere lyd - dog er det såpass beskjedent at jeg ikke har lagt merke til noen spesiell forskjell når jeg sitter inne i kupéen (foruten på relativt høyt turtall). Jeg var ikke ute etter å gjøre noe med lyden heller, gjorde det kun for utseende sitt skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Likte bedre løsningen til Remus også, med 4 separate rør ut ifra lyddemperen. Alle rørene er justerbare. Det betyr i teorien at man kan montere akkurat de enderørene en vil.

Jeg hadde kjøpt lyddemperen uten endereørene fra Remus om det var mulig. Men jeg måtte kjøpe med, derfor valgte jeg de billigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du på den lyddemperen der når du har hengerfeste? På min så hadde SuperSprint også en slik løsning, men den passet ikke på bilder med hengerfeste. Så jeg måtte kjøre full pakke med Y-rør midt under og en lyddemper på hver side av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...