Gå til innhold

Min X3 F25 m-sport - Alpina XD3 diffuser


 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Da er Remus eksos montert :) Har montert andre endestusser som er litt alpina inspirert. De endestussene som fulgte med var rett og slett stygge. Tenkte også å prøve med noen av carbon etterhvert.

Diffusoren har jeg tilpasset selv :) Lurer kansje på om jeg dkal lakkere den i bilens farge senere.

post-54445-0-02166100-1452339517_thumb.j

post-54445-0-50663700-1452339549_thumb.j

post-54445-0-22932000-1452339585_thumb.j

post-54445-0-68543900-1452339630_thumb.j

post-54445-0-17810800-1452339680_thumb.j

post-54445-0-61500800-1452339706_thumb.j

post-54445-0-14713300-1452339750_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen ? Jeg er fornøyd med resultatet selv.

Det som er kjekt med denne Remus-potta er at det er svært enkelt å bytte endestusser på den.

Tenkte som sagt å prøve med carbon endestusser på 90mm også for å se hvordan det blir. Men mest sansynlig blir det beholdt slik som det er nå.

Ca lik disse:

post-54445-0-54261100-1452370303_thumb.j

Ble kanonbra.

Er på utkikk etter å handle F25 selv, og har eksos planer som du nå har realisert.

Kan du gi meg en ca pris på pm kanskje?

Du vurderte ikke de grove firkantete slik E70 bl.a har?

Jeg kan sende deg litt info på PM ja.

Vurderte ikke firkantete nei, liker best runde og ovale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for PM!

:-)

Så enkelt ut å bytte selv, gitt at man har plass og bukk.

Ble svært bra.

Diffuseren ville jeg kanskje lakkert opp, ser ikke helt hvorfor denne skal være glossy.

Noe jeg også ville vurdert (gitt at jeg hadde en F25).

Igjen takk for fin info.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kuttet du i diffuseren? Stikksag? Var det vanskelig å få så jevne kanter som du har?

Hadde ikke tenkt å gjøre noe med konas F25, men etter å ha sett hvor fin din bil har blitt så kanskje jeg ombestemmer meg? :-)

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tilpasse diffuseren var det vanskeligste med jobben. Jeg kjøpte en brukt diffuser på finn.no. Da kunne jeg jobbe med den selv om bilen var i drift.

Jeg bruker stort sett loddebolt til plastarbeid. Både til skjæring og tilpassing. Jeg har også sveiset på ekstra forsterking/kant bak utskjæringen, sånn at det ble mest mulig likt som på førersiden.

Jeg lakket så opp denne kanten i samme farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen X3 dette! Eksosen er perfekt som den er, ikke vurder å bytte dem til carbon som er på grensa til harry! Monterer du Alpina fronten også blir den virkelig spesiell :)

Ser Walkabout nevner å lakke refleksene, noe som ser jalla ut etter min mening. Skal man fjerne dem, så må det gjøres skikkelig ved å plastsveise inn ny plast og lakkere opp igjen for en clean look.

Så da ville jeg droppa det ;) Aldri skjønt meg på dette fenomenet som er stort i statene med å lakkere over sidemarkeringslysa... Ser jo bare helt jævelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen X3 dette! Eksosen er perfekt som den er, ikke vurder å bytte dem til carbon som er på grensa til harry! Monterer du Alpina fronten også blir den virkelig spesiell :)

Ser Walkabout nevner å lakke refleksene, noe som ser jalla ut etter min mening. Skal man fjerne dem, så må det gjøres skikkelig ved å plastsveise inn ny plast og lakkere opp igjen for en clean look.

Så da ville jeg droppa det ;) Aldri skjønt meg på dette fenomenet som er stort i statene med å lakkere over sidemarkeringslysa... Ser jo bare helt jævelig ut :)

må si meg enig med MR.Z her! :) skal de først fjernes så burde det gjøres skikkelig (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...