Gå til innhold

Gabz' daily E36 | Solgt!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

 

Takktakk! :) Er ikke noe fan av dem så blir ikke værende. Men begynner å ville kjøre på med senk og lakk osv. og bare ha bilen en stund framover. Har gått lite og er i ganske god teknisk stand, så hvorfor ikke? Billig i drift også!

 

 

 

Åja, trodde det var plug and play, jeg. Da venter jeg med nyrer en stund, ja :)

 

Men senk og felger er førsteprioritet hvis jeg skal begynne å få den fet. Skal dra og se på et M-tech skinninteriør i morgen som jeg får ganske billig (er bare et par hull og litt slitt farge i sidepute på førerstol) så jeg hvertfall får ut de stoffstolene jeg har nå :) Ser jo ut som en tiger har gått berserk i bilen. Også får jeg heller skaffe no strøkent interiør ved en senere anledning. 

 

Har lest gjennom trådene dine tidligere, men kan jo gå gjennom en gang til og samle litt inspirasjon :) Sjekk gjerne om du har det gitteret, ja! Rillene er veldig fine de også, vet ikke om de er vanskeligere å få tak i, eventuelt dyrt? Listene på fangeren sitter også veldig dårlig, grøftelysene sitter dårlig og er ikke koblet opp ordentlig osv., så må få tatt av fangeren og ta en titt på den uansett. Kanskje den burde byttes i en som er litt bedre, siden jeg uansett skal få den lakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To nyheter i dag, en god og en dårlig. 

 

Den gode nyheten er at jeg har vært en tur på Nesodden hvor jeg har hentet meg svart M-tech skinninteriør med sportseter foran. Fikk dem til en god pris (1000-lapp) fordi de hadde to små hull. Ett i sideputen på førerstol, og ett på sitteputa i baksetet. Setene trenger en god vask og sideputene på framstolene trenger nok litt oppfarging, men ellers er det helt og fint, og en veldig stor forbedring på det som står i nå. Fikk med meg dørpaneler også, som jeg egentlig ikke trenger, utenom på førerdør. Der sitter panelet løst samt har en svær høyttaler skrudd midt i et firkantet hull.. Så panelet der byttes ut med det jeg fikk med, selv om det har vært skjært ut litt i det også.. Menmen, fornøyd med handelen :) Monteres nok i helga!

 

post-80101-0-57981900-1434042418_thumb.j

 

 

Den dårlige nyheten er noe som skjedde på vei hjem nå nettopp. Plutselig så begynte eksosen å bråke mens jeg kjørte på motorveien. Jeg tenkte at noe hadde løsnet, så jeg kjørte inn på første bensinstasjon. Så under bilen og ble møtt av synet dere ser på bildet under. Ser ut som en sensor har løsnet, jeg antar dette er lambda siden det har med eksos å gjøre. Kan det bare være at den har løsnet og må byttes? Og at hullet den skal i slipper ut nok til å gjøre eksosen ganske bråkete? Synes bilen har gått ganske ujevnt i det siste, er nok på grunn av dette da?

 

Stikker nok innom eksosverksted ved første anledning og får sett på det. Så ut til at det falt av en liten svart bit med noe mens jeg kjørte, også var det litt skrangling òg. Vi får se. Får bare kjøre rundt og høres ut som den værste rånebilen fram til da  :oops:

 

post-80101-0-15500200-1434042401_thumb.j

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for guds skyld ikke bytt til facelift nyrer! :D preface nyrene er mye penere! ^^ men gjerne sorte! ;)
angående framskjermer så er det vel bare å kjøpe uorignale på KOED har hørt passformen på de skal være ganske så greie og prisen er greie! :D Og du har vel litt kompiser som er litt skru kyndige som kan hjelpe deg med å justere de inn :) hvis ikke tar jeg gjerne turen over fjorden for å hilse på å hjelpe til! :D

ikke det at jeg er superkyndig til å skru men en hjelpende hånd og selskap er jo aldri feil! :D

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har skaffet bruke originalskjermer som er helt rustfri, pusset ned og klar for lakk :D Fikk de til en veldig god pris også! 

En hjelpende hånd og godt selskap skal man ikke kimse på, tar gjerne i mot besøk av deg en gang! :)

 

 

 

Jada, skal nok klare å ordne det selv! Vil bare ta en tur innom siden de gir gratis befaring på hva som er galt. Kan jo være mer siden jeg så noe som falt av, og siden sensoren har dratt seg langs bakken en stund. Da vet jeg nøyaktig hva som må fikses og kan begi meg ut på det selv. Godt å få løftet opp bilen og sett på det underfra også. Men skal nok gå bra og er verdt et forsøk hvertfall! Man lærer av å gjøre feil, og er morro å skru på bil uansett om jeg kan det eller ikke :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bestilt litt brukte deler. Baklykter med hvite blinklys, starter, vindusheiser, framskjermer, og forhåpentligvis snart coilovers :) Litt lakk på skjermene og fangeren, samt nye felger, så blir dette fort bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg endelig fått montert skinninteriøret, og for en stor forbedring! Begynte på ettermiddagen, men innså etterhvert at jeg jeg ikke hadde riktig torx-pipe for å løsne setebeltet fra førerstolene. Så da var det en tur til Moss for å handle piper på Jula, noe jeg gjorde, men så kom jeg hjem og oppdaget at det var feil størrelse iforhold til skrallen min.. Alt var da stengt, så måtte til Ski og få lånt av en kjenning. Dermed ble framstolene satt inn når det hadde blitt mørkt, og bildene av dem ble dermed totalt ræva. Menmen, kommer bedre bilder senere! Noen av dere legger kanskje også merke til at nakkestøttene bak fortsatt er i stoff, og jeg har ikke dørpaneler i skinn enda, men det kommer også senere :)

 

 

post-80101-0-21298400-1434231071_thumb.j

 

post-80101-0-11667100-1434231049_thumb.j

 

post-80101-0-51389000-1434231025_thumb.j

 

 

 

 

 

Siden jeg måtte bruke ekstralamper til bildene når det hadde blitt mørkt, så ser framstolene utrolig slitte ut, men de er ikke så ille. Men oppfarging skal de få etterhvert uansett!

 

post-80101-0-06442900-1434231001_thumb.j

 

post-80101-0-85280200-1434230973_thumb.j

 

post-80101-0-30622500-1434230942_thumb.j

 

 

 

 

 

Tok meg også friheten til å få av det forjævlige dørpanelet på førerdøra. Satt løst, hadde en alt for stor og stygg høyttaler i seg (noe det ikke engang er på andre siden) og det var kuttet masse i. Det nye var ikke helt bra, siden det også hadde litt kuttemerker i seg (nederst ved oppbevaringslommen), samt at det satt litt løst øverst til venstre, men dette var også en stor forbedring og funkerer absolutt midlertidig. 

 

post-80101-0-07103200-1434230895_thumb.j

 

post-80101-0-00012100-1434230861_thumb.j

 

post-80101-0-40088900-1434230833_thumb.j

 

post-80101-0-73763500-1434230806_thumb.j

 

 

 

 

 

Fikk også koblet opp det ene tåkelyset hvor den ene kabelen hadde røket av.

 

post-80101-0-46950500-1434231124_thumb.j

 

post-80101-0-52103100-1434231097_thumb.j

 

 

 

Alt i alt, suksessfull kveld :) Bedre bilder kommer som sagt senere (i morgen kanskje).

 

Tittet litt nærmere på frontfangeren i dag, og jeg vurderer egentlig å handle en ny en etterhvert. Den virker veldig så som så. Mye av den er festet til bilen med strips tydeligvis, omtrent alle listene sitter halvveis løst, den mangler grillen og noe deksler, tåkelysene sitter ikke helt flush, også videre.. Selges jo M3-fronter med lister, grill osv. til 1000-1500 kroner nytt, så får se :)

 

På mandag må jeg få tittet under bilen og få løst lambda-problemet. Også får jeg nok snart starteren i posten, samt framskjermene, baklykter og vindusheiser. Håper på å få bestilt senkesett snart også. Må se om pengene strekker til.

 

God lørdag, folkens!

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da, de var kanskje litt mer slitt enn jeg husket, men ikke så ille som de så ut igår  :P Her er i hvert fall et bilde i dagslys.

 

Men hey, jeg fikk hele pakka for en tusenlapp, og de blir nok veldig bra med litt oppfarging og kjærlighet, så jeg er fortsatt fornøyd!

Ser mye bedre ut enn de rævkjørte stoffsetene, og er mye bedre å sitte i. 

 

post-80101-0-26338000-1434279222_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...