Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med pen bil! Flotte farger både utvendig og innvendig. Jeg ville kjøpt blank sort Performance-grill som du nevner, den kommer til å kle bilen. Har du vurdert å sote rutene bak B-stolpen? Det tror jeg også kunne blitt bra. Ellers er det vel ikke mye som er nødvendig å gjøre med denne. Kanskje noen spacere og sorte N-merker? :)

 

Jeg ville beholdt de originale AE, LED er så vanskelig å se i dagslys.

Takk skal du ha :)

Rutene bak førerdør er sotet orginalt, kanskje ikke så lett å se på bildene. Er vel de du mener?

Bilen blir ikke noe "Stance" prosjekt, selvom det hadde vært kult å fått den lavere. Men som jeg har skrevet i første posten er vi to brukere.

Har hatt lyst på spacere på gammelbilen, men det ble aldri noe av. Det hadde gjort seg å få hjulene litt lengre ut på sommeren. Er det noe TUV godkjente spacere?

Kom gjerne med konkrete forslag på spacere, men det blir ikke veldig tykke skiver :)

Sorte N merker har jeg tenkt på.

Angående AE vil jeg ha hvite lys, syns de orginale gule er så svake og "gammeldags".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mente rutene bak B-stolpen, så det ikke så lett på bildene, men hvis de er sotet orignalt så er jo det toppers. En får vel ikke godkjent spacere på originalfelger dersom det ikker er en del av TUV-godkjenningen på de aktuelle felgene, men om det skulle bli et problem er det jo bare å ta dem av for eventuell visning eller EU-kontroll. Selv kjører jeg spacere foran. Her gjelder det vel bare å kjøpe et kvalitetsmerke og å få med tilhørende lengre bolter. Holder en det til 10-20 mm på hver side så skal ikke det være noe problem. H&R er jeg godt fornøyd med, men vet at blant annet Macht Schnell skal ha god kvalitet på spacere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er veldig fin. Har selv en Spacegrau Metallic (A52) 320xd 2012 model. Fint at ikke alle BMW er svarte :-). Noen som vet om de originale solskjermer kan monteres v. baksetet på E91?

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er veldig fin. Har selv en Spacegrau Metallic (A52) 320xd 2012 model. Fint at ikke alle BMW er svarte :smile:. Noen som vet om de originale solskjermer kan monteres v. baksetet på E91?

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Skjønte ikke helt hva du mente sist der. Men har montert org bmw solskjermer i en E91. Altså alle ruter fra B stolpene og bakover. Det ble kjempe bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, beklager. Det jeg mente er disse rullegardiner som trekkes opp.. :smile:

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Okei, de er det en del jobb med. Anbefaler å kjøpe de som kan etter monteres. de er kjempe fine. Min mor har det på sin E91, ser ut som om bilen fra avstand er sotet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er veldig fin. Har selv en Spacegrau Metallic (A52) 320xd 2012 model. Fint at ikke alle BMW er svarte :-). Noen som vet om de originale solskjermer kan monteres v. baksetet på E91?

Sent from my iPad using Tapatalk

Takk :-) har du tråd på din bil? Blir litt kjedelig om alle skulle være like

Har du link til ettermonterbare solskjermer ahj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) har du tråd på din bil? Blir litt kjedelig om alle skulle være like

Har du link til ettermonterbare solskjermer ahj?

Jeg har ikke akkurat nå. Men de jeg har brukt er org BMW. :)

Her er delenummerne:

51400406864

51400406865

51400406863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da fikk jeg endelig tid til å vokse nybilen!

 

Det ble en DCN style vask, en runde med Super 81 avfetting, Surfex HD avfetting og til slutt Korrosol.

Måtte en runde til med Super 81 for å få alt vekk, men da var bilen ren nok til å starte berøringsvasken.

 

Skilt må av når man skal nøye til verks!

post-54532-0-29331200-1437037495_thumb.j

post-54532-0-22468500-1437037496_thumb.j

post-54532-0-30773200-1437037497_thumb.j

post-54532-0-37553500-1437037498_thumb.j

post-54532-0-06823800-1437037499_thumb.j

post-54532-0-79734600-1437037499_thumb.j

 

Vasket bil

post-54532-0-63429300-1437037500_thumb.j

 

Renset med Swissvax Cleaner Fluid Regular og lagt på Swissvax Crystal Rock denne gang :)

post-54532-0-41554300-1437037501_thumb.j

 

En uke siden voksingen, uten noe vask og det er tydelig at beskyttelsen er bra.

post-54532-0-55698200-1437037493_thumb.j

 

Til helga blir det litt jobbing med listverk i bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) hadde bare lillekameraet med, skulle gjerne ha tatt litt flere bilder underveis. Men det kommer!

Crystal Rock må være en av de beste voksene som finnes (carnaubabasert), når det gjelder glans, holdbarhet og sheetingpost-54532-0-47450900-1437151105_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ern kvassere enn Shield? Jeg bruker den, og den er helt overlegen når det gjelder beading og holdbarhet

Har vell kanskje noe bedre glans. Holdbarhet skal vell være det samme. Det lengste Shield holdt for meg er 12 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beading og sheeting er den bedre på det er jeg sikker på.

Shield inneholder såkalt teflon så den skal ha bedre holdbarhet enn tradisjonelle vokser. Men Crystal Rock holder en hel vinter, iallefall på F11en til min far.

Nå har den en helt annen prisklasse da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...