Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, awt skrev:

Usikker på hva som er mulig med Autologic, men ting som er greie å ha er digitalt speedometer og automatisk parkering av vindusviskere. Utover det er det ikke så veldig mye etter min mening.

Av nysgjerrighet, hva menes med automatisk parkering av vindusviskere? :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gorg skrev:

Timen for autologic koding er på mandag, setter pris på om noen har tips til hva som kan kodes :D 

Ellers, er det noen som har fått BMWCCN kalenderen??

Det med at vinduene går opp uten å holde brytern inne mens døra er åpen er veldig kjekt å ha. 

Og nøkkelen popper ut når du holder start knappen inne er også ganske kjekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.1.2017 at 13.20, ahj skrev:

Det med at vinduene går opp uten å holde brytern inne mens døra er åpen er veldig kjekt å ha. 

Og nøkkelen popper ut når du holder start knappen inne er også ganske kjekt :) 

Hørtes ut som du tuller med meg :) 

Fått prøvekjørt 225xe nylig, men fant ut at den var for liten for oss. Morsom bil, går nesten like godt som vår! Synes også at lyden var litt morsom, artig takt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gorg skrev:

Hørtes ut som du tuller med meg :) 

Fått prøvekjørt 225xe nylig, men fant ut at den var for liten for oss. Morsom bil, går nesten like godt som vår! Synes også at lyden var litt morsom, artig takt.

Han tuller nok ikke :P  Åpne døra di og prøv å bruk auto-opp vindusheiserknappen. Den må holdes inne hele veien for å få vinduet lukket når døra står i åpen stilling - et aldri så lite mikroirritasjonsmoment. 

Hadde den kommet i 225xe GT hadde den nok vært stor nok - men blir jo som en B-klasse i størrelse - som en høy Golf? Sikkert kul lyd i 3-eren, vi prøvde Mito TwinAir her om dagen. To-sylindret 0.9 turbo, morsom lyd i den også, men plagsom i motorveihastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, papertiger skrev:

Han tuller nok ikke :P  Åpne døra di og prøv å bruk auto-opp vindusheiserknappen. Den må holdes inne hele veien for å få vinduet lukket når døra står i åpen stilling - et aldri så lite mikroirritasjonsmoment. 

Hadde den kommet i 225xe GT hadde den nok vært stor nok - men blir jo som en B-klasse i størrelse - som en høy Golf? Sikkert kul lyd i 3-eren, vi prøvde Mito TwinAir her om dagen. To-sylindret 0.9 turbo, morsom lyd i den også, men plagsom i motorveihastighet.

Leste at vinduene skulle gå opp automatisk uten å trykke på knappen :D Hva heter funksjonen, noen som vet?

Bruker som regel ikke nøkkelen, da jeg har CA, men det hadde vært slitsomt at nøkkelen datt ut hver gang man startet :P 

Sjekket for øvrig ut 2 serie Gran Tourer, noe som kunne ha funket i en periode. Er ikke mange BMWer i en fornuftig prisklasse som har plass til tre i baksetet (og plass til passasjer foran). Var en godt utstyrt 220d i butikken, og den var ikke fæl.

Men ser litt på 3-serie GT, stort nok bagasjerom, helt garantert god å kjøre og stort baksete. Eneste er om det er bredt nok. Så venter på svar fra selger.

Blir nok ikke å selge bilen før i mai uansett, og har tenkt å få lagd en dronefilm litt slik som denne, men mer seriøs.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett litt på 2-serie Gran Tourer, men fant ingen grunner til å kjøpe en slik kontra f.eks. Touran eller S-Max (som også er uaktuelle, slik det er sagt.

Nå vet jeg ikke om du tenker på tre barneseter bak, eller bare generelt tre plasser, men 3-serie GT har samme bredde i baksetene som vanlig 3-serie, altså ikke supergod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, awt skrev:

Jeg har også sett litt på 2-serie Gran Tourer, men fant ingen grunner til å kjøpe en slik kontra f.eks. Touran eller S-Max (som også er uaktuelle, slik det er sagt.

Nå vet jeg ikke om du tenker på tre barneseter bak, eller bare generelt tre plasser, men 3-serie GT har samme bredde i baksetene som vanlig 3-serie, altså ikke supergod.

En godt utstyrt Gran Tourer er en hyggelig bil å sitte i, med xDrive og HK anlegg og litt annet fint er den for min del å foretrekke enn de to du nevner.

Har to stykk i stol og ei som ikke bruker stol, og det gikk akkurat i 225xe, 3serie GT skal ha bredere baksete, men mye mer å gå på i lengden. Og mye større beinplass enn f30/31, så det kan være at den blir stor nok. Må få noen mål og eventuelt teste litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del syntes jeg det ble mye plast, og mye som virket "billig" sammenlignet med hva jeg forbinder med BMW. I tillegg trekker ikke fullverdig iDrive, liksom-HUD, lav hengervekt og "gammeldags" girspak veldig ned for min del. 

Sammenlignet med 225xe tror jeg nok 3GT er en bedre bil når det kommer til plass, da 225xe er forholdsvis liten. For vår del klarte jeg uten problem det "umulige" med å få tre barneseter i bredden i vår e61, så det blir nok å beholde den noen år til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, awt skrev:

For min del syntes jeg det ble mye plast, og mye som virket "billig" sammenlignet med hva jeg forbinder med BMW. I tillegg trekker ikke fullverdig iDrive, liksom-HUD, lav hengervekt og "gammeldags" girspak veldig ned for min del. 

Sammenlignet med 225xe tror jeg nok 3GT er en bedre bil når det kommer til plass, da 225xe er forholdsvis liten. For vår del klarte jeg uten problem det "umulige" med å få tre barneseter i bredden i vår e61, så det blir nok å beholde den noen år til. :)

Kan ikke si meg uenig i det. Men VAG i Bodø er ikke noe jeg vurderer så sterkt da de har et håpløst verksted..

Hvordan fikk du til det? Har du BMW stoler? For det er vel gjerne mulig med de. Bare ha bilen til behovet for stolene blir mindre :)

Tenker slik at i perioden vi har to bilstoler (pluss 9 åringen) så trenger vi en større bil, etter da kan vi gå til 530e eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke konkurrentene nødvendigvis er noe bedre, men for min del når ikke 2-serie Gran Tourer opp, og kjøper jeg en slik føler jeg at jeg har gitt litt opp, og sånn sett kunne kjørt hva som helst. :)

Jeg satte de bare inni. :)

Helt tilfeldige vanlige stoler som vi alltid har hatt, et Brio Primo og to Cybex X2.

Her med dørene igjen, forholdsvis god plass på sidene. Får naturligvis ikke brukt isofix, men det får man ikke uansett i en "vanlig" bil når man har tre seter.

IMG_3311_zpsapa5dbe1.jpg

IMG_3309_zpshvtku01g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers har 3GT 320i xDrive med sportsautomat. Jeg var med under prøvekjøring, og har kjørt den noe i etterkant. Er en svært behagelig bil å kjøre, og går greit i Sport mode. Men det er en tung bil så trenger litt motor. Bakseteplassen er overlegen svært mye, så den skulle være perfekt med barneseter i. Vi prøvde både 3GT og F31 rett etter hverandre, og GT var merkbart bredere - både utvendig og innvendig enn F31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, papertiger skrev:

Svigers har 3GT 320i xDrive med sportsautomat. Jeg var med under prøvekjøring, og har kjørt den noe i etterkant. Er en svært behagelig bil å kjøre, og går greit i Sport mode. Men det er en tung bil så trenger litt motor. Bakseteplassen er overlegen svært mye, så den skulle være perfekt med barneseter i. Vi prøvde både 3GT og F31 rett etter hverandre, og GT var merkbart bredere - både utvendig og innvendig enn F31.

Godt å høre :) 

320i er ikke så verst motor heller da, ikke like bra som det jeg har i dag. Men potent med en liten tune og går vel forholdsvis rimelig. Kan du høre hva han bruker på lang/bykjøring?

3 GT er vel ikke bygd på 3serie chassiset engang, den er jo 4.82 m lang :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, papertiger skrev:

Bakseteplassen er overlegen svært mye, så den skulle være perfekt med barneseter i. Vi prøvde både 3GT og F31 rett etter hverandre, og GT var merkbart bredere - både utvendig og innvendig enn F31.

Jeg hadde også denne i tankene, men skrinla den etter at selgeren på Bavaria mente bredden i baksetene var akkurat lik som på F30/F31. Kanskje det beste er å teste den selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT er skikkelig kul og jeg ilikhet med deg fant ut at 225xe er for liten og har tittet litt i det skjulte på 3GT xDrive :) Jeg velger å vente noen år før jeg kjøper ny bil til jeg faktisk trenger det, men 3GT er kjempefin og til og med bagasjerommet er større enn F31(tenker på liter)... Fotballspilleren Magne Hoseth solgte sin 3GT nettopp i Molde, jeg skulle se på den men ble solgt før jeg rakk å få ut fingeren! Uansett tror jeg denne er en bra bil med hengerfeste og det som trengs:

https://www.finn.no/88808275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...