Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Har byttet til vinterdekk også, men hva er riktig moment å stramme med? Finner det ikke i instruksjonsboken. :sad:

 

 

Det er 118 nm +/- 9.5 nm

Nå bruker jeg bare en kort arm for å stramme, skulle gjerne hatt en digital momentnøkkel men det koster jo litt.. (Ved kvalitet)

På BMW med M12 bolter der det 120Nm og på nyere biler med M14 bolter er det 140Nm.

 

Jeg bruker Biltemas momentnøkkel til 500 kr, funker knall.  :smile:

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt pen E91! Elsker den fargen der :clap:

 

Tusen takk :-)

 

På BMW med M12 bolter der det 120Nm og på nyere biler med M14 bolter er det 140Nm.

 

Jeg bruker Biltemas momentnøkkel til 500 kr, funker knall.  :smile:

Var ikke langt unna da :) er den digital? Må kanskje sjekke den ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk :smile:

 

Var ikke langt unna da :) er den digital? Må kanskje sjekke den ut

Nei, den er ikke digital. Når innstilt moment blir nådd, høres og merkes et tydelig klikk. 

Hadde faktisk en digital momentnøkkel tidligere, som bare ga et pip når momentet var nådd. Og ikke var det noe enklere å stille inn momentet heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt momentnøkkel på annet enn på motorsykkelen, men ser absolutt fordelen med å sikre seg mot å overtrekke bolter med fare for å skjære gjenger. Føler meg bare fram med håndmakt. Vet noen om det er noen forskjell på originale bolter som kom med bilen, og uoriginale bolter? Jeg har to sett originale bolter liggende i bagasjerommet, og et sett uoriginale krommede bolter montert på bilen (fulgte med GS-felgene). Regner med at det kan være en viss materialkvalitetsforskjell på de.

 

Gorg: Et NYDELIG interiør som blir enda bedre med de bildene du tar!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har ikke vært mye å oppdatere i vinter, da det er vinter og jeg har ikke gjort stort med bilen utenom å ha brukt den masse.

Herlig kjøremaskin med en motor som er veldig kjekk på vinteren, da den varmes opp veldig kjapt og hadde tydeligvis glemt av ha som skjer med lyden når det er kaldt. For ved 10 minus høres den ut som en illsint versjon av min :)

Bestilte nylig Tune2Air til bilen, vurderte å kjøpe inn Dension enhet også men fant ut at usbinngangen i hanskerommet ikke var på samme bus som den under armlenet. Dermed kan den ikke brukes til å spille av musikk.

Kan hende jeg bestiller en Dension senere, da komplett med dab, Bluetooth osv, og får det montert bake.

Nå skal jeg se etter spacere og bestille nytt "Third brakelight", da noen av diodene ikke funker lengre. Noen som har montert dette lyset før?

http://www.viseeostore.com/viseeo-tune2air-wma3000b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...