Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Gorg skrev:

Har ikke vært mye å oppdatere i vinter, da det er vinter og jeg har ikke gjort stort med bilen utenom å ha brukt den masse.

Herlig kjøremaskin med en motor som er veldig kjekk på vinteren, da den varmes opp veldig kjapt og hadde tydeligvis glemt av ha som skjer med lyden når det er kaldt. For ved 10 minus høres den ut som en illsint versjon av min :)

Bestilte nylig Tune2Air til bilen, vurderte å kjøpe inn Dension enhet også men fant ut at usbinngangen i hanskerommet ikke var på samme bus som den under armlenet. Dermed kan den ikke brukes til å spille av musikk.

Kan hende jeg bestiller en Dension senere, da komplett med dab, Bluetooth osv, og får det montert bake.

Nå skal jeg se etter spacere og bestille nytt "Third brakelight", da noen av diodene ikke funker lengre. Noen som har montert dette lyset før?

http://www.viseeostore.com/viseeo-tune2air-wma3000b.html

Skulle virkelig ønske det var rekkesekser bensin i vår også - selv om vår bil også blir merkverdig fort varm. Dvs. det kommer varm luft ut av dysene etter ca 5min etter en kaldstart i 10-12 minus. Hører den elektriske tilleggsvarmeren (Cold climate package) begynner å gå etter noen minutter.

Ang. Tune2Air - i og med at denne bruker bluetooth, regner jeg med at du ikke kan bruke bilens integrerte bluetooth for telefonsamtaler samtidig? Og kan den streame Spotifyinnhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bruke webasto på gammelbilen mens jeg kjørte om det var 15 minus ute for å ha det nogenlunde varmt..

Det fungerer ganske sømløst, Tune2Air kan jo ikke ringes med, så den har begrenset funksjonalitet. Dvs at den spiller av musikk og du kan styre musikken slik man da kan med iphonekabelen koblet til iphone. Syns lyden er bra også, vært noen ganger det antagelig har vært noe forstyrrelser men syns den er verdt pengene.

Slipper også noe koding, slik flere av boksene trenger.

Ringer jeg senkes musikken ned til 0 og når jeg legger på kommer den tilbake igjen. Spotify funker så lenge du starter spotify appen når bilen kobles til før du skrur av skjermen. Så kan du velge sanger i spillelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gå over bilen i dag med Prickbort, trengtes sårt.

Oppdaget i høst at vi har en selvvask, ta med det du vil vaskehall! Så det går faktisk an å vaske på vintern. :D

Tok en underspyling i går, på Rensåsen. Tror det er det eneste anlegget i Norge som du kan velge bare underspyling. 55kr i stedet for en full vask slik de tar ofte på Shell etc.

Rundet 96000km i går, måtte øke fra 12000km til 16000km på forsikringa.. :)IMG_7157.thumb.JPG.65c975b89a308d2435d29

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Handlet inn motorolje og oljefilter i dag.  Skal ta et ekstra oljeskift nå snart. Er 11000 km til service, men billig forsikring for motoren å få ny olje litt oftere.

Fikk også ordnet tilbud på service til høsten, med kjøretøy kontroll, skift av bremsevæske i tillegg til vanlig service.

Blir å handle inn spacere og bolter snart, baklukebremselys og nye eksoshaler før våren slår inn. Gleder meg til å kunne få på sommerhjulene.

Tok en rask vask av bilen med det samme. Godt å få vekk gørra.

IMG_7263.thumb.JPG.b8cfe95f875f9da0c1181IMG_7264.thumb.JPG.b28be54c1b625c27988f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger nye rørhaler ganske snart, når våren slår inn. Men Performance eksos har jeg tenkt på en del, men det er såpass kostbart at det ikke blir denne sesongen tror jeg.

Hørt ganske mye på klipp på Youtube allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Gorg skrev:

Trenger nye rørhaler ganske snart, når våren slår inn. Men Performance eksos har jeg tenkt på en del, men det er såpass kostbart at det ikke blir denne sesongen tror jeg.

Hørt ganske mye på klipp på Youtube allerede :)

Kan jeg spørre ca hvor mye performance eksoshaler kommer på? Evt ta det på PM. Jeg har fått tilbud på 3000kr for Hartge dobbel eksos til vår. Bakre lyddemper må da kuttes av og erstattes da med rakt rør. Tviler på jeg kommer til å gå for det fordi jeg ikke klarer å forsvare å bruke 3000kr på noe utelukkende kosmetisk som allerede fungerer bra, men det frister!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksoshalene mine er såvidt jeg har skjønt bare å skru av, så selve halene er enkle å bytte og koster ikke mye. Så det gjør jeg før sommern for de er fææl.. 

Performance eksos er det snakk om og da må hele bakre potte byttes. Det koster alene ca 10000. Eksosen på min bil kan beskrives som ganske diskre, fin lyd men lite lyd. Veldig kjekt på langtur, og med sovende barn. Men når jeg først har rekkesekser skulle lyden gjerne vært litt hvassere.

Er dine haler blitt stygg? Er jo ikke til å unngå med vinteren her med salt osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke mer enn at den skal gå an å få blank igjen. Så tror jeg lander på det fremfor nye stusser. Kan være greit å ta litt hensyn til et arbeidsmarked som er mildt sagt i ubalanse i området her for tiden, ikke så veldig lurt å "kaste bort" penger på slikt i disse tider..:) diskret lyd er aldri feil, spesielt ikke på en familiebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin farge på denne! Du har nok å gjøre med å holde alt det lyse interiøret rent, men det ser ut som du greier det ;)


Har Performance bakpotte på Fatterns E92 325 LCI med 3 liter. Ble VELDIG mye bedre. Bråker ikke for mye, men gir det lille ekstra som denne fortjener.

Kostet også på den nytt innsug og mapping hos ESS.. Går bedre nå ;)

Endret av Alfaduden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alfaduden skrev:

Veldig fin farge på denne! Du har nok å gjøre med å holde alt det lyse interiøret rent, men det ser ut som du greier det ;)


Har Performance bakpotte på Fatterns E92 325 LCI med 3 liter. Ble VELDIG mye bedre. Bråker ikke for mye, men gir det lille ekstra som denne fortjener.

Kostet også på den nytt innsug og mapping hos ESS.. Går bedre nå ;)

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Er ikke egentlig så mye mer arbeid enn med sort skinn. Ville nok ha brukt tid på å rense skinnet om det hadde vært sort, for det blir fort skittent det også, bare vises ikke så lett.

Begynner å få litt misfarging fra bukser på førersetet, skal ta en runde med Swissvax Leather Cleaner snart.

Er allerede byttet innsug og mappa denne her :D

Performance eksos må vente litt, har tenkt å ha denne lenge men det frister som sagt veldig.

Har nå bestilt nye eksoshaler og det tredje bremselyset. Hyggelige priser på GS i dag for BMWCCN medlemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...