Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ny bil! Etter at jeg har sett hvordan du har behandlet E91'en, tror jeg F34'en har havnet i helt rette hender. Er det 163hk utgaven du har kjøpt? Etter hva jeg har lest her på forumet skal det være en smal sak å godkjent M performance kit på BMW nå uten tilleggsavgifter - ref. hva @ogee1 har gjort på X3'en. Hvilken farge ble det? 3GT er riktignok ikke så populær som F30/31, men tror den har solgt forholdsvis bra til å være kombikupé, mest grunnet at den er noe så sjeldent som en 3-serie med god plass og god bakkeklaring (nesten like høy som utgående X1), men som også ivaretar det meste av kjerneverdiene til 3-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker @ahj, @Marius2002, @papertiger !

Selgeren var svært fornøyd med å finne en entusiast som skulle overta bilen :) 

Det er 163hk utgaven, får se om det blir performance kit.

Den er safirsort, blir den første sorte bilen min :) 

Er en del bra utstyr på den, blant annet sportsautomaten, headup, innvendig/utvendig lyspakke, navipro, krok, xdrive, Comfort Access (så kan jeg åpne bagasjerommet med foten under)

Skulle jeg ha valgt noe ekstra ville det vært el seter, harman kardon og sportsbremser. Men alt kan man ikke få bestandig :P 

Det første jeg kommer til å gjøre er å bytte bakre skiltplate, for den er krom :o 

Så er det å bli kjent med bilen, NBT systemet spesielt. Men tråd kommer så snart jeg får vasket bilen og tatt bra bilder

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Stilig denne :) På med grill med doble riller (http://www.ebay.com/itm/GLOSS-BLACK-M3-PERFORMANCE-FRONT-GRILLS-for-BMW-F34-3-SERIES-Gran-Turismo-GT-328-/272163760788?hash=item3f5e396a94:g:PnQAAOSwr7ZW4UhI&vxp=mtr), litt mørkere lykter kanskje også shadow line (folie) rundt vinduene så blir den hissig :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil og salg av gamlebilen. Da jeg så at du selge, begynte jeg alvorlig  tenke på å kjøpe den tilbake igjen siden bilen er rå og at du har behandlet den så sinnsykt bra:-D Godt å høre at en på forumet har kjøpt den så vi kan følge den videre. 3GT blir bra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råstilig! Prikk lik svigers sin, de har også satin chrome rundt vinduer og den slot'en bak forhjulene. Synes det faktisk hadde gjort seg med grill i samme finish, det ville skapt en mer helhet. Mitt forslag vil bli å IKKE foliere satin chrome listene, de gjør seg mot det sorte på denne bilen, og gir en mer definert profil. Med sort på sort forsvinner litt av de fine linjene den har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Gratulerer! Stilig denne :) På med grill med doble riller (http://www.ebay.com/itm/GLOSS-BLACK-M3-PERFORMANCE-FRONT-GRILLS-for-BMW-F34-3-SERIES-Gran-Turismo-GT-328-/272163760788?hash=item3f5e396a94:g:PnQAAOSwr7ZW4UhI&vxp=mtr), litt mørkere lykter kanskje også shadow line (folie) rundt vinduene så blir den hissig :D 

Takker :) Skal tenke på de nyrene, takk for tips! Får se om det blir shadowline, men kromspeilene skal bort relativt kjapt! Kjører ikke Audi fra 2005 :P 

1 time siden, littlep skrev:

Gratulerer med ny bil og salg av gamlebilen. Da jeg så at du selge, begynte jeg alvorlig  tenke på å kjøpe den tilbake igjen siden bilen er rå og at du har behandlet den så sinnsykt bra:-D Godt å høre at en på forumet har kjøpt den så vi kan følge den videre. 3GT blir bra :-D

Takker! Hadde tenkt å beholde bilen lengre, men den ble rett og slett for liten når vi ble en stor familie på 5..

Har en muntlig avtale om mulig tilbakekjøp hvis den blir solgt igjen, så skjønner deg godt.

Føler den gikk enda bedre med Performance eksosen enn tidligere, om ikke annet fikk motoren  i hvert fall lyden den fortjente. Herlig bil :D 

43 minutter siden, papertiger skrev:

Råstilig! Prikk lik svigers sin, de har også satin chrome rundt vinduer og den slot'en bak forhjulene. Synes det faktisk hadde gjort seg med grill i samme finish, det ville skapt en mer helhet. Mitt forslag vil bli å IKKE foliere satin chrome listene, de gjør seg mot det sorte på denne bilen, og gir en mer definert profil. Med sort på sort forsvinner litt av de fine linjene den har.

 

Takker :) 

Får se når jeg får bilen, syns det er fint med satin chrome lister på sort bil. Men kromspeil ble litt mye syns jeg.

Har for øvrig lyst å oppgradere lyden etter hvert. Bytte ut subbene, oppgradere forsterker og noen nye høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, StigJ skrev:

Gratulerer med nytt glis :)

 

Takk Stig :)

Vet ikke hvem som gleder seg mest, jeg eller guttungen på snart 3. Han går rundt å forteller alle at vi skal ha ny bil, og ser i F34 katalogen hele tiden hjemme :) Det gjør for så vidt jeg også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, papertiger skrev:

Etter hva jeg har lest her på forumet skal det være en smal sak å godkjent M performance kit på BMW nå uten tilleggsavgifter - ref. hva @ogee1 har gjort på X3'en.

Skal være en smal sak, men jeg har ikke vært på kontroll hos Vegvesenet ennå, så jeg vil vente litt før jeg uttaler meg for bastant. :-)

BMW har kampanje på Power Kit for tiden, tror det var 30% på delene.

@Gorg Gratulerer med lekker bil!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny bil Gorg.

Gleder meg til å se fortsettelsen med ny bil.:).

Og som det nevnes ,måtte jeg og tygge noen ganger for å like GT konseptet til Bmw.

Nå liker jeg det enda bedre og nå blir det spennende følge med her.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer så mye med ny bil Gorg.

Gleder meg til å se fortsettelsen med ny bil.:).

Og som det nevnes ,måtte jeg og tygge noen ganger for å like GT konseptet til Bmw.

Nå liker jeg det enda bedre og nå blir det spennende følge med her.:)

Takker og bukker!

Så 3 serie GT på Gardermoen på utstilling for første gang i 2013 og syns den var meget fin, men hadde aldri trodd jeg skulle kjøpe en. Har fått prøvd en 5 serie GT for noen år siden og den var meget god å kjøre men ikke akkurat den peneste bilen Bmw har lagd.

Konseptet med GT er noe som passer oss nå som vi har tre små og jeg ikke ønsker å kjøpe X5 eller 2 serie Gran Tourer, eventuelt bytte merke. X5 blir for dyrt, men hadde nok vært stor nok plass, F11 er ikke mye større enn E91 i baksetet så det ble fort uaktuelt.

En av tingene jeg liker godt med GT, foruten plassen, er at man har meget god sikt fra førersetet. Rammeløse vinduer, trolig større frontrute i tillegg til at man sitter høyere gjør at man får god oversikt. Begynner vel å bli gammel :P 

Slenger ut noen sammenligninger med F30,F31 og F36 :) Er ikke så store forskjeller på F34 og F36, synes jeg da.

Fronten på F34 mener jeg er finere enn F30 og F31 (pre-LCI), den får en mer heftig og høy front som antageligvis gjør at mange tror at det er en 5serie.

Synd at det antageligvis ikke kommer en neste generasjons 3-serie GT. Er mange rykter om det, et som jeg har fått høre via kontakter hos Bmw Norge (via-via) er at den tar flere kunder fra 5-serien. Ser man på sedan så er det en enorm forskjell på plassen innvendig og når prisen er såpass mye lavere er det ikke rart. Men i Norge har ikke modellen slått ordentlig igjennom

Bild-Vergleich-BMW-4er-GC-Gran-Coupe-F36-3er-GT-F34-03.thumb.jpg.a3430d420f8800fd18ddc72098634a13.jpgBild-Vergleich-BMW-4er-GC-Gran-Coupe-F36-3er-GT-F34-04.thumb.jpg.6c4feafd5253a3db3b081843cf40dff5.jpgBild-Vergleich-BMW-4er-GC-Gran-Coupe-F36-3er-GT-F34-06.thumb.jpg.6e0cfead1a8637e95e9a2e0278790724.jpg4.thumb.jpg.d4eefb4ff4c64cf83fead90b49f0b8f4.jpg

10 timer siden, Freakshow skrev:

Gratulerer så mye med ny bil! :D
hvordan sort farge er det på bilen egentlig? :o

Takker :D Det er safirsort. Ikke like spennende farge som på 325n men som hobbydetailer er sort bil artig å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...