Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, tenkte å prøve i helga :)

Vært å snakket med en på trafikkstasjonen på Stormyra om spacere. Han anbefalte absolutt ikke Biltema sine, han har hørt/sett at de går i oppløsning...

H&R var bra mente han, og jeg kunne antageligvis bruke inntil 15mm lovlig uten å få det godkjent hos dem. Var litt usikker på det så det var kjekt å få avklart! Er så mange som tror det generelt er ulovlig

20mm tror jeg blir for mye men da får jeg se om det er greit med 15 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som han forklarte dette har jeg mulighet å endre sporvidden fra utgangspunktet et31, 7.5mm på hver side. Dette uten å måtte vise frem til dem. Da skal jeg kunne bruke inntil ET24(?) uten godkjenning. Spacerne må være av en viss kvalitet, Tuv godkjenning.

Blir sikkert å dra innom for å få det godkjent uansett men han jeg pratet med er vel en av de fremste ekspertene i regionen hos Statens vegvesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan endre sporvidden opp til 7,5mm pr. side, ut i fra hva som står i vognkortet, og så lenge ingenting tar borti noe sted og at felgene ikke stikker utenfor (her er det litt uenighet om det gjelder selve dekkbanen eller felgen i seg selv).

 

Spacere må godkjennes uavhengig av om sporvidden endres eller ikke (f.eks. om man har felger med for høyt innpress).

 

Jeg har felger med for høyt innpress på 5-serien nå, så jeg kjører med 25mm spacere på alle fire hjul. Selv om de i praksis har samme innpress som de originale felgene ville nok ikke dette vært populært i en kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare fylle hjulbua bedre, så blir ikke store endringen hos meg.

Får ta turen innom men det er uansett samme karen som tar seg av kontrollen på dette så sender han meg hjem med muntlig ok så er det greit for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å snakket med en på trafikkstasjonen på Stormyra om spacere. Han anbefalte absolutt ikke Biltema sine, han har hørt/sett at de går i oppløsning...

H&R var bra mente han, og jeg kunne antageligvis bruke inntil 15mm lovlig uten å få det godkjent hos dem. Var litt usikker på det så det var kjekt å få avklart! Er så mange som tror det generelt er ulovlig

 

 

Biltema spacere gjorde at jeg nesten mistet begge fremhjulene på min tidligere evo.. 5 eller 10 mm. var på i et par mnd kun før de gikk i oppløsning og når jeg stoppet for å sjekke var det null spacer å se, samt de fleste hjulboltene hadde skrudd se av og forsvunnet da det ble slark. Var vel en igjen på hver side. skumle saker..

 

Kan anbefale H&R selv, var slike jeg ventet på mens biltema sine stod på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Biltemaspacere (3 og 5mm) på flere biler. Har til og med brukt 3mm spacere bak på Z4en ved banekjøring. Null problem. Må bare være litt påpasselig når man monterer på hjulet. Og ikke minst sjekke bolter i ny og ne. Men dette er noe jeg har gjort til en vane.

De 3 parene jeg har liggende har ingen antydning til å gå i oppløsning. Kanskje du har hatt feilvare Danskii? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger de det enda? Er jo livsfarlig om mange kjører rundt med dette...

Biltema sine er vel støpte med mange hull for å passe de fleste mens H&R er kanskje monoblokk?

 

Mine Biltema var i rett boltsirkel.

 

Jeg har hatt Biltemaspacere (3 og 5mm) på flere biler. Har til og med brukt 3mm spacere bak på Z4en ved banekjøring. Null problem. Må bare være litt påpasselig når man monterer på hjulet. Og ikke minst sjekke bolter i ny og ne. Men dette er noe jeg har gjort til en vane.

De 3 parene jeg har liggende har ingen antydning til å gå i oppløsning. Kanskje du har hatt feilvare Danskii? 

 

 

Det kan meget godt hende, for de bak holdt helt fint. Men det skjedde da så tenkte dele min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...