Gå til innhold

M50B32 Stroker Turbo


sexeren
 Share

Anbefalte innlegg

Dette ser spennende ut ☺️ Blir artig å se registere på denne!

Men villa ha kjøpt forsterka fjører til toppen med den effekten du sikter etter og mye lade trykk.

Og den clutchen vil vell ikke vare så lenge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir et friskt register tipper jeg.

Vil se hvilken effekt og diverse den viser med toppen så den er nå.

Så får jeg etterhvert oppgradere toppen videre, vet det ikke bør spares så mye der. Spesielt med fjærer som kan ende i total motorras. Men m50 toppen er såpass god i utgangspunktet så blir å kjøre så si orginalt først. Pluss jeg kjører sikkert ikke mer turtall enn 7000 på denne toppen.

Clutch oppsettet får jeg se hvor lenge det holder.

Ble kjøpt inn og liggende litt, så angret jeg litt på hvorfor jeg ikke kjøpte tilton.. Men ettersom jeg har hørt velger mange dette oppsette da det tåler tilsvarende 2skivet tilton men mye billigere. Andreas hos ppf kjørte dette clutch oppsettet uten glipp opp til 1200wnm.. Da seff i en lett e30.. Å det hadde sikkert ikke vart lenge.

Får se hvordan det holder på min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komp ville jeg valgt 8:1 hvis jeg skulle kjørt på bensin, og med høyt effektmål.

Veldig lett å få tenningsbank med høy komp, og høyt trykk, noe du må ha med det effektmålet der. E85 er såklart en annen historie.

 

Hvor skeiv er veiven din?

Er den bare littegrann utenfor toleransen, ville jeg ikke ha slipt den...

 

Ellers spennende prosjekt... Kjører selv blant mye annet en M20 Turbo med T04E kina turbo, neddreide stempler, o-ringa blokk, ekstern wastegate med screamer, større topplokksbolter og "snik" oppsett...

Lader 1 bar, og helt utrolig hva det gjør... Selv med så "liten" turbo... Når folk kommer i fart bak meg for å kjøre forbi, kommer de aldri forbi blindsona for å si det sånn, enda de har hentet fart... Det er da du sitter inni bilen og ler når du trår på...

Turbo gir en latterlig akselerasjon først i 3 gir og oppover... Kan aldri sammenlignes med sugemotor.

 

Du må bare passe på hjulspinn isteden du da, hvis du skulle gjort noe sånt, med effektmålet ditt og full gass :)

 

Synes du skal kjøre åpen wastegate :)

Endret av rakett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komp ville jeg valgt 8:1 hvis jeg skulle kjørt på bensin, og med høyt effektmål.

Veldig lett å få tenningsbank med høy komp, og høyt trykk, noe du må ha med det effektmålet der. E85 er såklart en annen historie.

Hvor skeiv er veiven din?

Er den bare littegrann utenfor toleransen, ville jeg ikke ha slipt den...

Ellers spennende prosjekt... Kjører selv blant mye annet en M20 Turbo med T04E kina turbo, neddreide stempler, o-ringa blokk, ekstern wastegate med screamer, større topplokksbolter og "snik" oppsett...

Lader 1 bar, og helt utrolig hva det gjør... Selv med så "liten" turbo... Når folk kommer i fart bak meg for å kjøre forbi, kommer de aldri forbi blindsona for å si det sånn, enda de har hentet fart... Det er da du sitter inni bilen og ler når du trår på...

Turbo gir en latterlig akselerasjon først i 3 gir og oppover... Kan aldri sammenlignes med sugemotor.

Du må bare passe på hjulspinn isteden du da, hvis du skulle gjort noe sånt, med effektmålet ditt og full gass :)

Synes du skal kjøre åpen wastegate :)

Tror det med komp på 9 går fint.. Var jo meningen å kjøre e85 men nå ser det ut som alle pumper forsvinner :( så neste blir Racing fuel å det er jo over 10000kr for et fat på 204liter... Noen som har en god ide på octan over 98?

Som du forteller me den m20 maskinen hadde jeg det i en e34 med turbo jeg hadde bare me m50 snik turbo.. Utrolig kjekt ;)

Veiven var noe utfor toleransen. Den ble forsøkt bøyd på plass i første omgang men ble ikke helt 100% så jeg ville få den slipt ;)

Åpen wg??? Eller lage screamer pipe du mener?

Tenkte å gjøre dette men tror jeg bygger den inn lenger nede på dp'en, skal kjøre 4" dp anyways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du hvordan jeg maskinerte den, tror det var 2,7mm inn jeg dreide.

Maskinerer sånn at trykk plata kommer lengre inn samt sentrere trykkplata.

Og måte borre nye hull og gjenge opp for å skru den fast.

post-50489-0-68327700-1438636632_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 4plata tilton på min m50 og det var bare å bolte rett på. Knallgod og ta igang med også. Faktisk bedre en når jeg kjørte 2 plata på m30n min

Er jo custom svinghjul lettvektssvinghjul og utløserlager fra tilton. Men digg når man bare skrur det rett på å det funker ;)post-45250-0-70662600-1438671940_thumb.j

Mitt utløserlager ligner på orginalt bare at det er 20x bedre og holder antageligvis lenger, samt det treffer helt riktig på solfjørene noe som er fryktelig vesentlig for en god pedal ;)

Endret av destroyy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...