Gå til innhold

M50B32 Stroker Turbo


sexeren
 Share

Anbefalte innlegg

åpen wastegate og screamer går for det samme vel :)

 

Er det som er i vinden nå :) Ett eller flere rør (avhengig av antall wastegates) opp av panser eller ut av forskjermen.

Er jææævlig tøft.

Hadde screamer opp av panseret på min e30, før jeg sveiset om. Nå går det ned hjulhuset foran, med en ekstrem lyd-refleksjon, særlig i forbikjøring av biler, og i tuneller. Lyden slår i bakken og det blir en jævla jet-turbo-lyd som gjør at man forstår begrepet "screamer"....

Nye bygget til mad mike (mx5) hadde vel 4 screamers.

Gir fet lyd også, hører turboen bedre ;)

Jeg hadde ikke satset på 9:1 i komp.

Tror du kommer til å HATE race-fuel. Altfor dyrt, og vanskelig å få tak i det også.

Du kan alternativt kjøre vann-innsprøytning eller tilleggsprut på metanol, som anti-detonant, uten at jeg har dyptgående greie på det.

Vet bare at for høy grunnkompresjon + mye turbotrykk = tenningsbank...

Så 8:1 er kjekt med turbo og bensin som drivstoff :)

Seff kan du kjøre "snill" tenning, men det har også en rekke ulemper, som andre vet mer om enn meg sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Har skjedd litt men ikke mye da jeg har så mye annet og gjøre + familie og små unger :)

Men håper og kunne gjør en del mer framover.

Har mest sannsynlig funnet en e34 også så da kan jeg begynne og få motoren i bil, hjelper på motivasjon og fremdrift det ;)

Har fått montet sammen bunndel, topp og register justert med 2 innsugskammer.

Bilder kommer, får bare opp feil når jeg prøver og laste opp bilder..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4. august 2015 at 23.27, rakett skrev:

åpen wastegate og screamer går for det samme vel :)

 

Er det som er i vinden nå :) Ett eller flere rør (avhengig av antall wastegates) opp av panser eller ut av forskjermen.

Er jææævlig tøft.

Hadde screamer opp av panseret på min e30, før jeg sveiset om. Nå går det ned hjulhuset foran, med en ekstrem lyd-refleksjon, særlig i forbikjøring av biler, og i tuneller. Lyden slår i bakken og det blir en jævla jet-turbo-lyd som gjør at man forstår begrepet "screamer"....

Nye bygget til mad mike (mx5) hadde vel 4 screamers.

Gir fet lyd også, hører turboen bedre ;)

Jeg hadde ikke satset på 9:1 i komp.

Tror du kommer til å HATE race-fuel. Altfor dyrt, og vanskelig å få tak i det også.

Du kan alternativt kjøre vann-innsprøytning eller tilleggsprut på metanol, som anti-detonant, uten at jeg har dyptgående greie på det.

Vet bare at for høy grunnkompresjon + mye turbotrykk = tenningsbank...

Så 8:1 er kjekt med turbo og bensin som drivstoff :)

Seff kan du kjøre "snill" tenning, men det har også en rekke ulemper, som andre vet mer om enn meg sikkert.

Race fuel er sykt dyrt! :(

Får se hvordan det blir når det nærmer seg mapping.

Snill tenning som du sier gir jo uansett mindre effekt vertfall..

Må skaffe noe kjekt fuel med høy octan, beste hadde vært VP`s Q16 fks..

Den gir god effekt og kan kjøres med kvass tenning også over 1.7bar ladetrykk har jeg blitt fortalt.

Bedre enn MS109 som også er et veldig bra fuel... Men som sakt syyykt dyrt.

Q16 ligger på 14-15000kr for et fat (204l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Har lyst og skaffe inn deler jeg trenger for montering av 530d kassen nå.

Det jeg har til nå er ppf svinghjul for 765 trykkplate, 765 trykkplate.. Skal kjøpe 35/10 240mm 4 puck lamell.

Hvordan gjør jeg med resten? Hvilket utløserlager, clutch arm og slavesylinder bruker jeg? Det som er originalt på en 530d? Fungerer det med dette oppsette eller må det shimses noe for og løse clutch skikkelig?

Og noe spesielt med montering? Vet kassen får litt feil vinkling men girstenger og det kan vell moddes å sveises i posisjon så den girer så den skal.. Hva har folk gjort med det?

Ellers er motor på vei ut av e34'n nå så skal den nye motoren snart inn. Hadde håpet og ordne dette med kassen til den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forresten en mye bedre eksos manifold som ppf laget til meg med t4 twin entry flens og 60mm wg uttak.. Ble veldig fornøyd med denne!

også 66mm precision wg.

image.jpegimage.jpegimage.jpeg

image.jpeg

Stor forskjell mellom 46mm og 66mm

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...