opeth84

1993 E34 BMW 525TDS touring

182 innlegg i dette emnet

Update 2016: Er blitt gjort endel siden bilen ble kjøpt (for de som ikke vil bla i sidene :P ).Screenshot_2016-04-20-18-31-53.png

* Bl.a er kanaler på begge sidene kappet og rustsveiset + behandlet med ovatrol og tectyl.Vurderer å legge på et lag tectyl til,men får se. Håper å få lakkert i bilens farge,så det ser bedre ut.
* Girkasse er montert da den opprinnelige var gått i nødmodus. Nye girkassa er gått ca 100 000km mindre enn min bil. Må peile olje,så tenker jeg bilen går både frem og bakover igjen :)
* Fikset motorrommet,da det såg noe "hobbymekka" ut. Red Bull flaske er fjernet,oljesøl og diverse annet er ordnet.
* Satt på original luftfilter,ny motorolje,filter,glødeplugger og bilen starter mye bedre nå enn tidligere! Kunne være veldig tungstartet om den hadde stått noen dager.
* Originale bakfanger med sprekk,er byttet ut med helrød bakfanger uten tilhengerfeste.
* Teppet i bagasjerommet pluss gulv i kupé'en har gjennomgått grundig rens,da det var veldig skittent. Skal rengjøre enda grundigere når interiørbytte blir aktuelt. Fra sort skinn til grått.
* Interiør med dørtrekk fra -96 touring i grått skinn, har fått annen farge. Pusset ned,renset og farget i granittfarge.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjøpte meg en 1993 525TDS touring i fjor. Har hatt flere E34 biler før, men første gang med automat og touring.
Har gått 302 000 km ca, men er mørkt i display for kmstand. Er powerflex i forstilling fra forrige eier, xenonlys og us blink.
Bilen er også senket med tüv papirer som følger med senk. Ac boksen er fjernet fra to eiere tilbake, av ukjent grunn, så ingen aircondition.
Usikker på hvor mye senk det er, men ser greit ut med 17" felger på.

Bilen pærer preg av rust i kanaler og jekkfestene, men dette skal bli fikset, så det ikke blir enda mer rust.
Litt rust på bakluka,men ikke mye. Er også litt i bunnen av dørene,som er typisk på E34.
Sliter med oljelekkasje, slakk styresnekke, takluka fungerer ikke og kun glasset kan åpnes på bakluka.
MAO ganske typiske touring feil.

Bilen har per i dag sort comfort skinnseter som blir bytta ut med nyere skinnseter i opprinnelig gråfarge med varme. Desse er også comfort stoler. De blir pusset ned og farget i granittfarge.
Rondell D58 felgene,som bilen kom med da jeg kjøpte den, ble solgt. Dette fordi jeg ikke vil være enda en av saueflokken som har desse, samt pengene blir brukt til fiksing av bilen ;)
Contour felger blir satt på istedenfor. Desse blir pusset ned og lakket i to farger.

Holder på å skifte til en annen brukt automatkasse, da den jeg har nå,gikk i nødmodus en dag. Dette gikk bort da jeg skifta til helt nytt batteri,men kassa er alikevel ikke helt god. Blir derfor byttet ut. Nye glødeplugger,filter til kassa,ny olje på motor og kasse og filter til begge samt stramme styresnekka og få stoppet oljelekkasjen blir gjort nå.

10531244_676309539128573_393284249_n.jpg Bilde fra samme dag som bil ble henta! Fornøyd ny eier! ^^

e34 touring side.jpg

gallery_52426_462_82737.jpg  Bilen har en stygg skade på bakfanger, så mulig det blir ny bakfanger,eller forsøke å fikse.

gallery_52426_462_66822.jpg Skittent og sølete motorrom pga oljelekkasje. Lekker fra servo og ca midt under bilen også. Dette blir fikset nå i skrivende stund.

20141122_082500.jpg

IMG_3391.jpg 
IMG_0837.jpg Seter fra donorbil. -96 mod touring. Fjerna mye glassbiter som låg i setene. Dette er originalfargen som er blitt pussa bort og lagt annen farge på. Granitt.

gallery_52426_462_17479.jpg
gallery_52426_462_89493.jpg Ny farge til høyre på setet.

10291218_777379969021529_8310695459607911485_n.jpg Stemningsbilde fra første vinteren med nye dekk og felger fra E39'en jeg leverte på skraphandleren. HELT rustfri E39,som ingen ville kjøpe. Tragiskt,men men.

 

10956647_859308577495334_8921891803943730409_n.jpg Slik såg felgene jeg hadde på E39'en ut før noe særlig pussing og farging. 17" Contour kopifelger.

10407021_859445537481638_6998953766320401538_n.jpg Selskap mens man holder på,er ikke feil!

11170344_859308887495303_8418630640229449890_n – Kopi.jpg Maskering før lakk blir påført.

11210455_859309054161953_4503631052915667980_n.jpg Første del fargelagt.

11188446_859348634157995_3455843759814563285_n.jpg 
gallery_52426_462_17000.jpg Ferdig! Vil komme mer bilder med felgene på bilen og med nytt interiør i bilen, når bilen har blitt ordnet oljelekkasje og diverse.

Redigert av opeth84
oppdatering av tråden
Bjørn Olav liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

sliter også me olje lekkasje, slakk i styresnekka, og vis eg ska ha opp bakluka, må eg først lukke opp glasset også trekke i vaier for bakluka.. er nok ledningsbrudd en eller anna plass. men takluka funke! ;)

 

Artig å se at ikke alle går me strømmen, har du bilda av biln me m contour felgan på? eg har forelsket meg i rondell, så det e ett must for meg :) 

Redigert av BMWfreak86
opeth84 liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Hehe,jepp akkurat samme problem som min. Elendig patent på det med bakluka, at ledningene ligger der de gjør. Mest sannsynlig ledningbrudd eller microbryter som må fikses. Takluka har jeg fått opp en gang før. Mulig det er nok å smøre den igjen. Rust i kanalene er hovedsakelig pga dreneringen går rett i kanalene og ikke ut en annen plass. Skjønner ikke helt hva de har tenkt på her :P

 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Godt å se deg her på Bimmers .

Litt gøyere med tråd her enn Facebook.

Følg tråden opp med bilder og tekst etterhvert som du fikser på gobilen:).

opeth84 liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

ja, dårlig patent det me drenering.. ka du ska smøre takluka me? det trengs på min også.. :)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Ah,sorry - såg ikke spørsmålet ditt før nå! Jeg kan se om jeg finner bilde av de. Prøvde å finne tidligere, fra da jeg postet på e34 bmw norge gruppa på fb, men fant ikke.
Bilen er ikke hos meg nå,siden den holder på å bli fikset.

Ingen aning hva jeg bør bruke for å smøre luka med, så tenkte å høre med bmw verksted om de har noen tips. 
Må få åpnet luka manuelt på et vis også,siden den ikke vil opp med bryteren.

Hehe, joda, Rondellene er pene, men er så himla lei av å se de på nesten alle bmw'ene jeg ser :P


Takk sveigis! :D Det skal jeg gjøre vettu! 
Ja, jeg liker personlig best Bimmers, men liker at jeg får så utrolig gode og raske svar på bmw gruppa på fb ^^ Er innom der nesten hele tiden når jeg er på fb :P

Har du tråd av din bil da? Lyst å se! ^^

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Fant litt mer bilder.
De 5 siste bildene her,er fra salgsannonse fra han jeg kjøpte bilen av,men den er fortsatt så og si helt lik innvendig fortsatt.
Det andre er fra rundt mars/april i år.

post-52426-0-62476200-1436758639_thumb.j

post-52426-0-15498100-1436758379_thumb.j

post-52426-0-82094900-1436758398_thumb.j

post-52426-0-28999200-1436758424_thumb.j

post-52426-0-87174600-1436758442_thumb.j

post-52426-0-31937300-1436758463_thumb.j

post-52426-0-84510000-1436758491_thumb.j

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja de er vel mer brukt på E36, tror jeg :) Jeg synes de kler godt på E39 og enda bedre på E34! ^^

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt. Noen er 3-serie person, noen er 5-serie. Jeg går utelukkende kun for 5'er :P

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Haha, fancy ikon! :D Hvordan går det med din E34 da? Er du fornøyd?

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

den står no bare å sjemmes :P ja, er fornøyd.. forde om eg har kjørt den en tur sia eg henta :P bakdempera er fucked.. :P men er stålende fornøyd :D står å venter på clutch,bunn pakning,  3" eksos og rakkelstag ska bli bytta :) neste helg=)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Ah, så pass ja? Min ble stående noen måneder pga kassa hadde gått i nødmodus. Men viste seg at det var nok å skifte til nytt batteri, og da var tegnet borte igjen, og bilen gikk fint. Men greit å få bytta kassa uansett,for den kan være litt treig fra neutral - drive, eller neutral-reverse.

Fikser du alt selv? Jeg har hverken kompetanse eller verktøy til det, så blir småting jeg fikser. Som oljeskift og slike småttteri, samt felger og interiør oppussing :)
Er ikke clutch ganske dyrt på bmw?

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!


Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer

    No registered users viewing this page.