Gå til innhold

1993 E34 BMW 525TDS touring


 Share

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter litt deler til touringen. Har mest sannsynlig fått tak i penere girspake i trefarge og treplate rundt girspak for manuell. Men ser etter kassettholder i midtkonsoll og rominndeler rundt girspaken. Gjerne i gråfarge, samt mørke trelister i dashbordet.

Noen som har dette? Rop ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har skjedd veldig lite i det siste, hovedsaklig pga økonomi. Koster å ha flere biler!

Fått tak i litt mer deler- bl.a et flott sportsratt med airbag til bilen, av denne typen. 
Ellers mangler det litt småtteri før man har alle delene for ombygg til manuell. Blir å kjøpe resten nytt fra Bmw forhandler eller lignende.
Går sakte men sikkert litt fremover.

Burde også få ordne rusten som er igjen (etter dårlig arbeid av han som tok kanalene). Er rusthull i høyre hjulbue/ved døra og veldig lite stål igjen under batteriet ved baksetet. Ellers er det noe rust på bakluka. Får se om det går an å redde den,eller skaffe en ny i lik farge.
Førsteprio blir iallefall å ordne ombygginga tl manuell!

e34 sportsratt.jpg

Endret av opeth84
bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var rattet henta! Litt små slitt men ikke annet å vente mtp alderen. Må si meg veldig fornøyd med dette. Null rift og er kun litt av selve trådene som er litt løse.

Gav det en grundig vask og farge, da midten var mer eller mindre grå. Nå er alt i samme farge og ser mye penere ut!

 

Legger ved før og etter bilde.

20161114_191340.jpg

20161114_213731.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Blir å kjøpe inn senterlager til manuell og litt bolter, så skal alt være klart for ombygging fra automat til manuell. Blir mest sannsynlig bygd om i januar 2017. Gleder meg vanvittig! Ellers har jeg fått snakket med en god kompis av meg,som tilbyr å ta resten av rusten som jeg har ved høyre bakdør og under batteriet ved baksetet. Ellers blir det å starte på rust på bunnen av dørene, om jeg ikke finner rustfrie dører i samme farge som min. Dørene mine har mest overflate rust,utenom en som er i litt dårligere stand.

Har etter mye leting,fått tak i koppholder til bmw'en min. Denne skal pusses ned og farges opp i samme farge som interiøret mitt. Vurderer å farge den i granitt,slik som setene er blitt farget i. Blir å lage bunn til denne også,da jeg tenker å plassere den fremme ved midtkonsollen på siden, og ikke i selve midtkonsollen,som er opprinnelig plassering.

s-l1600 (1).jpg

s-l1600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å få demontert fremsetene i morgen,om været tillater det. Få satt i de nyfarga setene samt ta en grundig rens på stoffmatter jeg kjøpte tidligere i år. Ser ikke vits i å vaske bilen innvendig så mye mer foreløbig,da det ligger endel deler i den for ombygg til manuell.

Kjenner det klør i fingrene etter å kjøre bilen igjen. Måtte ombygg skje smertefritt og raskt i januar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oh yes! Da har koppholderen omsider kommet frem! :D Ser bra ut utenom bunnen som ikke er sydd. Sikkert fordi den skal i selve bunnen og blir ikke synlig. Denne skal iallefall pusses ned og farges i enten grått eller granittfargen som er samme farge som interiøret jeg farget. Tenker å montere ved siden av girspak og lage bunn på denne.

 

 

20161220_074547.jpg

20161220_074612.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger jo med her og på FB og jeg må si jeg unner deg virkelig å få denne på veien.

Synes synd på deg ,for du har virkelig hatt motgang med denne.Girkasser,rust og tauing som resulterte ødelagte deler.

Du skal ha for å ikke gi opp.Hadde dette vært min bil,så hadde den vært sprengt i filler for lengst .

Så stå på ,noe jeg vet du gjør :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Følger jo med her og på FB og jeg må si jeg unner deg virkelig å få denne på veien.

Synes synd på deg ,for du har virkelig hatt motgang med denne.Girkasser,rust og tauing som resulterte ødelagte deler.

Du skal ha for å ikke gi opp.Hadde dette vært min bil,så hadde den vært sprengt i filler for lengst .

Så stå på ,noe jeg vet du gjør :).

Tusen takk for det! Skal bli en fryd å få denne i gang igjen, og må bare si jeg er heldig som får hjelp av snille folk! Det hadde aldri gått ellers og jeg hadde da gitt opp for lenge siden. Har jo gått mye ekstra penger på denne. Mer enn jeg selv hadde tenkt, men jeg såg potensiale i denne, og liker bilen bare mer og mer. Når også flere spør om å få kjøpe, uten at jeg har engang sagt den er til salgs, så motiverer det jo til å fortsette!

Takk, dette har vært en lang og seig prosess, men kan vel omsider se lyset i enden av tunellen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Tuesday, December 20, 2016 at 14.38, sveigis skrev:

 

Fargen heter granitt grå. Ble kjøpt på ebay. utrolig dårlig sett som jeg måtte kjøpe flere kit av pga det farga så ujent.

Skulle bruke swisswax Norge sitt produkt opprinnelig, men fikk så dårlig service, at jeg gav opp.

 

 

Endret av opeth84
feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt meg en fin førjulsgave i dag. Denne har jeg leita lenge etter! Skal pusses ned og farges i grått, så det matcher resten av interiøret. Ble handlet av en hyggelig kar og vi ble stående og prate en stund ute i kulden xP

20161223_160328.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...