Gå til innhold

1993 E34 BMW 525TDS touring


 Share

Anbefalte innlegg

Har fått gjort litt småtterier i dag. Demontert sort skinninteriør og satt i det farga skinninteriøret i granitt farge. Gjenstår fremsetene, da jeg sleit med skruen for setebeltet, som satt utrolig godt fast!

20160604_204355.jpg

20160604_204340.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bestemt meg for å drite i hele automat opplegget og heller bygge om til manuell. Holder på å prøve å få tak i deler for ombygg. Om noen har deler de sitter på,ta gjerne kontakt. Dess nærmere Ålesund,dess bedre.
Komplett clutch med svinghjul har jeg mulighet å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13/08/2016 at 20.33, viggo E34 skrev:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78442553

Han har vistnokk allt, med forsterka clutch :)

Skal si! Takk for tips!
Det var jaggu ikke ille pris heller! Men mangler vel mellomakslingen der og pedalsett ?
Sendte han iallefall en melding. Kunne godt tenkt meg delene!

 

Endret av opeth84
tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Thursday, August 18, 2016 at 8.57, danskiii skrev:

Dokumenter hvordan du gjør det, har lyst til samme opplegget på min E39 525tds. :D Automaten blir jeg litt lei uten tiptronic :P

Jeg får hjelp av to andre greie karer som tar på seg jobben. Hadde aldri klart å gjøre dette selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til å få henta deler for ombygg og få starta ombyggingen. Bilen har stått i ca 1 år nå, og det er altfor ille!
Etter ombygg,så blir det å ta eu kontroll på den. Forhåpentligvis er det ikke noe spesielt som vil komme opp. Vet at et stag bak er noe slitt og at styresnekka (mest sannsynlig) bør strammes litt, da det er noe slark i rattet.

Utenom det,så er den grusomme rusta fra kanalene og jekkfestene tatt, samt fikset lekkasje fra motorrommet og fjerna det hobbymekka greiene i motorrommet samt kasta den sære red bull flaska som stod i. Hadde garantert fått noen kommentarer på slik det såg ut før contra nå!

Tenker å få satt bilen inn til skikkelig sveiseverksted og ta resten av rust ( han som tok kanalene,har ikke åpna og sjekka for rust ved bakdørene, og der er det jo selvsagt rust O_o) ). Om det ikke er for ille pris,høre om de kan se over dørene mine også,eventuelt komme med tips til hvordan jeg best fikser dette selv.

Ser virkelig frem til å få bilen på veien igjen! Er jaggu på tide!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, DanielStance skrev:

Du må sikkert regne med priser opp til 30000 for å bytte kanaler og ta annen rust.

Kanalene er tatt. Er bare litt småtteri igjen ved ene døråpninga og noe sprøtt under der batteriet er.

Da fikser jeg fint dørene selv eller finner i bedre stand, om det er slike høye priser for å fikse rust.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Friday, August 26, 2016 at 8.46, Shattered skrev:

Hvis det rabler for deg og du finner ut at du skal selge denne en gang, si fra :wub::wub:tid

Hehe, tror det skal mye til før det skjer!;) Blitt brukt noen lapper på denne bilen nå! Men verdt det i mine øyne! ^^,} 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...