SigurdE36

Feilmelding nøkkel f10

Recommended Posts

Denne feilmeldingen har dukket opp på bilen til min far, selv om nøkkelen er i bilen. Meldingen kommer ved bruk av begge nøklene. Noen som har peiling på hvor feilen er? Bilen skal inn på bavaria på fredag, men de hadde ikke hørt om denne problemstillingen før. Skal også sies at meldingen kom første gang to dager etter den hadde vært på service. post-49799-0-25823500-1436901334_thumb.j

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Bilen får ikke kontakt med nøkkelen iallfall, det kan skyldes noe å enkelt som flatt batteri i nøkkelen. Da skal man dog ha fått ett varsel i forkant ;) Ellers så vil jeg tippe på noen slags for for forstyrrelse som nevnt over her

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det ofte på min og det kommer av forstyrrelser mellom nøkkel og antennen. 

Om det er touring ville jeg spesielt sjekket jordingsbåndene mellom bakluke og karroseri. De er med på å lede vekk støy fra antennen og om de er brutt så er det ikke utenkelig med slike forstyrrelser. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Får denne feilmeldinga hele tiden i min bil da nøkkelen er lomma, jeg er inne i butikken, bilen er låst og står å går. Så vil tippe det bare er helt normalt, eller ingenting å bry seg om. Fordi nøkkelen fungerer og bilen står allerede å går.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Jeg får denne hvis nøkkel ligger i lomma og mobilen har lurt seg over f.eks. Så bilnøkkel og mobil i samme lomma er dårlig kombo.

Så utentvil at nøkkel ikke når bilen, så er spm hvorfor

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå