Gå til innhold

Min F36 420i og E36 Compact, isbanekjøring S10


Anbefalte innlegg

Idag så jeg E46 M3n min rulle ut av parkeringsplassen min for siste gang.

Ett trist syn etter 2,5års eierskap og utrolig mye glede, men jeg fikk jo tross alt kost meg med bilen og gjort alt jeg hadde planlagt med den.

 

Lyspunktet er at igår bestilte jeg meg en ny 420i GC :mrgreen:

 

Bygde den akkurat slik jeg ville ha den, eneste jeg kjipa ut på var motoren (vil jo ha 28i) og fargen.

 

Endte opp med en Estoril blå M-sport med lassevis av utstyr, kan nevne høydepunkter (glemte utstyrslista på jobb)

 

M-sport

Manuell

Bakhjulstrekk

 

Dette er de tre viktigste^ hehe :P

 

Navi pro

Soltak i glass

Comfort access

Headup

HK stereo

Adaptivt M understell

Variabel sportsstyring (har ikke prøvd dette, men håper den er bedre enn std elektrisk servo)

M-Sport bremser

Internett

Connected drive

Adaptive LED lykter

Oppvarmbart ratt

19" Orbit grey felger

Eksteriørdeler lakkert i bilens farge

Korsryggstøtte

Nedfellbare bakseter

Solbeskyttende vinduer

PDC

Ryggekamera (aldri sett behovet for top view)

DAB+

Fjernlysassistent

Instrumentkløster med utvidet innhold

Bluetooth pro

Automatisk dimbart speil innvendig

 

Droppet skinnseter da jeg har hatt det på de 4 siste bilene mine, er ganske mye mer arbeid å holde pent kontra alcantara!

I tillegg synes jeg ikke skinnsetene på 3 og 4 serie føles "eksklusive" nok til å forsvare prisen på 18.000kr.

Hadde og lyst på Tanzanite blue metallic, men den er ikke SÅ mye kulere enn Estoril at den er verdt over 10.000 ekstra. 

Da ville jeg heller ha adaptivt understell :)

 

Dette er starten på de to lengste mnd i livet mitt tror jeg, blir rimelig kjipt å kjøre en Peugeot 406 i mellomtiden!

 

For modifiseringer er planer foreløpig sorte nyrer og M-performance eksosstusser, tror ikke det blir så mye mer enn det egentlig da jeg for en gangs skyld får en bil akkurat etter min smak :D

 

Er det forresten noen her som har erfaring med ESS sin E-tronic tuningboks til N20 motorene? Skal øke fra 184-215hk ifølge de.

4GC.jpg

Endret av Kennethe34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe annet alternativ for min del, er også ganske imponert over N20 motoren så tror dette blir bra :)

Selgeren mente jeg burde ha Automat, firehjulstrekk og diesel. Jeg svarte at de var de tre største neinei'ene etter min smak hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestilling av kjempefin bil :) Det er flott å se at noen velger manuell, bakhjulstrekk og bensin motor i disse automat/firehjulstrekk/diesel tider, tommel opp for meget pent fargevalg. Holder med deg i å velge 420I fremfor 428I, det er rett og slett ikke verd prisforskjellen så lenge man likevel ikke får sekser. Er jo akkruat samme motorene og man har mye bra tuningalternativer i dag :)

Dobbel eksos stuss i stede for "sugerøret" som kommer originalt vil gjør seg, ellers ville jeg holdt den akkurat som den er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter de 245 av 420? Det er imponerende:)

Men 25k før mva... Koster å være kar :P

Det er samme motor som 428, eneste forskjellen er at 28i har andre stempler (litt lavere kompresjon) turbo, råder, topp++ er det samme :)

Med softwaretuning henter de nærmere 300hk, men da kan man vinke farvel til nybilgarantien :P

ESS sin boks er oppgitt til 215hk og koster 7970,-, sendte de en mail å spurte om det fantes flere steg, kan poste svar her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på en ny F36 420i og en ny F30 320i? :D
De er jo helt lik! 

Forresten, helt konge farge du har gått for! Det er en sikker inntertier :) Så ser ikke helt hvordan du har kjipa ut der

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...