Gå til innhold

Min F36 420i og E36 Compact, isbanekjøring S10


Anbefalte innlegg

Etter mye frem og tilbake blir denne beholdt :P

Jeg er vel den mest ubestemte personen ever mtp bilhold hehe.. 

Planen nå er å kjøpe ut bilen når den når en vettig pris (400ish) eller kjøpe den ut når leasingen går ut (300). 

Bestemte meg for at hvis bilen skal beholdes må den pimpes litt opp, har derfor bestilt Injen intake kit for å få litt mer innsugs og turbolyd og 435i look eksos for å få litt lyd (hører ikke eksosen inni bilen nå) og ikke minst mtp utseende. Ville egentlig ha to stusser på en side, men fant ut at det ville se kulere ut med en stuss per side :)

Skal se hvordan passformen er når eksosen kommer, er den tilnærmet original blir det montert M performance diffuser til 435i, er passformen dårlig blir det å kjøpe en kopi av M perfomance diffusoren og tilpasse den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekken på bilen kommer til å bli seende omtrent ut som denne, med noe større diameter på stussene da :)

xzPadWRl.jpg

 

Ellers fikk bilen en god håndvask idag, var mest bare støvete. 

Ser at en del av voksen er begynt å slippe taket, velfortjent da jeg har brukt litt heftig pre wash avfetting ett par ganger.. Ikke lenge til jeg må ta en ny runde med voks. 

Legger ved bilder :)

 

20160817_202824.jpg

20160817_202834.jpg

20160817_202909.jpg

20160817_202920.jpg

20160817_202928.jpg

20160817_202947.jpg

20160817_202957.jpg

20160817_203014.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se at du velger å beholde bilen. Dette er en skikkelig godbil så jeg kan godt forstå at du tok den beslutningen :) 

Jeg synes dog det hadde passet bedre med dobbelstuss ala 428i enn 435i eksos. Men det er min mening :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske frem og tilbake ang hvilken eksos jeg ville ha, prisen ble stortsett den samme for begge løsninger (1000lapp forskjell). 

Bilen ser litt "større" ut enn den er (får i ulveklær) med 35i look, dette er jo både positivt og negativt :P 

Skulle det bli helt kræsj kan jeg eventuelt bytte til 28i look, alt er bedre enn sugerøret som står der nå uansett :)

Ellers har jeg sett at flere begynner å komme med løsninger som henter _mye_ effekt ut av disse motorene, BSR har blant annet kommet med steg 3 som gir 312Hk.. Dette inkluderer bytte av downpipe og intercooler (større IC og downpipe med racekat). Hvis jeg enda har bilen når den er ute av garanti er dette absolutt aktuelt, kan jo alltids klaske på alt utenom software før garantien går ut også. 

BSR gir også 1.års motorgaranti såfremst bilen er under nybilgaranti, det er det ikke mange andre som gjør!

http://sv.bsr.se/trimsatser/t/3018

Deres steg 1 gir 284hk (kun software), men når man tar ut såpass mye ekstra effekt er det nok ikke dumt å øke motorens pusteevne (intake kit, IC, downpipe, chargepipe). 
Virkelig spennende motorer med mye potensiale dette :)

 

Anbefaler forøvrig å se denne: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort et godt valg å gå for 35i-looken, det er definitivt det fineste oppsettet på F3X. Blir symmetrisk og fint med ett utblås på hver side :) Ville lakkert/foliert refleksen bak når jeg først var i gang også - enten i bilens farge eller samme farge som diffuseren. Ville gitt en mer clean bakende da. Har du vurdert å droppe skiltramme og heller feste skiltene med borrelås/dobbelsidig teip? Det hadde gjort seg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Walkabout skrev:

Du har gjort et godt valg å gå for 35i-looken, det er definitivt det fineste oppsettet på F3X. Blir symmetrisk og fint med ett utblås på hver side :) Ville lakkert/foliert refleksen bak når jeg først var i gang også - enten i bilens farge eller samme farge som diffuseren. Ville gitt en mer clean bakende da. Har du vurdert å droppe skiltramme og heller feste skiltene med borrelås/dobbelsidig teip? Det hadde gjort seg :D 

Ja disse refleksene har plaget meg litt, mulig jeg prøver meg på å foliere de når jeg bytter diffuser :) 

Kanskje det ikke hadde vært så dumt uten skiltrammer, er det noen borrelås man tør å stole på? :P Kjedelig å miste skiltene hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kennethe34 skrev:

Kanskje det ikke hadde vært så dumt uten skiltrammer, er det noen borrelås man tør å stole på? :P Kjedelig å miste skiltene hehe..

Foran har jeg dual-lock borrelås fra 3M og sitter bra det! Har kjørt med det et par måneder nå uten problem. Tålt alt av vær, vind og vask. 

Men om du vil bruke teip, så er denne veldig god: 
Jeg kjøpte den hos Jernia her jeg bor.

DSC_1131.JPG

Virket ikke veldig sterk når jeg kjente på den, men monterte 3-4 striper på 5cm hver bak skiltet bak og klemte på bilen. Lot det dog stå i garasje et par timer for sikkerhets skyld. Men satt som faen etterpå, og sitter like godt enda, etter et halvt år, 15kkm og x antall vask i måneden :) Når jeg skulle ta av foran for å bytte fanger måtte jeg bøye skiltet såpass mye for å få det av at jeg bestilte nytt. Men så er ikke jeg noe opptatt av å fjerne skiltet for fotoshoots, treff etc. heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...