Gå til innhold

Min F36 420i og E36 Compact, isbanekjøring S10


Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Har fortsatt denne her, ble ikke videreleaset for denne gang. Sitter å vurderer om jeg kanskje skal kjøpe den ut for å ha den, eller om jeg skal prøve å viderelease eller selge den en gang til for å bytte merke muligens.

 

Har uansett tatt vårvasken :)

Full shine innvendig, vasket i alle kriker å kroker (dørhenglser, baklukehengsler osv), tatt skinnpleie på rattet (begynte å synes at det var brukt, nå ser det nytt ut igjen) og montert på ESS E-tronicen igjen + sommerhjul.

Er forøvrig en utrolig dårlig patent på disse bilene som får det til å renne rustvann + lage rustflekker ut fra senterkoppen i felgene. På navet er det en plastkopp som skal beskytte innsiden av nav og drivakselmutteren. Denne gjør at vannet blir holdt inni der og at navet ruster fra innsiden. Tok av alle navkoppene og smurte navene med fett, nå bør det ikke ruste noe videre. 

Flaut at det er rustbrunt på felgene på en nesten ny bil!

Legger ved noen bilder:

DSC_0598.JPG

DSC_0599.JPG

DSC_0600.JPG

DSC_0601.JPG

DSC_0610.JPG

DSC_0611.JPG

DSC_0612.JPG

DSC_0613.JPG

DSC_0614.JPG

DSC_0615.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tok vårpoleringen idag :)

Begynte med å først avfette med asfalt rens, så spyl, så avfetting med surfex hd blandet sterkt, så spyl og så håndvask med meguiars såpe blandet sterkt. 

Var ikke nødvendig å claye noe, Swisswax shield har holdt asfalt og metallpartikler i sjakk så de ikke festet seg skikkelig :)

Så var det tørk av bil, først for hånd og så med blåsespiss for å få ut vannet fra alle kriker og kroker. 

Deretter begynte jeg å polere, plukket av skilter for å få polert og vokset på baksiden og. 

Avsluttet med voksing, bruker Swisswah shield, og denne fikk herde i ca en time før jeg buffet bort overskuddsvoks. 

La på dekkglans på dekkene, vokset felger, vasket vinduer og tok ei kjapp støvsuging innvendig, digg med helt ren bil!

Bilder uten skilt er med voksen nettopp lagt på og de andre bildene er av ferdig resultat :)

Legger også ved ett bilde av nåværende bilpark. 

 

DSC_0639.JPG

DSC_0640.JPG

DSC_0642.JPG

DSC_0643.JPG

DSC_0644.JPG

DSC_0645.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tja... Etter å ha lest masse på elbilforumet, så er det en bil jeg aldri skal kjøpe, og det er Tesla. 

3-4 mnd ventetid på service og masse feil og mangler som har vært tilstede fra dag 1, og som de ikke har noen gode løsninger på. 

Parkeringsensorer som ikke lenger virker grunnet irr og korrodering. Blindsone varsler som virker så som så, drive pilot som virker så som så, og summon (få bilen inn ut av garasje) virker så som så.... De slipper unna alt ved å kalle det "beta"...

hadde BMW eller Mercedes kommet med "beta" av drive pilot og i tillegg belastet kunden penger for denne pakken, så hadde nok mange vært misfornøyde. Men de fleste lever vel med disse feilene siden de sparer penger på bom og bensin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo de har vel sine feil de og, men som tidligere Bmw Tekniker kan jeg forsikre deg om at Bmw er ikke feilfrie de heller :P totalpakken til tesla mtp kostnader er det ingen som slår pr idag.. Er avhengig av en bil med firehjulstrekk og plass til hundebur på vinteren og kjører minimum 5 mil om dagen..

Bmw med firehjulstrekk vil jeg ikke ha og hund i Bmw vil jeg ikke ha. E34 selger jeg ikke, så "må" da ha 3 biler om det skal fortsette med BMW. Med en tesla hadde jeg klart meg med to og kunne da solgt Volvoen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer du Tesla?? Du har per i dag noe av det peneste BMW lager også vil du bytte den i en overdimensjonert allemannsbil som går på dildodrivstoff? Da hadde jeg heller svelget noen kameler og valgt en BMW med firehjulstrekk som du kunne hatt hund i. Jeg ser den med kostnader og alt det der, men da finnes det langt mer billigere løsninger enn en Tesla. 

Jeg skal være ærlig, jeg har prøvekjørt en P90D og det var noe av det sykeste jeg har vært borti. Men bortsett ifra syk akselerasjon så var den helt vanlig å kjøre, litt små shady fit og finish på interiøret og tungvint med den skjermen. Men god å kjøre, for all del.

Når det gjelder driftsikkerhet så har alle merker sine svin på skogen, også BMW selvfølgelig. Men jeg kan jo nevne typen til kusina mi, han pendler til jobb og bytta A6 TDI i Tesla Modell S. Masse problemer med Teslaen, så den solgte han og pendler nå med BMW F10 til jobb :P Det koster mer men han kommer i det minste på jobb når han skal som han så fint sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...