Gå til innhold

Erling sin f10 525d


Anbefalte innlegg

Det gjelder det 'lille bagasjerommet' under dørken i koffertrommet. 
Det fins ikke på min bil.
Det er opptatt av diverse elektriske 'duppedingser, montert originalt ser det ut for.

Bilen har 'Kald klima versjon' og 'integral styring'.

Spørsmål 1:
Kan noe bekrefte at dette er til batteriet, eller til hva? 
(Se bildet)


Spørsmål 2:
Er de elektriske 'duppedingser' ( ref bildet) blitt flyttet bakover for å gi plass til  Integral styringen?  
På bekostning av det ekstra bagasjerommet?

post-39887-0-53170700-1448404212_thumb.j post-39887-0-78919300-1448404238_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatters sin F10 525d har ikke integral aktiv styring og den har heller ikke slikt. Ser ut som om du mangler et deksel over alt det der. Han har bare et lite rom der. 

 

Ser ut som om du mangler denne: 51477222132 

Men det står i ETK at den ikke er for integral aktiv styring. 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk melding fra Bavaria at denne bilen ble levert uten 'det lille' bagasjerommet under dørken i bagasjerommet.
Da var den saken oppklart.

Men jeg lurer fortsatt på hva er det som er montert der på dørken  mellom batteri og akter vegg? ( se bildet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reklamerte til selger av bilen, Bavaria Oslo, på svært rustne bakhjulsnav .
Du kan lese mer om det på en annen tråd kalt "Rust på F10- F11"  http://bimmers.no/topic/779919-rust-p%C3%A5-f10-2011-alle-f10-f11-eiere-b%C3%B8r-lese-dette/

I morgen 15/12 skal jeg på verksted til Bavaria Oslo for å  "sandblåse - slipe og lakke  (Hammerite)" bakhjul navene på selgers regning.  :)


Noen synspunkter på det folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Har hammerite på mine bremser, to år og de ser like ut i dag som den dagen jeg la det på :)

Det er flott.

Fikk ikke tatt bilder av jobben de gjorde, før de satt på hjulene igjen.

Og Bavaria Oslo står for sin del av handelen; følger opp garantien de ga på kjøpet av bilen.  \:D/ 

De klagde litt over understellsbehandlingen, Fluid film, som dekket så bra over at de ikke klarte å se om støtdempere lakk!

Tok EU kontroll i samme slengen. 

'0' mangler.

Ny rekord Drammen - Bavaria Oslo i dag.

Brukte 2,5 timer på en strekning som vanligvis tar 50 minutter i morgenrushet. 

Atale om å være på verkstedet kl. 07:30.  Ankom istedet kl. 09:08

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott.

Fikk ikke tatt bilder av jobben de gjorde, før de satt på hjulene igjen.

Og Bavaria Oslo står for sin del av handelen; følger opp garantien de ga på kjøpet av bilen.  \:D/ 

De klagde litt over understellsbehandlingen, Fluid film, som dekket så bra over at de ikke klarte å se om støtdempere lakk!

Tok EU kontroll i samme slengen. 

'0' mangler.

Ny rekord Drammen - Bavaria Oslo i dag.

Brukte 2,5 timer på en strekning som vanligvis tar 50 minutter i morgenrushet. 

Atale om å være på verkstedet kl. 07:30.  Ankom istedet kl. 09:08

 

Det var såpass med trafikk ja. Men lekker ene demperen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var såpass med trafikk ja. Men lekker ene demperen din? 

Nei de lekker ikke, men det var vanskelig å se om det var noen lekkasje pga. understellsbehandlingen 'Fluid film'.

Ett av kontrollpunktene på EU kontroll, er jo å avklare tilstanden på støtdempere.

 

Det tar ca 50 minutter i morgenrushet til Bavaira Oslo. Igår tok det over 2,5 timer.

En genial ( ironi varsel) trailer sjåfør, besluttet på å stoppe traileren midt på motorveien, istedet for å la traileren sige inn til høyre, inn til sidefilen hvor e-bilene farter.

Resultat?

Totalt stillestående trafikk mellom Asker og Lysaker. I morgenrushet.

Satt og storirriterte meg og lyttet til alle politiske propaganda radiokanaler vi har.

Det begynner å bli en del som sender det samme gitt.

Ikke én sendte ut nyheten  om trafikk korken. [-(

Men dæven som de babler i vei om politikk, alle som én, ispedd latterlig popmusikk, bare for å tåkelegge propaganda maskineriet. :stupid:

Jeg lytter fint lite til radio for jeg bruker ikke bilen til jobb. 

Det er skremmende å oppleve hvor velsmurt det politiske propaganda maskineriet har blitt. 

Er det kun  meg som reagerer på dette? 

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke den eneste som har lagt merke til den venstrevridde pressen i Norge, TV kanaler og radio er ikke bedre enn aviser og annet. Til og med Facebook har blitt ett instrument for å spre politisk bullshit. Har bare begynnt å slette dem på vennelisten som ofte deler slikt, har ikke noe interesse av slike folk med slike syn uansett.

Nå som det er kaldt ute, hvordan er temperaturen på din bil? Tenker da på tempmåleren i speedometeret som viser oljetemp. Synes min bruker urimelig lang tid på å komme seg til driftstemp om jeg ser på denne måleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke den eneste som har lagt merke til den venstrevridde pressen i Norge, TV kanaler og radio er ikke bedre enn aviser og annet. Til og med Facebook har blitt ett instrument for å spre politisk bullshit. Har bare begynnt å slette dem på vennelisten som ofte deler slikt, har ikke noe interesse av slike folk med slike syn uansett.

Nå som det er kaldt ute, hvordan er temperaturen på din bil? Tenker da på tempmåleren i speedometeret som viser oljetemp. Synes min bruker urimelig lang tid på å komme seg til driftstemp om jeg ser på denne måleren.

Jeg er litt usikker på om jeg er rette person  til svare  deg på det med temperatur, fordi min er utstyrt med  'Kaldt klima' utstyret.

Så selvsagt vil den bli raskere oppvarmet og holde på varmen, enn en bil uten.

Men her er min erfaring.

Tar litt lengre tid å nå om vinteren å nå topptemperatur i minusgrader, enn om sommeren. Det er sikkert.

Men....

Min bil er også utstyrt med "Webasto" dieselvarmer, som hjelper å få opp kjølevannstamperetur i motoren, som der igjen varmer opp motoroljen.

Dert skjer automatisk!

Så jeg synes (!) at det går svært fort å få opp varmen.

i tillegg forvarmer jeg alltid kupeen i ca . 10-15 min. med webastoen når det er kaldt. Jeg har stort sett alltid en liten hund med tynn, elendig pels med meg.

Utrolig hvor raskt Webasto er til å varme opp fra å være en fryseboks av en kupé, til lun kosevarme. 

Trykker på webasto fjernkontrollen i leiligheten, som er i 2 etg. rett før vi går ut.  Signalet går igjennom betong og starter opp dieselvarmer. 

Utrolig god rekkevidde.

Men har ikke du montert elektrisk motoroljevarmer da?

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det tenkte jeg ikke på. Både kaldklima versjon og Webasto hjelper naturligvis stort, er absolutt dette man skulle hatt. Der kan jeg ha igjen for å skulle spare noen kroner å importere bil ifra Tyskland. Jeg har jo disse spjeldene inni nyrene jeg også som lukker seg men det ser ikke ut til å hjelpe for å få motoren fortere varm, mulig en av bilens tre termostater er gåen? Her får jeg grubble litt videre..

Takk for svar iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Okei, det tenkte jeg ikke på. Både kaldklima versjon og Webasto hjelper naturligvis stort, er absolutt dette man skulle hatt. Der kan jeg ha igjen for å skulle spare noen kroner å importere bil ifra Tyskland. Jeg har jo disse spjeldene inni nyrene jeg også som lukker seg men det ser ikke ut til å hjelpe for å få motoren fortere varm, mulig en av bilens tre termostater er gåen? Her får jeg grubble litt videre..

Takk for svar iallfall :)

 

Spjeld i grillen ja....

Det har min F10 også, og nå er de lukket. Kan ikke se radiator lengre.

Det ser ut som svarte persienner, bare at de står på langs og ikke tvers, slik jeg har i vinduene i leiligheten.

Er dette standard utstyr for F10 / 11?

Tydeligvis noe som åpner og stenges automatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...