Gå til innhold

Slaven's kompressormata E46 320 2.2 - Simply clean - Photo shoot 23.09 - SOLGT!


Anbefalte innlegg

Update:

Fikk henta bilen på torsdag, og gleden var stor over å endelig kjøre skikkelig bil igjen. Bilen ble kjørt rolig hjem så motoren kunne bli god og varm.

I vinter limte jeg to magneter på baksiden av fangeren slik at jeg kan kjøre uten skiltholder, men det viste seg at det ikke holdt, så idag var det av med frontfangeren og lime enda fler magneter.

Etter litt knot var fangeren av

Limt på baksiden IMAG0425.thumb.jpg.69b72fe40a4044ad9d1fc58d8722d312.jpg

Magneter linet på forsidenIMAG0427.thumb.jpg.78626fbf5d7393a3327bb3c9d28086ba.jpg

Limt på skiltet med Essve Tack lim(sitter som juling etter herding)IMAG0428.thumb.jpg.db00ff0feb4bc9188d3ce16ebf3596ca.jpg

Ferdig bilder kommer....

Dagen ble avsluttet med en kjapp vask.IMAG0429.thumb.jpg.4d29a81bc4cdbfb8402e49e3917d7752.jpgIMAG0430.thumb.jpg.062c47c167534da630a168036a92b54c.jpg

Blir firehjulskontroll ila. uka og bytte av fører- og passasjerairbag 12. April.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Akkurat kommet hjem etter firehjulskontroll. Ba først verkstedet om å beholde camberen foran og bak, men at de skulle juster til like verdier på hver aksel. Når jeg kom for å hente bilen var fronten perfekt mens bak så hadde de utrolig nok justert til orginal camber. Etter litt prating og en halvtime senere ble camberen dlin jeg vil ha den. Endte på -2°38 begge sider bak, da var det ett stykk fornøyd eier som forlot verkstedet. De tok heller ikke ekstra betalt for den lille extra halvtime, topp service. 

IMAG0435.thumb.jpg.123a4a21930b1ff15bcd89c8de93681b.jpg

Camber før justering IMAG0434.thumb.jpg.52c36ea6af4f8753f6b9209f59b242ae.jpg

Etter justeringIMAG0438.thumb.jpg.96314459e32b7fcaa0773e8b2dc1bbd1.jpg

Fikk tatt ett bilde under bilen og. Ikke mye som er rustent eller slitt her.IMAG0436.thumb.jpg.80131a7276d3e35de36fea055629befa.jpg

Alt var i følge mekanikeren i tipp topp stand untatt det ene endeleddet de mistenker kan være for langt(!) Ikke spør hvordan det er mulig. Blir å se på det i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gabz skrev:

Nice! Akkurat passe mengde camber det der :) 

Synes det var ganske kledelig. Vet det ikke er ideelt å kjøre med, men det viktigste er at camberen er lik på begge aksler.

 

8 minutter siden, RF91 skrev:

Utruleg flott denna bilen her :)

Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Sndvik skrev:

Uklart bilde av kontrollseddelen, hva kicka de på?

15 minutter siden, RF91 skrev:

Ja, no blei eg og nysgjerrig :P

Hjul utenfor hjulbuer bak, feil farge på lykteglass og skilt mangler.

Skiltet hadde jeg glemt igjen etter at jeg tok bilder(hentet i stad)

Lykteglassa er bytta tilbake til vanlige nå

Samme er det med hjulene. Bytta til helårsdekka. 

Fått time i Drammen på tirsdag. Var ikke ledig på Risløkka før ut i mai måned.

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt klart til visning hos SVV i Drammen. Fjerna den gule filmen på langlysa i stad for å være på den sikre sida. Har hevet bilen til 33 cm foran og bak. Står oppført med 34 cm foran i vognkortet. Tror ikke kontrolløren kommer til å henge seg opp i høyden siden den allerede er godkjent senka. Håper på det hvertfall. Hadde ingen spacere liggende å slenge da de forrige knakk, men fant noen m14 skiver så slang på ett par av disse, nå går i det minste felgen klar av demperen.

Krysser fingra for at alt går i orden.

Fikk forøvrig time for bytte av airbag på torsdag hos Furubakken på Bekkestua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RF91 skrev:

Ha du spaca ut felgen med ei M14 stoppskive på kvar hjulbolt? Isofall håpa eg for din del at kontrolløren ikkje ser da, for slike ting kan umule vera populært (eller trygt :P) Men eg håpa jo at bilen går igjennom :)

har ikke bolter, har studs, er kun snakk om 2 stk skiver per stud, utgjør ca. 5-6 mm. Har ikke tid til å finne spacere. Krysser fingra.

Har tid til å dra innom Biltema og kjøpe noe universal greier i morra. De er vel ikke så glad i det uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...