Gå til innhold

Slaven's kompressormata E46 320 2.2 - Simply clean - Photo shoot 23.09 - SOLGT!


Anbefalte innlegg

On 9.6.2017 at 14.53, Slavearbeider'n skrev:

Høyre bakhjul var helt spist opp, venstre bakhjul var litt bedre, men ikke noe å rope hurra for.

Nye dekk er bestilt. Ble Toyo T1 Sport i 225/35-18. Blir deiligere med mindre dekk og bedre fitment.

 

Håper du sterkt vurderer en korrigering av hjulstilling og før du sliter ut flere dekk :shock: så ikke helt bra ut det der. 

Forresten, ser du har en del uklare bilder med diffus/soft slør, noe jeg antar er tatt med mobilen. Hvis det er belegg eller riper på kameralinsen så fikser du det veldig lett med en Q-tips med litt poleringsmiddel :-D Blir nesten som ny igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Bare flaks ja. Føltes som jeg kjørte med 195 hjul på vått føre hjemover. Hadde dekka av rett før jeg dro til Bud, synes de virka ok da. Så må tydelig ha slitt noe ekstremt med dekk oppover. Men blir deiligere med 225 dekk nå. Må bare få slitt ut dekka foran nå og få på 205 gummi der. Da blir det bra.

Høres mye bedre ut!😇👌🏻, trur du skal ta en 4hjulkontroll også når du får bytta dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Nye bakdekk 225/35-18

Toyo T1 Sport

IMAG0611.thumb.jpg.0b30fe30bce391c9723da5c7540fc399.jpg

Ser ut som felgene dine er for breie for dekka. 255 bak hadde passet bedre. Og gjerne med 225 foran, som da blir det originale e46 m3 oppsettet.

Ser ut som du har senket bilen uten å kompensere for økt negativ camber. Jeg har justerbart camberstag både oppe og nede på min e46. På den måten får jeg skrudd inn det nedre staget, og tilsvarende ut på det øvre. Da kan man rette opp mye camber uten at man endrer på selve sporvidden :) men det krever jo at man har coilover slik at man kan fjerne den øvre brua som fjøra originialt hviler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Ser ut som felgene dine er for breie for dekka. 255 bak hadde passet bedre. Og gjerne med 225 foran, som da blir det originale e46 m3 oppsettet.

Ser ut som du har senket bilen uten å kompensere for økt negativ camber. Jeg har justerbart camberstag både oppe og nede på min e46. På den måten får jeg skrudd inn det nedre staget, og tilsvarende ut på det øvre. Da kan man rette opp mye camber uten at man endrer på selve sporvidden :) men det krever jo at man har coilover slik at man kan fjerne den øvre brua som fjøra originialt hviler på.

Hadde 245 bak før, men det var allerede for breit, stakk på utsiden av buene. Så da måtte jeg ned til 225 isteden. Uaktuelt å betale over 3000,- per dekk for 235 run-flat dekk. Var i tillegg gira på nye dekk, da jeg ville prøve Toyo og har hørt mye bra om T1 sport dekka. Har montert camberstag bak også, så det kan justeres akkurat som jeg vil . Vil egentlig kjøre med minst mulig camber og slippe hockeypucker som bump stops bak. Men noe camber må man ha med gromme kantfelger og senka bil, det er hvertfall min mening. Vil ha litt mer normal fjæringsvei nå, begynner å bli slitsomt på møkk dårlig østlandsveier. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...