Gå til innhold

Min Estoril e36 m3 En 2019 Update med noen bilder av bilen. Problem side 10


 Share

Anbefalte innlegg

Hei Henrik K E39,

 

Jeg har Scorpion bakpotte på min M3, og det brummer godt på lave turtall (feks i 5 gir) og når temperaturen er høy synes jeg lyden blir om mulig enda grovere.

 

Hvis en bruker bilen dagligdags kan nok dette bli noe sjenerende i lengden, ser den.

 

Når det er sagt så har jeg hørt andre M3 eiere med scorpion sagt at det ikke er slik brummende lyd av deres eksos.....så det kommer nok an på oppsett og på alderen på bakpotta......

 

Når man bruker bilen kun for søndagskjøring og kos så er det faktisk bare tøft med grom lyd og det blir litt "head turning" når man brummer forbi. \:D/

 

Personlig kommer jeg til å beholde scorpion eksosen på bilen min. Ser bedre ut og låter gromt. Satte på konfilter på min nå her om dagen og er spent på om det påvirker lyden. Har ikke fått testet enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tur til sørlandet med bilen, gikk som en klokke hele veien med ett veldig imponerende forbruk på 0.84!! da ved småkvass kjøring iblandt! 

 

noen som har tips til felger som ville kledd denne bilen godt? er ikke intresert i og valse sondt hjulbuene! :)

 

takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Thomascr,

 

De er ikke så ille i forbruk på langkjøring disse E36 både 3,2 og 3 L.

Klarte ned mot 0,7l per mil på en langtur på 80 mil (da kjørte jeg utrolig fint, har 3L jeg da). Men det gir jo godt rom for pådrag og allikevel ligge under literen på mila.

 

Når det gjelder felger så kan man velge blant mye.

Personlig er jeg litt svak for felger med noe kant, til disse bilene. Type Silvertrack 18" Et 35-45(BBS LM replica). Disse er jo ikke å skaffe lengre som ny, men står fint til bilen.

Jeg hadde 19" felger silvertrack på min, som du ser på bildet, det så bra ut. Disse var satt på bilen før min tid og da blir det valsing og dekkstrekk osv.....anbefaling gå for 18"

 

Pga at felgene hadde sett sine beste år investerte jeg nettopp selv i GSP-T2002R felgene fra GS, disse er sorte i senter med sølv kant. Ble ganske frekt på min røde M3. Disse er avbildet i GS katalogen på en lik farge bil som din.

 

Men dette er smak og behag, men smart å se litt rundt og hente inspirasjon for hva som passer din bil og hva du liker.

 

Selv er jeg på jakt etter ett sett med orginale 17" felger som back up til min M3 (enten sunflower eller den med dobbelteiker) . Tror det er smart å ha ett sett orginale felger på lur ved evt ett fremtidig salg av bilen, det gir jo også en mer orginal feel. Samt at det er greit å ha ett sett orginale felger til bilen om du liker de uorginale og vil ha de med på din neste bil.

 

Lykke til med felgjakten og post gjerne bilder av resultatet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens. 

 

BBS RC302 kan være av interesse ja, men er heldst ute etter kant.

BBS LeMans har jeg hatt før og de er blitt for vanlige. i tilleg så sunst jeg de har for liten kant, så tviler på det blir de:)

 

Keskin kt1 er felger jeg liker og er åpen for og prøve. har tenkt litt på oz mito/futura. bbs rc/rs og lignende kantfelger :) 

 

kom gjerne med bilder og forslag :)

 

Noen her som skal på BMWCNN rogaland på lørdag den 15.08? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, se der ja :) er bilen brukt mye på bane?=) 

 

Har en liten drøm om og kjøre ned til nurburing selv med denne bilen :) tror den kan gå ganske bra rundt der da den er utroolig tigth og fin samt veeldig bra veigrep. imponert over de Falken dekkene som står på nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei,

 

Siden vi er inne på felger til M3 E36.

 

Er det noen som vet om disse bilene ble levert orginalt med Sunflower/dobbelteke felgene med motorsport inskripsjon i dimensjon 8,5" bak og 7,5" forran?

 

Jeg er på jakt etter ett sett med godt holdte orginalfelger, og jeg mener rett setup av orginale felger til disse bilene skal være en tomme bredere bak....

 

Noen som vet mer om dette hva som er standard og om dette varierer fra bil til bil? Jeg har nemlig sett felgsett av begge typene felger hvor alle felgene er i 7,5" og da ble jeg usikker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Nermer seg vinter og skruing nå. Skal bytte chlutch i bilen og lurer på om noen har anbefalinger.

Tenkte og kjøpe slikt ett kitt med Lettede svinghjul og forsterket chlutch. jeg skal ha forsterket chlutch, men vil ha bilen så kjørbar som 

overhode mulig.  noen som har erfaring eller innspill og komme med? gjerne en link :)

 

mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Nermer seg vinter og skruing nå. Skal bytte chlutch i bilen og lurer på om noen har anbefalinger.

Tenkte og kjøpe slikt ett kitt med Lettede svinghjul og forsterket chlutch. jeg skal ha forsterket chlutch, men vil ha bilen så kjørbar som 

overhode mulig.  noen som har erfaring eller innspill og komme med? gjerne en link :)

 

mvh Thomas

 

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt mye bra om Sachs Performance clutch.

Et av kittene skal visstnok føles helt original ut, men tåle rundt 550 hk... husker ikke nøyaktige tall men det finner du på nett selv :)

 

 

Takk for svar :) trenger ikke være verdens beste og dyreste chlutch, men bør føles god og kjøre med i tilleg til at den skal like og starte på 2gir burnout :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...