Gå til innhold

Verdi på E36 Coupe Alpina/BMW Motorsport


Kolstad Jr.
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har denne E36 coupeen som han akkurat har ferdigstilt. 

 

320i med 2.8 Alpina motor på 240 hk (strøken motor, topp stand). Manuell.

Nettop Eu godkjent, ikke godkjent med motor eller coilovers. (Motor har vanlig M50 toppdeksel og ser helt lik ut som m50b20, så ingen problemer med en evt. teknisk kontroll..)

Coilovers trenger bare godkjenningspapirene før godkjenning.

 

Nylakkert, strøken bil med BMW Motorsport breddekitt i glassfiber. Alpina ratt, instrumenter med oljetrykk, oljetemp på girkassa osv. M3 Vader interiør.

 

Hva ville du estimert bilens verdi til? Er for salg :)

 

post-70993-0-35162800-1440598327_thumb.j

post-70993-0-11904600-1440598412_thumb.j

post-70993-0-04307500-1440598421_thumb.j

post-70993-0-76412700-1440598398_thumb.j

post-70993-0-42160500-1440598387_thumb.j

 

EDIT: Kan en moderator være så grei å snu bildene mot høyre?  ](*,)

Endret av TurboEgil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er verken fugl eller fisk. Alpina er tidløse modeller som er litt mer "klasse" enn vanlig BMW. Dermed skjønner jeg ikke helt hvordan et bodykit fra Need For Speed skal appelere til folk som liker Alpina i utgangspunktet.

Hjelper på med Vader, men når det ikke er en original eller per definisjon godkjent bil med bodykit trekker det ned igjen. For min del så faller den mellom to stoler, så jeg ville kanskje si ~50-60k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, derfor jeg spørr her ! :) vanskelig å prissette en slik bil.. Godkjent med bodykittet. Trodde ikke en trengte å godkjenne breddere såfremt sporvidde var uforandret? Som sagt så er bodykittet helt likt Det BMW brukte i motorsport sammenheng, så om det fremstår som "need for speed", så er det Motorsport avdelinga til BMW sin feil, hehe. Personlig syns jeg det er tøft, og bilen skiller seg ut blandt alle andre E 36 coupeer som farter rundt med standard, kjedelig M-tech optikk. Motormessig er den jo en mellomting mellom 325i og M3, sådet er vel lite å klage på der ;) takk for tilbakemelding, håper flere kommer med synspunkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

"BMW  Motorsport" - modig påstand.

At det er en kopi, av ukjent kvalitet, av kittet som gikk på BMW Motorsport / PTG bilene ser jeg. Det er dog noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
On 28.04.2016 at 12.49, SlimG skrev:

Eksisterar den her bilen enda? Begynner å lure på om eg skal ofre sparepengane

 

On 02.05.2016 at 9.13, ReiRud skrev:

Eksisterer denne enda? 

Jepp. Det endte faktisk med at jeg kjøpte den! Utrolig kul bil, mer kjøreglede for samme pris skal en lete lenge etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, turbowrx skrev:

Vel, fikk bilen til en meget fordelaktig pris, da han måtte kvitte seg med den relativt kjapt. Her snakker vi en brøkdel av hva en e36 M3 3.0 koster..

Det er kanskje ikke så rart Mtp at denne bilen er en 320i :) Har bilen orginale bærearmer, bremser etc? 

Var kun av nyskjerrighet jeg lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne vil nok bli avskiltet ved første anledning. Så verdien er jo i delebil/prosjekt prisklasse. 

Tenker på godkjennings-kontroll av senk og EU kontroll med den motoren vil bli oppdaget. Ser jo lett at dette ikke er en 2 liter. Speedometer som maxer på 280 km/t og greier, nei nei nei....

Endret av MaWeRiCk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...