Gå til innhold

Min E34 m50b30


mege34
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært medlem og "utnyttet" dette forumet i den forstand at jeg har lest meg opp på ting og funnet masse god hjelp i eldre tråder og innlegg.

Så nå tenkte jeg det kanskje var på tide å lage en liten tråd om bilen min som jeg har hatt i snart to år nå.

Hentet den i Ålesund hos en hyggelig kår som møtte meg på flyplassen, tror egentlig ikke han var så sikker på salg, men salg og kjøp ble det!

Så var det kjøretur fra Ålesund til Bergen en kald januar natt mitt i vintermørket då. Litt av en prøvetur! Men alt virker som det skulle og bilen kom trygt hem.

Jeg hentet bilen på nattestid, husker flyplassen i Ålesund stengte mens vi satt der, så bilen fikk jeg egentlig ikke sett skikkelig på før neste dag. Den var som selger hadde beskrevet og mer en ok for min del som ser på dette som en bruksbil og ikke showbil så ingen skuffelser der heller [emoji4].

Dette er den fjerde E34'n i mitt eie og med god margin den som er i best stand [emoji4] . Det var to rusthull i skråveggen over diffen som er tatt så nå er det bare litt overflaterust igjen rundt om på bilen som er "gale" med den.

Det er originalt en 1994 520 som har fått en M50b25 sluppet nedi av tidligere eier. Bilen har snart gått 300 men merker egentlig ikke noe til det siden dette er bil som er bygget den gang da biler ble bygget for å vare! [emoji4]

I mitt eie har det blitt gjort en del med bilen, den har blant annet fått ny diff med 25% brems og sort skinn interiør med nye varmematter i setene. Hele bakstillingen har også vært nede og fått nytt alt av foringer og en generell overgang. Det er også sotte på 60/40 senkesett og alcantara trukket ratt (med airbag).

Slenger ut noen random bilder bare ettersom jeg sitter på telefonen og loker men skal se om jeg har fra når jeg hentet den på dataen. [emoji4] da får jeg sikkert stokket og plassert bilder og ting som er gjort med bilen litt bedre i hodet mitt og.

511a523a8cd49b9a9bd25f3ec2c5838c.jpg

100604e0c1879171b23fd7ec5a321239.jpg

Her snek det andre fremkomstmiddel mitt seg med og [emoji5]

78c527061e903ea1283769e67e325f6a.jpg

db08bcf28fda2a4561f431f6f70509e6.jpg

På vinterskoene sine [emoji5]

0601eabfffc799392b6ad4d09c957b62.jpg

4d0ad1663a992c1b1a535487afe49615.jpg

På tur til Danmark [emoji4] dekkene var plutselig så gone at nye måtte bare kjøpes der nede pronto!

f565130c4fd1f3e4682d44af9286ca3f.jpg

9e8396a6b2ee6926ac53d6fd19eb8a9e.jpg

9836f341a30bd8f188cffa1bf7fb2c04.jpg

Det er sikkert mye jeg har glemt nå så dere må bare fyre løs hvis dere skulle lure på noe. Var litt spontant med denne tråden men vi ser no hvordan det går. Nå er ihvertfall noe startet!

Ris og ros i vei! Torstein.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Endret av mege34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at du tok til vett, og lagde tråd :) kan ikke bli nok tråder :) følger me =) har du noen spesielle planer for bilen? eg e ikke fan av di nyrene dær.. ellers ser det bra ut =)

Tja den skal no få nytt hjerte og noen nye sko etterhvert, men om skoene rekker det denne sesongen vet jeg ikke. Sikkert ikke hjertet heller da jeg trenger litt monitos for å komme i mål der.[emoji27]

Ang. Nyrene så fikk jeg de med når jeg kjøpte bilen og de har ærlig talt bare ikke irritert meg nok til at jeg har byttet de enda [emoji4] kommer vell en kjøpegnom over meg en dag for nye nyrer og hehe

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin bil! Er ikke noe fan av de nyrene jeg heller. Hvilken farge er bilen? Hvilket senkesett har du, og er det TUV papirer på de? [emoji14]

Takker [emoji4] mener det er Orientblau hvis jeg ikke husker feil.

Senkesettet er helt basic supersport 60/40 fjærer og korte dempere forran., det er tuv på de men de er ikke skrevet inn ennå ihvertfall [emoji4]

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker [emoji4] mener det er Orientblau hvis jeg ikke husker feil.

Senkesettet er helt basic supersport 60/40 fjærer og korte dempere forran., det er tuv på de men de er ikke skrevet inn ennå ihvertfall [emoji4]

 

Ok :) Har lyst å senke min sedan også, men er litt usikker på hvor mye. Kanskje 60/30 kunne vært noe.

Holder du til i Bergen du? Kan ikke huske å ha sett denne før. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Har lyst å senke min sedan også, men er litt usikker på hvor mye. Kanskje 60/30 kunne vært noe.

Holder du til i Bergen du? Kan ikke huske å ha sett denne før. [emoji14]

Hvis det er stor sparegris og ta av er det jo justerbart som er tingen, men 60/40 funker helt greit til årlig bruk. Kunne dog godt vært litt lavere så luft hadde vært gøy!

Holder til i Bergen ja. Kjører en del sykkel nå om dagene når været tillater det då så bilen har ikke vært så mye i bruk i sommer.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er stor sparegris og ta av er det jo justerbart som er tingen, men 60/40 funker helt greit til årlig bruk. Kunne dog godt vært litt lavere så luft hadde vært gøy!

Holder til i Bergen ja. Kjører en del sykkel nå om dagene når været tillater det då så bilen har ikke vært så mye i bruk i sommer.

 

Tja, vet ikke om jeg har så lyst på justerbart da det er vanskelig å få bra kvalitet og TUV papirer. Har ikke noe interesse av å måtte ta det av og på hele tiden for EU og sånt. Så tror vanlige senkefjærer med dempere får holde. :)

 

Åja, ja du må nesten gripe sjansen å bruke sykkel når det først er mulighet for det hehe :P Ser sjeldent E34 her. Er stort sett kun de 2 samme jeg ser inni mellom. Utenom mine såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke om jeg har så lyst på justerbart da det er vanskelig å få bra kvalitet og TUV papirer. Har ikke noe interesse av å måtte ta det av og på hele tiden for EU og sånt. Så tror vanlige senkefjærer med dempere får holde. :)

Åja, ja du må nesten gripe sjansen å bruke sykkel når det først er mulighet for det hehe [emoji14] Ser sjeldent E34 her. Er stort sett kun de 2 samme jeg ser inni mellom. Utenom mine såklart.

Ja det var jo det med pkk og justerbart..regler fremfor sunn fornuft på enkelte tilfeller men men..

Min sklei no rett gjennom uten papirer men det er ikke justerbart heller så er vell derfor.

Sant at det ikke er for mange E34 igjen her etterhvert men det virker som det er de sletne som faller fra så er ikke så ille tenker eg. Ser no fortsatt ett par forskjellige fine e34 i Bergen fra tid til annen [emoji6]

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lite uheldig med møte med en dam her forrige uke det regnet så mye her. Gikk ett par timer fra dette bildet ble tatt til det gikk opp for meg hva som var skjedd [emoji15]

2db117e36f918a3d539bbe879e8c6cdb.jpg

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo det med pkk og justerbart..regler fremfor sunn fornuft på enkelte tilfeller men men..

Min sklei no rett gjennom uten papirer men det er ikke justerbart heller så er vell derfor.

Sant at det ikke er for mange E34 igjen her etterhvert men det virker som det er de sletne som faller fra så er ikke så ille tenker eg. Ser no fortsatt ett par forskjellige fine e34 i Bergen fra tid til annen [emoji6]

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

 

Ja det er vel større sjanse for at de ikke får med seg at det er senkefjærer. :P

 

Altså jeg har sett en del E34 her, men er stort sett kun 2 jeg har sett flere ganger. Den ene er han som driver E34 Norge gruppen på Facebook, det andre er en rød touring med bakluke som er bokstavlig talt oppspist av rust. Resten har stort sett kun vært engangstilfeller. :P

Kanskje jeg ser flere når jeg får lappen, og da er vel min å se litt oftere på veien også hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte og rote frem noen bilder på dataen fra hvorden den så ut før mitt eie. 

Det er jo ikke så mye som er gjort med hun akkurat men gøy å se gamle bilder og se forskjellene :)

orginal luftfilterboks er kommet på plass bare så det er sagt.

post-59314-0-52269500-1441565548_thumb.j

post-59314-0-67278000-1441565507_thumb.j

post-59314-0-41896500-1441565572_thumb.j

post-59314-0-78479500-1441565587_thumb.j

post-59314-0-22152200-1441565601_thumb.j

post-59314-0-28834200-1441565612_thumb.j

post-59314-0-06908900-1441566482_thumb.j

 

Var nok bare de jeg hadde men alt er bedre en ingenting sant? resten av bildene er fra tiden i mitt eie :)

Nå har jeg ikke så mye planer for bilen annet enn å få den i bedre stand. dvs. ta siste av rusten bare jeg får somlet meg til det en gang, må vell taes før vinteren kommer igjen så på en måte er det begrenset hvor lenge jeg kan utsette det. dagene går fort ja!

 

Var det noen som sa bugs..

post-59314-0-53192200-1441566595_thumb.j

 

Nye rattet mitt! :) den gang det var nytt ihvertfall..

post-59314-0-93744100-1441566812_thumb.j

 

hmm.. disse så jo ikke så forskjellig ut

post-59314-0-33652200-1441566652_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 tråder er gøy. :).

Denne så jo fin ut.Likte fargen på bilen godt,ja hele utseende.

Ikke vær redd for bilder og tekst update.Det liker jeg hvertfall. :)

takk takk :) har fulgt tråden din på 535'n hele veien og må si det er gøy å lese og se hva du legger ned i smådetaljene.

Du tar jo vare på bilen! Thumps up for det og hvis den bilen får være hvor den er tipper jeg den har ikke kommet halveis i livet sitt enda :)

Denne blir nok ikke helt riktig like godt tatt vare på, men jeg lar den ihvertfall ikke forfalle på noen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...