Gå til innhold

Min E34 m50b30


mege34
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk gjort litt på bilen og den fremtidige motoren i dag :)

Etter å ha tilbrakt litt tid på nettet og loket fant eg ut at eg skulle lage shortshift utav en girspake eg hadde liggende.

så då ble det kapp å sveis og den ble montert. Egentlig ganske fornøyd med den nye vandringen :)

760a41224ac5f56be62b8e92dd5455d4.jpg

Tok også og strammet styresnekken da jeg kjente der var endel slakk i rattstammen fra undersiden. Det hjalp utrolig mye på styringen så er veldig fornøyd med det ! Men kjenner den kniper ørlittegranne på midten nå så har nok ikke mer å gå på..

Så fikk jeg også revet av toppen og slått ut stemplene og rådene på motoren som med tiden skal få plass i bilen ( les : helst i løpet av de ti-tolv neste ukene !) :)

a26bb59a86791105be9cc2c8687624c6.jpg

9d4c124df8b6058da1f0365dfce036ae.jpg

Har ikke bilder av sylinderne men de så overraskende bra ut! Hadde egentlig tenkt å hone de opp igjen men det trengs ikke :) ser fortsatt de gamle kryssporende og ellers ingen slipemerker eller nokke fysj fysj :)

God helg!

Endret av mege34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en liten økt i dag, nærmest påtvunget. Da jeg lå under der og fiklet med girspaken i går så fikk jeg inspisert hardykoblingen samtidig og den så ganske skutt ut.

Vell viten om det så ble det ny tur ned til arbeidsplassen i dag og ytterlige 4 timer ble brukt under bilen, jaja sånn var den helgen :)

Her er den gamle, hadde heldigvis by liggende :)

27a8a61bc92d0f7984fd22c2eb786162.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er motoren så godt som sammensatt igjen! :)

Venter på oljepickup og bunnpanne så e vi så godt som i mål!

Har selvfølgelig vært utrolig dårlig til å ta bilder under prosessen men dokkar skal få de få eg har :)

Her får nye veiven seg en liten poleringsrunde og inspeksjon

3530c6df8358e311d9170f122bfd7c25.jpg

Her har bunndelen kommer helt sammen igjen, kan se hjemmelaget verktøy for å holde igjen veiven ligger på rullebordet

5ec8c1ae8ba55a2e63d4376d04011866.jpg

Står fint å venter i arbeidstiden :)

36da7deda1bbfaac3d9d59914670d424.jpg

Sånn den ser ut under mens jeg venter på deler.

d6bbf2b3b939e27844322edfd3d80296.jpg

Har i dag hevet på toppen og fått timet register og vanos kommet på plass

351872d8c293985b2914f6cdc3bdaef0.jpg

+ventildeksel og toppdeksel.

aae3f1316469848c774ed010251d0984.jpg

Det var det eg hadde for i dag, god helg :)

d0968df4ceca06d3ad3f59bf8e2f55ea.jpg

Endret av mege34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

HUN LEVER! :):)

 

ok, hadde tidligere i uken bestemt meg for at dette var helgen det skulle skje. den gamle motoren og kassen skulle ut og inn med nytt + ett smålig lettet m20 svinghjul..

 

jeg klarte selvfølgelig og knuse skjermen på telefonen min iløpet av arbeidsdagen på fredag så må dessverre si at jeg har absolutt ingen bilder av hva som har skjedd (det er sikkert surere for meg en dere!) :(

 

men men, det skulle skje! så på fredag etter jobb begynte jeg. kjørte bilen inn på jobb og satte igang. etter tre timer var jeg trøtt nok til og ture hjemover og hadde forsovit fått gjort det som var på planen som var og skru av front, ta ut kjølesystem og ta ned eksosen.

 

i går var kom en tjommie ned og hjalp meg og etter en god dagsøkt hadde vi fått ut den gamle motoren og kassen og fått inn det nye med ledningsnett :)

tok kransen fra m50 svinghjulet og dreide den opp litt og krympet den på m20 svinghjulet så jeg skulle slippe og kjøpe ny starter og ;)

 

borret også opp flensen på kassen så jeg kunne montere den store hardykoblingen :)

 

var i dag på tur og hentet ny hjerne siden det er vanos på nye motoren og etter noen timer med sluttmontering og sjait så fyrte pine meg motoren! :) GLEDE!

 

fikk ikke bensinpumpen til å gå då så måtte tvangskjøre den, men det fyrte! lot motoren stå å gå litt og gikk overaskende rent (har ikke lmm på den ennå, må visst ha ny..)

 

så ja, ingen bilder dessverre og må finne ut av dette med bensinpumpen, noen som har tips kansje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er pumpeproblemet løst og den starter og går :) får ikke koblet til lmm'n da for den jeg har er 6polt stikk på og ledningsnettet er til 4 polt så dem jager på tomgang og drar som ett dødt esel men får prøve å koble til en lmm før jeg begynner å banne og hyle til bilgudene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

har nå endret tittel til min e34 m50b30.. siden det faktisk er det nå ! og det ser ut som alt virker som det skal 8)

skal få ut noen bilder, må bare ta meg tid til en skikkelig vask en dag

den får seg nok en tur i benk om noen uker og. er spent..

Endret av mege34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...