Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei det er for lavt innpress. Laveste innpress på en 9" felg fremme er ca. ET40. Bak kan du ha ET38 som lavest på 10".

Har selv 8,5 ET34 fremme og 10" ET41 bak på min Z4 Coupe.

Min er senket og spiste mye innerskjerm med 235/35-19 fremme. Gikk ned til 225/35. Ble mye bedre. 

 

Men selvfølgelig med nok dekkstrekk og negativ camber vil jo det meste passe. Men da vil du jo ha en ubrukelig og ikke godkjent bil.

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er for lavt innpress. Laveste innpress på en 9" felg fremme er ca. ET40. Bak kan du ha ET38 som lavest på 10".

Har selv 8,5 ET34 fremme og 10" ET41 bak på min Z4 Coupe.

Min er senket og spiste mye innerskjerm med 235/35-19 fremme. Gikk ned til 225/35. Ble mye bedre. 

 

Men selvfølgelig med nok dekkstrekk og negativ camber vil jo det meste passe. Men da vil du jo ha en ubrukelig og ikke godkjent bil.

Tusen takk for godt svar  O:) . Jeg ønsker 18 eller 19" felger, og da sier du at jeg må passe på at de er ET 40 foran og minst et 38 bak. Leser jeg innpresset noe sted på felgen? Finnes det noen tabell for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpress skal stå inni felgene. Men husk at om du ha smalere felg så kanna du gå lavere på innpress.

Ta mine f.eks. Bakfelgene mine er som sagt 10" ET41. På en 9,5" felg med ET35 så vil den bygge like langt utover. Men blir mer plass på innsiden. Mye brukt oppsett på z4 er 8,5" ET35 fremme og 9,5" ET35 bak. 225/40-18 fremme og 255/35 bak. Eller 225/35-19 og 255/30-19 bak. Mange bruker også 265 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpress skal stå inni felgene. Men husk at om du ha smalere felg så kanna du gå lavere på innpress.

Ta mine f.eks. Bakfelgene mine er som sagt 10" ET41. På en 9,5" felg med ET35 så vil den bygge like langt utover. Men blir mer plass på innsiden. Mye brukt oppsett på z4 er 8,5" ET35 fremme og 9,5" ET35 bak. 225/40-18 fremme og 255/35 bak. Eller 225/35-19 og 255/30-19 bak. Mange bruker også 265 bak.

Så hvis jeg velger 18", så blir det : 18 X 8,5" ET35 fremme og 18 X 9,5" ET35 bak. 225/40-18 fremme og 255/35 bak

Hvis jeg velger 19", så blir det : .19X?? ET?? fremme og  19x?? ET?? bak.................225/35-19 fremme og 255/30-19 bak eller .....265/??-19 bak(det går på samme felg eller??).

 

Unnskyld hvis jeg virker helt teit, men dette har jeg ikke greie på i det heletatt og er derfor kjempeglad for hjelp. Har akkurat kjøpt en 2007 Z4 og den har litt "ugreie" felger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpresset og bredde vil være likt, uavhengig av diameteren på felgen. Det eneste som spiller inn på innpress er felgens bredde og omvendt, så om den er 17" eller 20" i diameter har ingen betydning (satt på spissen).

Jeg vil anbefale deg å leke deg litt her, med å plotte inn de forskjellige størrelsene på dekk og felg, slik at du der hva som påvirker hva.

Husk at rulleomkrets skal være tilnærmet lik som originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpresset og bredde vil være likt, uavhengig av diameteren på felgen. Det eneste som spiller inn på innpress er felgens bredde og omvendt, så om den er 17" eller 20" i diameter har ingen betydning (satt på spissen).

Jeg vil anbefale deg å leke deg litt her, med å plotte inn de forskjellige størrelsene på dekk og felg, slik at du der hva som påvirker hva.

Husk at rulleomkrets skal være tilnærmet lik som originalt.

Tusen takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
On 9.9.2015 at 13.58, StigJ skrev:

Nei det er for lavt innpress. Laveste innpress på en 9" felg fremme er ca. ET40. Bak kan du ha ET38 som lavest på 10".

Har selv 8,5 ET34 fremme og 10" ET41 bak på min Z4 Coupe.

Min er senket og spiste mye innerskjerm med 235/35-19 fremme. Gikk ned til 225/35. Ble mye bedre. 

 

Men selvfølgelig med nok dekkstrekk og negativ camber vil jo det meste passe. Men da vil du jo ha en ubrukelig og ikke godkjent bil.

Hei Stig.

Har ganske nylig kjøpt meg en 2004 Z4 (E85), og den trenger sårt noen nye hjul før sommersesongen! :D
Vurderer noen felger i 8,5 og 9,5x19 med ET 35 på alle. Hvor subbet det da du hadde 235/35 foran på din?

Erfaringsmessig koster 225/35 og 255/30 en del mer enn 235/35 og 265/30-19. Så hadde jo vært hyggelig å kunne komme unna med den mest prisgunstige kombinasjonen. :P 

Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ta2 På min subbet det akkurat i overgangen mellom fanger og skjerm. Der er det en lippe som stikker rett inn mot dekket. Den kan helt sikkert valses inn. 

Nå skal det sies at jeg hadde Michelin Pilot Supersport da jeg hadde 235/35. De er veldig breie for dimensjonen. Veldig tykk dekkvegg. Det finnes andre merker som er smalere selv om det er samme dim. Har ikke selv erfaring med det siden jeg kun har kjørt PSS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...