Gå til innhold

Spacer, bra eller dårlig?


icodden
 Share

Anbefalte innlegg

On 9/16/2015 at 22.35, icodden skrev:

Hei, hvordan er det spacere på en ny bmw f30?

Kan det være noe risk. å kjøre med?

Blir det mer slitasje på understell?

Blir det forandring i kjøreegenskapene?

Disse ser lovende ut itilf.

http://www.burgertuning.com/BMW_wheel_spacers.html

Anbefaler ikke spacere, det er heller ikke lov å bruke de som ikke er TuV godkjent e.l. Hadde 20mm spacere på min F82, det såg sykt tøft ut men bilen blir nervøs på ræven av det. Du må se på innpress og hele greia under ett for å se hvor mye du beveger orginal senter vekk fra senterlinja. Du forandrer også SAI om du har spacere fremme og det påvirker selvsentrering og stabilitet på front aksel. På bakakslingen så skal demperens senterlinje treffe hjulets senterlinje i midten der hjulet treffer bakken og ofte være også litt negativ i offset.. Kødder du for mye med det påvirker det bilens stabilitet og diverse (bremsing, rullsenter, etc). Men mange gjør det for det og i praksis er de små forandringene folk flest gjør kun merkbar om du var en profesjonell sjåfør på bane. Om det er snakk om xdrive ville jeg vært forsiktig med å forandre noe som helst av hjulgeometrien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg tror mange installerer det feil, bruker ikke godkjente spacere og at det ikke er iht OEM design. Det at jeg skriver "merkbar" forskjell er kjørefølelse. Mem mitt hovedpoeng er at det gir deg større slitasje på bilen å gå utover OEM design. Du får større andre ordens momenter inn mot hjullager, spindel, foringer og understell. Ergo mer slitasje uten å gi deg det store utover litt kulere utseende og kanskje plass til uorginale felger etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...