Gå til innhold

Spacer, bra eller dårlig?


icodden
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

Fant ut at mine Supersport spacere hadde sprekt i går. Flensen som hjulet hviler på var sprekt tvers igjennom på begge to. Brukt kun sammen med lagringshjul. Ingen normal bruk, altså.

Så spacerne i seg selv kan gi etter. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Fant ut at mine Supersport spacere hadde sprekt i går. Flensen som hjulet hviler på var sprekt tvers igjennom på begge to. Brukt kun sammen med lagringshjul. Ingen normal bruk, altså.

Så spacerne i seg selv kan gi etter. 

Har opplevd det samme med 10 mm spacere, det blir rett og slett for lite gods mellom flens og selve spaceren, vil ikke anbefale mindre enn 12 mm tykke spacere med flens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere plasser at det ikke anbefales så "tynne" spacere grunnet nettopp dette. Har derfor holdt meg til minimum 12mm selv, og har ikke hatt problemer.

I sommer kjørte jeg med 15mm foran og 30mm bak, sommeren før kjørte jeg med 20mm foran og 25mm bak mener jeg. Alle unntatt 15mm var skrudde, og hadde aldri problemer med noen av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Min erfaring med spacere er egentlig OK. Jeg hadde 30 mm spacere på min tidligere Porsche 924 og det fungerte faktisk meget bra bortsett fra at de også virket som en slags vektstang på selve navet i forhold til ubalanse i hjulene. Det er med andre ord veldig viktig at hjulene er helt sentrert og i balanse hvis man ønsker å unngå rysting i rattet/bilen.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...