Gå til innhold

DanielStance's E34 Sedan


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

1994 BMW 520i Sedan

 

Vel, noen av dere vet jo om E34 touringen jeg har, som egentlig er min førstebil. Den viste seg i grunn å være noe helt annet enn det han jeg kjøpte den av omtalte den som. Mye av tingene var GODT rustet og mer eller mindre datt fra hverandre når det ble demontert. Var ikke mye utstyr på den heller. Den ble da kun brukt til øvekjøring. Jeg var, og er fortsatt ganske ofte inne på Finn.no og ser på hva som er til salgs, og kom over denne. Når jeg så den først til salgs, så var jeg i Danmark (nå i sommerferien som var). Syns den så rimelig bra ut, og hadde mer utstyr enn touringen. Den stod i Bergen, som var veldig bra, siden jeg bor i Bergen også. Tenkte jo egentlig at den var sikkert solgt til jeg kom hjem igjen. Men den var faktisk til salgs når jeg kom hjem. Noen dager senere kontaktet jeg selgeren, og spurte han litt om bilen og slikt. Han hadde noen som skulle se på den før meg, men han hadde visst ikke penger. Så var jeg og en bekjent oppe og så på bilen, så etter ting som er generelt vanlig på E34, og ting som var gale på den touringen. Tok den også på en prøvetur, og tror vi begge gikk god for den ganske fort da den virket mye bedre enn touringen. Så da reiste vi opp noen dager seinere og hentet den. Fikk med noe deler som eksos, bremseskiver, klosser, skjold, sideskjørt, 2 ekstra Style 16 felger og noe annet. Eieren før han jeg kjøpte den av har visst pleid å kjøpe inn ekstra deler. En kan si at dette blir erstatningen for den egentlige førstebilen. Blir nok denne jeg ratter rundt i når jeg får lappen.

 

Kjapp info:

  • Produsert 16.09.1994
  • 520i 24V
  • Manuell
  • Gått 270 000km
  • Sorrentblau metallic (360)
  • Sølvgrått skinn
  • EU Godkjent til September 2016

Utstyrsliste:

  • S255A Sports leather steering wheel
  • S273A BMW light-alloy wheel star spokes 43
  • S302A Alarm system
  • S314A Door mirror / driver's lock, heated
  • S339A Shadow-Line
  • S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
  • S411A Window lifts, electric, front/rear
  • S423A Floor mats, velours
  • S431A Interior mirror with automatic-dip
  • S472A Armrest, front, driver/passenger
  • S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
  • S510A Headlight aim control
  • S520A Fog lights
  • S540A Cruise control
  • S556A Outdoor temperature indicator
  • S571A Reinforced power supply
  • S687A Radio preparation
  • S731A Supplementary edition package **
  • P741A Edition ZB **
  • S773A Fine wood trim
  • L811A National version Belgium
  • S839A Pseudozusteurung Entfall-SA **
  • S900A Electronic immobilizer

** - Noen som vet hva disse er?

 

Stand på bilen:

 

Bilen ser ut til å være i veldig god stand til tross for å være 21 år gammel og ha rullet 270 000km. Er minimalt med rust så vidt jeg kan se. Noe flekker i hjulbuen, litt rustbobler i kanten på takluken, og noe flekker på dørene. Er også litt klarlakk som har flasset av fra venstre framskjerm og førerdør. Skinnsetene er litt slitt, men det er jo ikke unormalt. Bakfangeren er også litt skrapt opp. Ett av grøftelysene er sprekt. Instrumentpanelet har pixelfeil der som kilometerstand står. Noen ganger er den fin, andre ganger er det et rot. Viften til varmeapparatet bråker litt på full styrke. Motoren tikker når den er kald, noe jeg tror er på grunn av for tynn olje (Biltema 20w-40 i følge eier), skal snart skifte olje og filter på den. Den er også pitte litt tung på styringen, noe som kanskje kan være på grunn av tårnlagre? Men i sin helhet er bilen ganske strøken. Den skal ha vært sveist opp i 2011. Er som sagt litt overflate rust noen få steder, men ikke noe farlig.

 

Planer for bilen:

 

(x) - Utført

(-) - Ikke utført

 

Reperasjoner:

(x) - Skifte olje og oljefilter
(x) - Skifte ut bremseskiver og klosser

(x) - Skifte tårnlager (Om de er gåen)
(-) - Fjerne rust
(-) - Reparere der lakk har flasset av
(-) - Skifte ut grøftelys med sprekk i glass
(-) - Pusse opp skinnsetene
(-) - Få på sideskjørtene
(-) - Skifte ut list rundt bakdørene
(-) - Reparere løse lister (nye klips)

 

Modifikasjoner:

(-) - Senk (Senkesett med TÜV)
(-) - Felger (Kantfelger)
(x) - Bakpotte med to endestusser (Simons, Eisenmann, Sebring etc.)
(-) - Sorte Hella DE lykter fremme + grøftelys
(x) - Rød skiltplate bak
(-) - Toning av ruter
(-) - M-Tech front fanger
(-) - M5 bakfanger
(-) - Baklykter med hvit eller sotet blink
(x) - Montere anlegg
(-) - M Tech II ratt?

Ting blir fjernet eller lagt til alt etter hva som skjer i fremtiden.

 

Er bare å komme med forslag hvis du føler for det. :)

 

 

BILDER:

(lånt fra salgsannonsen)

 

bab54c2bde69b4b385f792b82da28392.jpg

a43f78986dca243501522e780a59cebc.jpg

08c79a1a05c3d42edd29c809d5741da3.jpg

0c11faebf6b3844aeb4e9dec932eb1b2.jpg

f81ccd691d106a1fca2aaa35a47a1834.jpg

094ad25cf9f6ae182a7fbcd94df751c2.jpg

3f9c10b7de237caada87b137f0a591b0.jpg

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her, ja! Så ut som en aldeles flott bil! Fin farge :) Flotte planer har du også, ser ut til at vi har veldig lik smak. Følger spent med!

Jo, takk. :) Tror vi har ganske lik smak hehe. Er bare å smøre seg med tålmodighet ;) Lappen er vel førsteprioritet nå. [emoji14]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt på å få solgt disse hjulene, eller byttet de i noe annet tøft. Men er det noen som vet sånn ca. hvilket prisområde de ligger på?

 

M System Throwing Stars med Michelin Pilot Sport dekk. Polerte kanter (må poleres opp igjen), stjerner er lakkert i brun metallic (alt dette er gjort av han jeg kjøpte de av). Ikke noe skader. Det skal ikke være kast i de.

 

Foran: 17x8 med 235/45ZR17

Bak: 17x9 med 255/40ZR17

 

8b36bf52beab63af612061e39a528f42.jpged19ee65fb13ef9b51b297d6fb05b167.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så fin ut med rette planer.

Fargen var jo fin også.

Tror nok M5 hjula med sølv stjerne,hadde gjort seg på denne med senk:).

 

Takk :)

Fin farge ja, og ser ut til at det ikke er så mange som har den heller. Kanskje litt negativt med tanke på hvis jeg skulle hatt deler.

De hadde sikkert vært fine på den ja, men har litt lyst på noe nytt. Synd det er litt vanskelig å finne noe fine felger her i landet. Må i hvertfall være kantfelger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med du spanderer? ;)

 

Har litt lyst på BBS Kercher RX, men de er vel vanskelig å få tak i, og de koster en del. :P

Haha, holder på å spare til nye vinterhjul selv jeg :P Er jo så sinnsykt dyrt for vinterdekk, men må ha noe annet enn de stålfelgene med hjulkapsler som jeg har nå :P 

 

BBS Kercher RX er knallfine felger på E34 de også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...