Gå til innhold

DanielStance's E34 Sedan


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Shattered skrev:

Værsågod! :P

Kjøper inn noe oransje plastidip og en refleks så kan du brukes som en trafikk kjegle :D

Nå som SVV har publisert kmstand på biler, så ser jeg at den ikke har blitt tuklet med på denne bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med bilen.. Kunne gjerne tenkt meg coilovers til den, og da er vel BC Racing det beste alternativet, men de er det jo ikke TÜV på. Har ikke EU før 09/2016, så blir lenge å vente med å kjøpe coilovers etter det, om jeg i det hele tatt har bilen så lenge. Har jo litt lyst å få litt finere stuk nå til sommeren også. Blir litt feil å kjøpe noe fete felger også blir bilen seende ut som en SUV pga høyden. Men så er det jo risikoen for å bli stoppet av politiet også, og siden jeg ikke har noe sted å skru så hadde det blitt en utfordring å bytte tilbake til originalt hver gang. :wacko:

Begynner også å savne litt motorkraft, pluss at jeg har begynt å "sikle" på E39/E38.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gabz skrev:

Kan jo bare finne noe greie fjærer og sette i originale dempere da? Så får du den hvertfall litt lavere. Eventuelt er så er E39/E38 fantastiske alternativer ;) 

Er visst ikke så enkelt på E34 ;) Blir ikke spessielt lav av det.

Ja de virker rimelig bra, men har liksom ikke lyst å gi slipp på E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Nei, ser den. Nå har vel ikke du prøvd så mye av dem heller. Kjør litt E39 eller E38 så blir du nok overbevist :) 

Hvor forventer du at jeg skal finne disse bilene da? :lol:

"HEI! Kan jeg prøve bilen din?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Poppy skrev:

Du reiser og ser på E39er der du bor vel?

Tviler på at folk er noe interessert i "testpiloter" som jeg har sett enkelte kaller de for. :P
Dessuten er de fleste E39'ene her 520ia touringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste du kan gjøre med tanke på senk,er å kjøpe et senkesett og korte dempere i begynnelsen og godkjenne den med det før Evnt Coils.

Da blir den lavere enn originalt.

Jeg kjører Spax dempere som er kortere og myyye stivere enn originalt med Apex 30 mm Fjærer.

Den er knall og kjøre med det oppsettet samt lav nok at jeg må legge bilen på tvers over enkelte dumper :)

Det at  du har lyst på e39/e38 støtter jeg deg veldig i .

To alternativer som er fantastiske biler i komfort osv.

Men biter meg merke i noe du skriver at det kun er 520ia i nærheten..Det har vel ikke så mye å si mtp at det kun er testkjøring.

Da danner du hvertfall et bilde hvordan de er kontra e34 .

Og hvis du tester en 520i på enten 150 eller 170 hk og liker den,tenk hvor godt du vil like en e39 med da 192 hk eller mer?

E39 er nok og mer vennlig når det gjelder deler økonomisk messig kontra en e38.

Uansett hvilket valg du tar,er det nok riktig for deg og det er viktigst. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, DanielStance skrev:

Men så er det jo risikoen for å bli stoppet av politiet også, og siden jeg ikke har noe sted å skru så hadde det blitt en utfordring å bytte tilbake til originalt hver gang. :wacko:

Begynner også å savne litt motorkraft, pluss at jeg har begynt å "sikle" på E39/E38.

Du kan jo gå for original look slik som jeg vet du :P Jeg har aldri blitt stoppet av politi i E34en, og når vegvesenet holder teknisk kontroll så vil de ikke snakke med meg en gang ;) 

Motorkraft er det nok ikke så mye å gjøre med, men du har iallfall manuell og det hjelper jo en del. Men se posetivt på det også, det minsker iallfall faren for å kjøre fra seg lappen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Det lureste du kan gjøre med tanke på senk,er å kjøpe et senkesett og korte dempere i begynnelsen og godkjenne den med det før Evnt Coils.

Da blir den lavere enn originalt.

Jeg kjører Spax dempere som er kortere og myyye stivere enn originalt med Apex 30 mm Fjærer.

Den er knall og kjøre med det oppsettet samt lav nok at jeg må legge bilen på tvers over enkelte dumper :)

Det at  du har lyst på e39/e38 støtter jeg deg veldig i .

To alternativer som er fantastiske biler i komfort osv.

Men biter meg merke i noe du skriver at det kun er 520ia i nærheten..Det har vel ikke så mye å si mtp at det kun er testkjøring.

Da danner du hvertfall et bilde hvordan de er kontra e34 .

Og hvis du tester en 520i på enten 150 eller 170 hk og liker den,tenk hvor godt du vil like en e39 med da 192 hk eller mer?

E39 er nok og mer vennlig når det gjelder deler økonomisk messig kontra en e38.

Uansett hvilket valg du tar,er det nok riktig for deg og det er viktigst. ;)

 

Jeg har et senkesett, men det gikk jo ikke ann å montere skikkelig, med mindre fjæren faktisk SKAL henge løst. Så jeg skjønte ikke helt om det var riktig eller ikke. Dette var 45/30 eller 50/30 eller noe sånt, så var litt mer enn det du har.

Er sant nok det du sier, men har jo lyst å prøve hvordan det er å kjøre de i forhold til min 520i, sånn at jeg liksom ikke ender opp med enda en "treig" bil :P

Ja E38 er vel en smule dyrere å eie i forhold til E34 og E39. Spessielt V8/V12 modellene. Men det er jo utrolig fine biler.

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Du kan jo gå for original look slik som jeg vet du :P Jeg har aldri blitt stoppet av politi i E34en, og når vegvesenet holder teknisk kontroll så vil de ikke snakke med meg en gang ;) 

Motorkraft er det nok ikke så mye å gjøre med, men du har iallfall manuell og det hjelper jo en del. Men se posetivt på det også, det minsker iallfall faren for å kjøre fra seg lappen :) 

Kjører jo original look nå jeg :P Hvis du ser bort ifra Simons effektanlegg. Har ikke blitt stoppet selv, men kan godt være jeg bare har vært ekstra heldig :P Ja det hjelper greit på med manuell.

Nja, er nok ikke så vanskelig å kjøre fra seg lappen i en 520i heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er veldig enkel å bytte motor i, masse plass å jobbe på :)

Alt passer også over fra 2,0-2,5 (dynamo, grenrør osv) så du trenger stortsett innsug, lmm og ECU til 2,5'en.

Vil tippe du kan gjøre en slik ombygging for ca 10lapper og ha nok cash til litt nye pakninger osv.

 

Uansett vil det bli MYE billigere enn å bytte bil (erfaring) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...