Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sveigis skrev:

Jeg kommer selv fra Grimstad og her er det virkelig mange som har måtte levere bilene fra seg.Og det er forferdelig trist å se og høre disse skjebnene disse må oppleve .

Her snakker vi yngre nyetablerte osv som har kjøpt seg nyere familiebiler i trygg forvisning om at alt skal være bra.

Så sitter de igjen med gjeld opp etter ørene og ingen bil.:).

Trist ..

Det høres ikke bra ut i det hele tatt. :( Om folk får noe igjen blir det vel ikke i nærheten av det de tapte. Jeg var utvilsomt veldig heldig i uhellet. 

2 timer siden, mcbanan skrev:

Flott at det løyste seg såpass greit for deg! Men ang. det med manglande/defekte airbagar, har du kanskje ein sak å føre ang. erstatning mot konkursboet til luringen på det? Du havnar vel kanskje ikkje fremst i køen akkurat, men kan no kanskje være noko å vurdere :)

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kom såpass godt ut av det at det frister å bare glemme hele saken. 

2 timer siden, Gorg skrev:

Å fader for en følelse det må være.. 

Gratulerer! :) 

Sykt at slike folk kan holde på med bil! Glad din ikke var en av de skadelidende

 

24 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med vel gjennomført teknisk kontroll! Kan tenke meg det er en ekstrem lettelse å vite at bilen du kjøre rundt i er godkjent, og ikke minst at den ikke har vært usikker og farlig å ha på veien!:)

Takk skal dere ha. Jeg har vært heldig, ja, men den manglet 8/10 airbager, så litt sketchy har den vært. Hehe. Ble ikke helt fornøyd når samboer satt "ubeskyttet" i over et år ved siden av meg. 

Heldigvis fikk jeg orden på det selv med å samle inn litt og litt, prøve et par styreenheter og litt koding. Kostet meg maks 1500 totalt, men hadde nok vært verre/dyrere for "vanlige" folk. 

17 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Godt å høre.

Jeg biter meg dog merke i den enorme kompetansen til kontrollørene som mener at "motornummer 508S1" stemmer med dokumentert nummer fra ombygging.

Det er feil nummer de sjekker her. 508S1 er en annen måte å si s62b50 på. Søtt :)

 

Jeg visste det ikke selv, men det er faktisk litt flaut. De var så forferdelig bastant og avviste alt jeg sa. 

Vet du om hele airbagsystemet blir satt ut av spill dersom én av dem har f.eks. dårlig kontakt i en plugg e.l.? Det virket som de prøvde å guilt trippe meg for den lampen min, men synes det hørtes veldig rart ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.9.2017 at 19.49, Thundercoil skrev:

Ja, det smaker litt bedre å koste på den ting nå. Slipper det solide tapet og evt. en ny ombygging. Så kan jeg sove godt igjen om natten. 

Takk for det :)  Var mer respons enn forventet her. Kjekt at folk bryr seg. :) Det er hvert fall en trøst at Mr. Olsen soner nå. 

Her er i grunnen hele saken summert i én artikkel, hvis du er interessert i å finne ut mer:

 https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/05/14/195302155/jeg-har-aldri-sett-noe-lignende.-det-er-sa-ille-som-man-fryktet

i helbette for en artikkel! :o
gratulerer med godkjent bil da! :D må være en lettelse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret med biff og fløtepoteter :D

Fikk hentet bilen fra hjulstilling i går, så nå er det klart for senk i vognkort. ABS sensorene blir montert på tirsdag, siden delene ble litt forsinket. Da er det bare airbag i førerdør jeg må finne ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12. september 2017 at 18.24, Thundercoil skrev:

ABS sensorer bak byttet. Endelig kvitt de 3 gule lampene 😎

20170912_182622.thumb.jpg.1c0c12c1a02a16f26c78db2af57ea6f8.jpg

Så er zhp-kulen på plass. Deilig :)

Meeen, jeg visste ikke at skinnet var integrert i den gamle girkulen. Haha. 

20170912_182608.thumb.jpg.600e4b7ad458b1072b26c65f40c9afd4.jpg

Jeg har også kjøpt zhp kule. Å bestilt nytt skinn hehe men litt usikker på hvordan man får di til å sitte sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den kulen! Monterer den i alle bilene. Haha. Jeg kjøper nok bare en slik som man trer på før kulen. Samme som E46. :)

Screenshot_20170915-215621.thumb.png.686a488cf61d77411f156be922701c35.png

Inntil videre klippet jeg den gamle  kulen av skinnposen, så nå ser det hvert fall bedre ut. Er bare alt for slapp oppe. Kunne brukt en strikk e.l. også, men litt for jalla. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Takk for det. :)

Er ganske brukbart instrumentpanel, ja. Liker best oransje nåler og de lampene som indikerer hvor langt du kan dra turteller, selv om jeg ikke er i nærheten av dem før bilen er ferdig oppvarmet i oljen og kjølevæsken :P Kul funksjon. Eneste er at jeg synes gule LEDs ser litt retro ut. Kunne jo montert hvite, som i 330en, men bruker heller pengene på andre ting. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg hadde fri og det var fint vær i dag, fikk jeg montert de nye tennpluggene. Så nå har jeg 200hk ekstra 😎 Neida. 

Første gang jeg har byttet på BMW med V8er og plassen var ikke mye å skryte over. Sikkert ørlite kjappere på M62, uten det store plenumet oppå motoren. 

Av med deksler og coiler:

20170918_163001.thumb.jpg.d07a29326a62d17a8bbfefdbcc2439e9.jpg

Fikk endelig brukt vinterbilen litt:

20170918_162949.thumb.jpg.69a0372b2c55e9e136d0ac6351171c21.jpg

Montert deksler og filterhus igjen:

20170918_163017.thumb.jpg.4a1b540f88df5d6c1b73f7c912e32f59.jpg

Merknad: utført på 237098km.

Min onkel sa han hadde fått løftebukk på verkstedet sitt, så det var derfor jeg bestilte ny clutch nå nylig, men det var visst en sakseløfter... Så jeg venter til de får opp den skikkelige bukken, eller til jeg finner på noe annet lurt. Min far har en 2-søylers på lur, men vi leter fortsatt etter nytt lokale. 

Sånn ellers har jeg bestilt enda en brukt airbag-styreenhet. Denne skal ha riktig versjon. Så har jeg byttet ut kabelen som kortsluttet, så håper den nye modulen ikke får "internal control unit fault" også. :P Går dette bra, så er alt klar for ny visning på BT. Krysser fingrene. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...