Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Gabz skrev:

Nice, godt å se at brikkene falt på plass :)

Ja, får bare håpe det ikke blir enda mer greier nå. :P

18 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

forbanna grell bil. Kvitt deg med den og selg den til meg :)  

Haha. Dessverre er den så kjip og stygg at jeg ikke våger å selge den til noen. :( Får bare holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ikke så spennende oppdatering, men jeg fikk montert facelift-frontrute i går. Mye penere og fantastisk med ny rute. Den gamle var så matt og hadde fått steinsprutsprekk. Takk til E30turbotouring og firmaet Steinspruten i Fjøsangerveien. :) Flinke og hyggelige folk. 

Tenkte også å montere M5 ryggespeil en av dagene. Da er alle detaljer som røper ombyggingen borte. :) Rett skal være rett. 

 

20161105_130822.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute hos @E30TurboTouring i kveld og kjøpte et M5/M3 speil med lekkasje, til en billig penge. Takk for handelen :)

Siden jeg jobber natt denne uken og butikken skal rives i morgen, og det at den ser slik ut; så tenkte jeg at jeg kunne begynne med å fikse lekkasjen:

20161110_025250.jpg

Etter fiks, som tok 5 min:

20161110_031705.jpg

 

Man mister så klart autodimming så snart man deler glassene og vasker vekk væsken inni, men den funksjonen flyger uansett ut vinduet når lekkasje oppstår. :P Har uansett alltid rolloen oppe og tenkte å montere solfilm. På sikt bytter jeg ut til nytt speilglass. De har kit til ca 1000kr på ebay o.l. :)

Her er forøvrig speilet jeg byttet ut. Standard, men med kompass. Solgte det på 11 min, på E39 gruppen. Fikk en god pris også. :)

20161105_131023_HDR.jpg

 

 

Ja...Dette var forsåvidt den siste biten i puslespillet av ombyggingen (tror jeg,) og nå skal det ikke være noe som røper at det ikke er en original bil, annet enn vognkort/skilt og chassisnr. så klart. 

Skal få tatt bilde av speilet montert, en dag det er dagslys og jeg husker det. :P Har forøvrig montert det allerede. Ble veldig mye finere. 

Edit: There you go! Helt fantastisk hvor moro denne detaljen var. Smilte hver gang jeg så på speilet, hele veien hjem. :) 

20161110_075953_HDR.jpg

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.11.2016 at 14.55, Gabz skrev:

Nice! Kronen på verket :)

Takk :) Er vel mer som perlen på tiaraen 💞😘👠💋💄

 

Eventyret fortsatte litt i dag.

Hadde tre feil som skapte alle feilene på mangellappen: ABS/DSC, sprekt tåkelys (pluss kabelbrudd,) og litt slapp håndbrems.

ABS/DSC har virket konstant siden noen dager etter det ble liv i nye modulen. Tenker å uansett bytte sensor h.b. siden den har kastet ut feilkoder innimellom. 

Jeg har også kjøpt og montert en ny tåkelykt og så har jeg skjøtet på nye kabler, pakninger og kontakter fra BMW Group.  I tillegg bombarderte jeg rundt kontaktene med el.teip, slik at fukten skal få slite litt mer med å trenge inn dit. 

Husket ikke helt hvordan håndbrems blir stilt perfekt, men tok det etter husken uansett. Stilte slik at det ble tyngre og tyngre å snu på hjulene, inntil 3. hakk, der det ble full stopp. Så fant jeg meg en bratt bakke og finjusterte jevnt på begge wire, helt til bilen sto kubb i 6. trinn. Håper det er godt nok. :)

20161111_114700.jpg

20161111_114720.jpg

 

Så tok jeg nylig en service på bilen, men GS sendte meg bare ett luftfilter, selv om jeg betalte for to. De ordnet heldigvis kjapt opp og sendte et nytt et, uten noe tull. Det andre har jeg glemt å ta bilder av, men tok bilde når jeg byttet siste filtrene i dag: 

20161111_111228_HDR.jpg

 

Jeg har også en avtale om å hente to "nye" beltestrammere hos en i Os, over helgen. Da skal alt være OK og lampen slukke. :)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var jeg ute i Os en tur og hentet nye beltespenner/strammere til begge fremstolene. Våknet kl 07 i dag, på en fridag av alle ting, så kastet meg ut og monterte de, siden det uansett var opplett en liten periode. 

En liten halvtime og en diagnose senere:

20161115_090206.jpg

ENDELIG! Så forbanna deilig å ikke ha en eneste feilmelding. :) Ikke noe ABS/DSC, Airbag og "check fog light." :)

Siden jeg alikevel har fri, tenkte jeg at jeg kunne peise avgårde bort på NAFen og se om de hadde tid til en etterkontroll ila dagen. Parkeringen og venterommet var smekkfull av biler/folk, men hun gikk fortsatt bak og hørte om noen hadde tid. Ene kontrolløren kunne heldigvis ta den på sekundet. Han skulle bare fullføre papirene på kontrollen han holdt på med først. Kjekt at de tar vare på medlemmene :)

10 min og et nervevrak senere:

20161115_102740.jpg

 

😎

Alt er som det skal være, uten snarveier, tull og teip over lampene. Ikke en gang en skjøt. Alt er originalt ledningsnett, pins og kontakter. :)

Takk til @D.Toft for alle delene, og prisene han satt dem til. Haha. M5 donoren din lever videre :)  Og så setter jeg pris på titt med bedre diagnoseutstyr hos @Jokkke og tenketank og bitching med @Julianv :P 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...