Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Fantastisk jobb du har gjort! Denne er bare rett å slett nydelig, jeg har en ting for E60'ene.
Fikk plutselig Blood brothers av Iron Maiden på hjernen..😅
Har selv lyst på en bil med en fin lakk med "farge" i, sølv er ikke like tilfredstillende å polere å vokse syns jeg. Svart derimot kan bli veldig pent når man har gjort en slik jobb som du har gjort her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette såg veldig bra ut sveigis - kjekt å se en så velholdt og ryddig E61. Dette designet holder seg bare bedre og bedre dess eldre den blir - et sant bevis på hvor forut sin tid Bangle var når han designet disse og de ble lansert for 15 år siden. Hvorfor la du Meg's Next wax 2.0 på sidene i stedet for Collinite på hele bilen? Brukte Meg's selv tidligere, men ekstremt dårlig holdbarhet på det. Collinite hadde bra holdbarhet, men Fusso er hakket bedre.

Minner meg på at jeg har en jobb å gjøre på Minien også - den har ikke sett voks siden i fjor høst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jokkeeng skrev:

Fantastisk jobb du har gjort! Denne er bare rett å slett nydelig, jeg har en ting for E60'ene.
Fikk plutselig Blood brothers av Iron Maiden på hjernen..😅
Har selv lyst på en bil med en fin lakk med "farge" i, sølv er ikke like tilfredstillende å polere å vokse syns jeg. Svart derimot kan bli veldig pent når man har gjort en slik jobb som du har gjort her!

Jo takk Jokkeeng ,det var godt å få "ryddet " opp i bil både lakk og innvendig.:)

Haha du gjorde det ja !

Altså det med sort/mørk bil er noe jeg liker ,men samtidig en lakk som krever mye og enn ser alt.

Men med vask ,flikking i lakk og gennerelt stell går det fint.

Uten å skryte ,så er bilen gennerelt bra og er faktisk fin i lakk osv :)

 

2 timer siden, Evopower skrev:

Bra jobba! :D ikke selg. Finner nesten ikke mer ryddig e61 enn denne i landet tror jeg.

 

Takker så masse :).

Den får stell og vedlikehold ,hele tiden og hele familien er nøye med den .

Noe jeg er glad for.

Angående salg ,så sier alle at jeg ikke bør selge ,og det er jo når jeg setter meg inn i den og kjører ,at jeg får vondt i magen:(.

Ville vært trist hvis noen reiste med den.

Ikke minst,så skulle jeg hatt endel for den .

Hvorfor ?

Skjelden utgave med det meste av utstyr .

Urørt originalbil som blir passet på av meg og Bavaria ,så ja må nok ha den :)

 

2 timer siden, papertiger skrev:

Dette såg veldig bra ut sveigis - kjekt å se en så velholdt og ryddig E61. Dette designet holder seg bare bedre og bedre dess eldre den blir - et sant bevis på hvor forut sin tid Bangle var når han designet disse og de ble lansert for 15 år siden. Hvorfor la du Meg's Next wax 2.0 på sidene i stedet for Collinite på hele bilen? Brukte Meg's selv tidligere, men ekstremt dårlig holdbarhet på det. Collinite hadde bra holdbarhet, men Fusso er hakket bedre.

Minner meg på at jeg har en jobb å gjøre på Minien også - den har ikke sett voks siden i fjor høst...

Tusen takk for fine ord.:)

Og enig ,desigmet bergtar meg hver dag jeg ser disse .

Men nå liker jo jeg alt av 5 serie heldigvis :)

Prøver å holde bil tritt og vedlikeholder så fort jeg kan hvis noe dukker opp.:)

Angående voks ,gjorde jeg dette egentlig litt bare for gøy for å se hvordan den holder seg.

Skal legge Fusso som vintervoks nå senere .

Men det har jeg ikke nå .

Ja Minien din må vel ha en runde den og nå,men den ser jo stadig like fin ut .

Liker de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Thundercoil skrev:

Ser veldig bra ut! 😁 Er egentlig sjeldent jeg ser en polert E61. 

Godt jobbet, hvert fall! 

Ja det ble noe annet dette ,og når du sier det så er mange fine men ikke alle blanke bestandig :)

Takk for det ,gjorde godt .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre med denne i vinter? Kommer vel ikke så mye snø nede hos deg, men i vinter kom det 40-50cm på en dag i kragerø, som fikk meg gira på en bil til i vinter :P Men har enda ikke funnet noe som jeg kunne tenkt meg, så lurer på å bare ha noe tungt baki og kjøre vanlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, September 25, 2018 den 20.05, Shattered skrev:

Skal du kjøre med denne i vinter? Kommer vel ikke så mye snø nede hos deg, men i vinter kom det 40-50cm på en dag i kragerø, som fikk meg gira på en bil til i vinter :P Men har enda ikke funnet noe som jeg kunne tenkt meg, så lurer på å bare ha noe tungt baki og kjøre vanlig 😅

Ja denne blir brukt hele året og her kan virkelig komme snø her og :)

Jeg hatet denne bilen den første vinteren jeg hadde den,men kjøptecskikkelige vinterhjul og gikk ned fra 18 til 16 toms.

Da ble det andre boller .:).

Du trenger ikke noe bak i den ,sørg bare for skikkelige dekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update .

Idag er det på dagen 14 dager siden jeg hadde storshine på bil og update .

Alt av updates går jo på de andre .

Derfor greit å ha denne som ikke enn trenger å gjøre noe særlig .

Men måtte en tur avgårde idag på en liten handletur .

Avgårde :

image.thumb.jpg.4b44d7a6fd3b81667bc462602b348935.jpg

Jeg skulle jo på handletur og havnet her :

image.thumb.jpg.3335a6b8e0e508f0b91d0b7ed7aab520.jpg

Men det var jo ingen Remavare jeg skulle handle .

Fikk nemlig tak i noe som jeg har vært på jakt etter lenge og på Finn.no , fikk jeg napp.

Vi avtalte å møtes i sentrum og det gikk smertefritt .

Hva er det jeg fikk kjøpt ?

Jo dette :

image.thumb.jpg.fec1885fa244c04748c9143fc13b3778.jpg

Og det er et infrarødt termometer .

Dette må jeg ha for å sjekke temp på girkasse ved ettersjekk 

Skal snart ettersjekke girkasse på TDS , og da skal olje temp ligge på rundt 40 -50 grader .

Noe som er viktig ved etterfylling .

Har kun tatt en vask på 14 dager og den var brerøringsfri .

Men den holder seg enda :

image.thumb.jpg.92baf2564cfa5be1a0341fc5fa32811b.jpg

Et til /

image.thumb.jpg.bd1d5181f8b3c005904c653a978d66c0.jpg

Og igjen , noe jeg gjør oftere og oftere , for å holde Panorama plettfri , er jo smøring .

Idag var det igjen service og funker som bare det :

image.thumb.jpg.33c8b4229350254e3f57830676b96e69.jpg

Og inni har jo familien holdt ord.

De lovet å holde den ren , og det har de gjort :

image.thumb.jpg.27e4a03b331f97b067b7d0043805b3e2.jpg

Men må nok hive meg rundt og få tatt litt skruing .

Kona begynner å fryse i bil , så skal bytte termostater og  få tak i en sirkulasjonspumpe til Webasto .

Fikk tak i en , men den virket ikke den heller .Men etter to år uten Webasto , skal dette opp og gå 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten ,jeg ser at imorgen har jeg hatt denne bilen i hele tre år .:)

Utrolig hvor tiden går ,og ikke minst for en bil dette har vært .Fy søren sier jeg.

Bortsett fra en starter som tullet seg til ,vanlige slitedeler har denne funket som bare det .:).

Men så har denne og hatt det godt hos meg vil jeg påstå.

Den kjøres nesten for fint og er der en minste ting ,tar jeg det eller Bavaria,og sånn skal det fortsettes med .

Ser jo at folk bruker å bytte turbo rundt 150 -250000 på disse som oftest.

Denne har nå gått 233000 og drar like godt som da jeg fikk den.

Så  med hyppig oljeskift og normal kjøring ,tenker jeg at den vil vare en stund til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt like flott denne! Etter seks års eierskap med E60en, tre webastoer og syv sirkulasjonspumper, var i hvert fall webastzprosjektet bare å gi opp. Høres ut som du også bør gi opp før du bruker for mye penger på dette elendige systemet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner savnet etter min E61 kommer av å lese igjennom tråden din. 

Utrolig lekker bil og fortsett å hold den original :)

Angående felger er jeg stor fan av style 172 (som jeg har hatt på min E60 545i og E61 530d), men de har det samme problemet som style 128, at veldig mange andre har de. Men både 128 og 172 er utrolig lekre på E61. Bare husk å kjøp originale og ikke replica, for de vil sprekke! :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Saltkjelen skrev:

Fortsatt like flott denne! Etter seks års eierskap med E60en, tre webastoer og syv sirkulasjonspumper, var i hvert fall webastzprosjektet bare å gi opp. Høres ut som du også bør gi opp før du bruker for mye penger på dette elendige systemet. :) 

Takk for det , jeg prøver å holde den sånn noenlunde 😃.

Huff ja den Webastoen , den er en utfordring , men noe må gjøres .

Bilen er grusom kald på vinterhalvåret 😃

 

14 timer siden, Diiesel skrev:

Byttet vannpumpe, hovedtermostat og fjernet egr termostaten. Nå ligger min på mellom 84-92°C. Meget fornøyd med det

Nå har jeg skaffet termostater og skal forsøke å bytte dette , så ser jeg hva som skjer .😀

 

2 timer siden, Carlsius skrev:

Kjenner savnet etter min E61 kommer av å lese igjennom tråden din. 

Utrolig lekker bil og fortsett å hold den original :)

Angående felger er jeg stor fan av style 172 (som jeg har hatt på min E60 545i og E61 530d), men de har det samme problemet som style 128, at veldig mange andre har de. Men både 128 og 172 er utrolig lekre på E61. Bare husk å kjøp originale og ikke replica, for de vil sprekke! :D 

 

Det var hyggelig å høre 😃

Ja , denne skal forbli original og ikke røres uten tvil .

Når det kommer til felg , blir det originale hvertfall , men usikker på hvilke .

Har funnet noen og skal legge ur bilder straks 😃

Style 128 frister , men som du nevner , alle har det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...