Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ang den misfargingen i baksetet så ville jeg forsøkt litt til. Men spørsmålet er vel om dette er noe som kan ha farget av, isåfall må man til med skinnfarge og styr for å bli kvitt dette. Kan vi ikke kikke litt på dette neste gang jeg kommer bort? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke har vært skinnpleie før i ditt eie, så kan det være greit å ta en runde med rengjøringsbensin først, Da får du bort enda mer, og spesielt fett som har satt seg godt i skinnet. De fleste farger og pleier skinnet oppå fettlaget, og da vil det ikke hefte så lenge. 

 

Etter det tar du en god runde med skurekost. Veldig lite vann i lag med skinnsåpen. Etter dette kan du f.eks. strekke litt i skinnet med en rulleskøyte med gummihjul. Bare massere godt i alle vinkler. Da holder det seg mykt og fint, i stedet for tørt og sprekkende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang den misfargingen i baksetet så ville jeg forsøkt litt til. Men spørsmålet er vel om dette er noe som kan ha farget av, isåfall må man til med skinnfarge og styr for å bli kvitt dette. Kan vi ikke kikke litt på dette neste gang jeg kommer bort? :)

 

 

Jeg har prøvd og prøvd flere ganger nå ,og med andre midler.

Og jeg gidder ikke til med skinnfarge heller i denne omgang.Men tar imot kjerringråd nå fremover.:).

 

Hvis det ikke har vært skinnpleie før i ditt eie, så kan det være greit å ta en runde med rengjøringsbensin først, Da får du bort enda mer, og spesielt fett som har satt seg godt i skinnet. De fleste farger og pleier skinnet oppå fettlaget, og da vil det ikke hefte så lenge. 

 

Etter det tar du en god runde med skurekost. Veldig lite vann i lag med skinnsåpen. Etter dette kan du f.eks. strekke litt i skinnet med en rulleskøyte med gummihjul. Bare massere godt i alle vinkler. Da holder det seg mykt og fint, i stedet for tørt og sprekkende. 

 

Rengjøringsbensin=lighterbensin det heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd og prøvd flere ganger nå ,og med andre midler.

Og jeg gidder ikke til med skinnfarge heller i denne omgang.Men tar imot kjerringråd nå fremover. :).

 

 

Rengjøringsbensin=lighterbensin det heller?

Yes sir! 

 

Men som F90 er inne på, så er det ikke sikkert det er noen vei utenom å friske opp fargen litt, i baksetet der. 

Dette var mest ment som generelle tips, for bra resultat og holdbarhet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok.:).

Prøvde noe istad og det var ikke noe suksess kan man si...

Industri grønnsåpe..:) :).

Satan ,den var sterk.

Så sterk at den tok fargen,men heldigvis avsluttet jeg i tide og ingen skade skjedde.

Men må jo være mye bedre skinn i gammel bil.

E34en dynket jeg i ren surfex og skrubbet med hestebørste.

All dritten forsvant og ble som nye.:).

Tror ikke jeg gjør det i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnet er mye tykkere og "grovere" på eldre biler som E34, ser jo det selv på min egen. Men man skal ikke herje for mye med kjemikalier på nyere skinn da det som du sier kan gjøre skade. Enten så har noe farget av eller så er det det beige skinnet som rett og slett mister farge, sistnevnte tviler jeg på da jeg ikke har sett nøye på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GENERALTABBENS TORSDAG..

Okey ,stress,mas hit og dit ,stressa kjerring ,masete barn forårsaker mye..

Kvelden ikveld sørget for det.

Etter å ha kjørt hit og dit med 535en og fylt den opp med bensin,måtte jeg fylle diesel på den og.

Full fart og fylle.

Setter da inn påfyllern og står å kikker ..Grønt håndtak ,,ja ja titter litt i lufta og tenker på tide med litt bensin nå du sorte dieseldyr.På tide med neeeeeiiiii!!!

Ja,et faktum er nådd,jeg fyllte bensin på dieselbil.Og jeg som har hånledd av alle som gjør det..

Nå var gode råd dyre.

Tanken var skål tom,kunne kjøre 30 km igjen.

Fikk fyllt på 5liter bensin før jeg stoppet.

Jeg gjorde det enkelt,Etter å ha ringt kompiser som sa,gnu den med diesel og totaktolje ,ringte jeg Bavaria.

Forklarte anntal liter jeg hadde fyllt og der sa de det samme:Gnu den full med diesel og totaktsolje.

Kjør forsiktig og fyll igjen.Godt med rens :) :) sa de..

Jeg tok sjansen og gjorde det.

Trodde jeg skulle drite i buksen når jeg startet men den gikk som en klokke..bank ibordet :) :) :).puhh...

Jeg som har truet med familitragedie les drap hvis kona hadde gjort det.

Det værste var at min bedre halvdel kom innom stasjonen og jeg måtte legge meg på kne om ta bilen som hun brukte.

Har aldri blitt så ydmyket av et menneske noen gang..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal ikke si noe men i en stresset hverdag er det for gjort, særlig når man har en bensinbil og en dieselbil. Jeg har litt angst for å gjøre samme tabben selv men jeg ser alltid en ekstra gang på pumpa før jeg begynner å fylle.

Men 5 liter går nok bra, bensin på en dieselbil er ikke der verste...er verre motsatt ;) Du får trøste deg med at du akkruat nå kjører 10% 530I og de resterende 80% har 530d :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal ikke si noe men i en stresset hverdag er det for gjort, særlig når man har en bensinbil og en dieselbil. Jeg har litt angst for å gjøre samme tabben selv men jeg ser alltid en ekstra gang på pumpa før jeg begynner å fylle.

Men 5 liter går nok bra, bensin på en dieselbil er ikke der verste...er verre motsatt ;) Du får trøste deg med at du akkruat nå kjører 10% 530I og de resterende 80% har 530d :P

Ja,ser alltid på pumpa,men var så stresset at jeg ikke enset noe ting.:).

He he,ja synes riktig han virket friskere,kanskje den trengte en rens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv nanosvamp på skinnet :) forsiktig

 

Ja ok,er det noe man får tak i div rekivistaforhandlere?

 

http://www.solodiesel.no/default.cfm?Jezik=No&Kat=00   

 

Say no more!

Onkelen min gjorde det samme som deg på vei hjem fra forhandleren med splitter ny bil. Skulle bare fylle opp så den var klar for langtur. Han har alltid hatt SAAB med bensinmotor, så kjøpte han med diesel, og det gikk jo som det måtte gjøre ved første tanking.

 

Huff ja,det er pokker så fort gjort..

 

Fantastisk bil du har kjøpt deg Jan. Kan tenke meg at dette er bedte enn Opel zafira :P

 

Tusen takk for det Sigurd.:).

Ja det er en annen verden kontra Opelen.

Men stort problem,med Opelen ble den vasket ut og innvendig når jeg gadd.

Denne jeg har nå er jeg altfor nøye med til å være familiebil.

Grenser til tungvindhet sier de nærmeste.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når du innser hvilket håndtak du står og holder.

Har klart å gjøre det samme en gang selv, alt for tidlig på morgenen byttet mellom 3 biler den uken. Så det gikk som det måtte gå det. 10 liter bensin på dieselpurka. Namnam.

 

Godt det gikk bra ! :)

 

Spottet bilen på den vanlige sletta her en dag og den ser meget bra ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...