Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, awt skrev:

Om det er IBS som feiler, så bør denne kobles fra først som sist, men man får jo normalt ladet batteriet nok til at bilen vil starte, selv med defekt IBS.

Da lar jeg den bare stå i tenker jeg foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel dere ,da får vi atter oppdatere litt.

Etter å ha hatt bil på lading ,var den fremdeles død..

Tenkte fader,jeg tar ut batteriet og tar med til Bavaria og der var det 1klasses service.

Forklarte problemet ,ingen problem ,de tok med seg batteriet,leste av tilstand og målte 12,3 .

Han forklarte at der er for lite amper og en skikkelig ladning med en ordentlig lader ,skulle gjøre susen.

Så det beste av alt,Han sa at batteriet skulle stå til lading hos dem til imorgen og da skulle de følge med på det .

Batteriet fant vi ut at var kjøpt Januar 2014 på Bavaria Sandnes .

Mekanikeren tilføyde at denne type bil likte litt lading av og til noe som ikke jeg har gjort...

Så hvis ikke det løser seg nå,er det starteren men det gjør ingenting .

Jeg er klar før fighten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Det er vel ikke utenkelig at IBS sensor har trekt strøm da om batteriet var nytt i 2014?

Evt. har batteriet aldri vert kodet etter skifte..

Absolutt sant det du sier her :).

Men jeg kan ikke ljuge for dere og det er at denne bilen har det blitt aaaalt for mye småkjøring med uten tvil og aldri ladet.

Så nå skal jeg kjøpe meg en lader og hive på en gang av og til .

Det er bare sunt.Da en skikkelig vedlikeholdslader.

Og når det kommer til koding,kjører jeg den opp på Bmw og får gjort det skikkelig.

Her er ingen i mitt område som kan dette eller har utstyr til det som jeg tør ta sjansen på.

Eller forresten,er det noen her i Aust Agder /Vest Agder,si ifra.

Inntil da blir det fagfolk tror jeg.

Min e61 skal kun ha det beste av det beste :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hentet batteriet på Bavaria,bar det hjem i full fart.

Ville den nå starte? 

Kyss meg der jeg er høyest når jeg plukker jordbær...Faen,driiiiit,helsikke +alle stygge banneord ×100 :(!!!!

Nå måtte Sveigis tenke andre baner gitt.

En tekniker der oppe ,sa at hvis bilen fremdeles var død ,skulle jeg måle spenning inn på starter.

Den skulle der være konstant 12v på og var der mindre altså veldig lite,var det kabelbrudd.

Og den viste takk og lov 12v .

Så var det den andre ledningen inn på starter,den skulle vise rundt 12 når du trykte på startknappen,hvis alt dette var iorden ,da var starter fucka,ergo min starter er nok død...

Så ny starter skal byttes ,noe som jeg vil gjøre selv.

Og tror dette er feil.

Har og fått et glødevarsel i feltet men det er nok bare en feilkode som dukker opp ifl det de sier på Bavaria .

Så dette blir spennende og se :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T.H.O skrev:

Kjedlige greier. Men er jo bra at du har finni feilen da ☺ 

Satser på det men for helgardering så skal jeg få bort en fagmann på søndag tenker jeg.

Kun for å få bekreftet det jeg ser ,mener og tror.:)

Merker nå at jeg savner å kjøre den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Satser på det men for helgardering så skal jeg få bort en fagmann på søndag tenker jeg.

Kun for å få bekreftet det jeg ser ,mener og tror.:)

Merker nå at jeg savner å kjøre den :)

Ja er sikkert lurt. Kjedlig å bruke tid og penger på deler som ikke er ødelagt likevel. Men teorien din høres jo riktig ut.

Ja kjenner at jeg har E61 abstinenser selv 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med problemer. Håper det løser seg greit med starterbytte 😊! Hadde problemer med lading på min gamle 2002 en gang, oppdaget ikke dette før jeg var 10 mil unna hjemme. Måtte slippe den i gang trillende ned en bakke og med NULL LYS på veg hjem i 10 mil. Var ikke gløding i pærene en gang, og mørkt var det jo ut av helvete 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette passet dårlig uten tvil men satser på at ting løser seg med starterbytte.

Trangt og jækli er der og har ikke lyst til å ta av innsuget ...

Hehe,ja har selv vært der med gammal bil og defekt dynamo ,alltid kjiipt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai, kjedelige greier. Er nå bare til å begynne å demontere så går nok dette seg til :-)

 

husk å kjøpe nye pakkninger til de delene du demonterer, typisk innsug, kjølevann osv.. turborør. Jeg måtte bytte en god del pakkninger etter at jeg demonterte halve bilen for å fikse en kjølevannslekasje.

Endret av andreaskarm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er suger.

Nå venter jeg på naboen som skal taue meg 133 m bort til verkstedet på jobb.:) 

Da blir det demontering og update i kveld .

Og hvis ting går til helsikke ,er det falck next og bilverksted ,men satser på at dette går greit..

Er det noen relgiøse i gruppen,ja ta gjerne et bønnemøte for meg :).

For lommeboken sier at nå er der ikke rom for å dekke lønningene til ansatte på Bavaria ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...