Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Lykke til! Helt enig med at Januar er den verste mnd for uforsette utgifter.

Ikke religiøs men hvis det finnes en bilgud, så er vedkommende på din side. Slik som du passer på bilene dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, fxslin skrev:

Lykke til! Helt enig med at Januar er den verste mnd for uforsette utgifter.

Ikke religiøs men hvis det finnes en bilgud, så er vedkommende på din side. Slik som du passer på bilene dine :-)

Ja uten tvil.

Hahaha,ja det var det da :)

Starter er nå ute ,en drittjobb btw .

Kommer en update nå etterhvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så fikk jeg tauet bilen bort til verksted igår.

Bare det å stå inne i ett varmt lokale ,gjør at ting ble lettere.

Det å få løsnet en starter på disse motorene er ikke lett uten masse demontering .

Noen sier jeg må av med innsug men jeg fant ut at plasten rundt , gjorde ting lettere.

Og noe demontering blir det:

image.jpg

I og med datteren min skal bli mekaniker , har hun vært med:

image.jpg

Og som dere ser så er det godt ribbet nå:

image.jpg

Alt dette for to bolter ..

Og her er jaggu trangt og la meg presentere stridens kjerne:

image.jpg

To bolter på bilde skulle ut.

ikke fikk jeg skralle på så det ble 12 kantet leddnøkkel med fastnøkkel som forlenger:

image.jpg

Med tungen rett i frykt for runding av bolt, løsnet de og det var deilig .

Men en ting er å få løsnet den , det andre er å få den ut.

enormt med slanger og kabler men uansett,,,,jaggu lå den på gulvet etterhvert:

image.jpg

En liten pekepinn på hvor trangt å dritt der er rundt starterområdet:

image.jpg

Sett mer ovenfra:

image.jpg

Og sånn bare for å ha sjekket for lekkasjer:

image.jpg

knusktørt og amen for det.

Nå vil alt bli sammensatt idag.

Kommer med update senere Idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Bra du står på. :) Fant du ut hva som er galt med webastoen din? 

Nei det har jeg ikke enda.

Skulle jo til med det men så så skjedde dette ,så tar ting nå etterhvert .:).

Viktigst nå er å få liv i bilen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en smule trangt ja :P Holder på med å bytte starter på en E60 selv.

Tar ikke lange tiden å ta av innsuget heller, selv om det går ann å bytte starter uten å ta det av :)

Din datter må passe på håret når hun står med hodet nedi et motorrom :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,her er det trangt uten tvil.

Og så lenge jeg slipper å demontere mer enn jeg må og kommer til er alt greit.

Når jeg fikk fjernet plasten rundt om ,kom jeg sånn noenlunde til :).

Det med håret nevnte jeg men ...

Så en update:

Kan jeg begynne med F.A.E.N?

Er det lov?

Fint da begynner jeg med det.

Hadde satset på ferdig bil idag men det lyktes ikke.

Etter ånha montert starter satte jeg meg inn i bil og skulle starte,starteren går som snus men bil vil ikke tenne.

Helt død..

Alt av sikringer er sjekket,bil låst opp og igjen,ja det meste.

Hva har skjedd?

Nok strøm ,starter fungerer ,så dere nå må jeg ha seriøse svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke så forferdelig trangt om du har av innsuget, men en smule irriterende at det skal være ørten ledninger og slanger på kryss og tvers rett over starteren.

Ser den, mindre å demontere, mindre å huske på når du skal montere det igjen :P

Hun bør passe på det i hvertfall :)

Dumt at den fortsatt ikke starter :( Får håpe at du finner ut av det i hvertfall.

Får også håpe at jeg er mer heldig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har lest av feilkoder? Hvis ikke så hadde jeg nok prøvd å komme i kontakt med noen som har ISTA-D.

Får uansett håpe du får liv i bilen, vanvittig kjedelig med bil som ikke starter. Sover alltid veldig dårlig når jeg vet det er noe galt med bilen. Husker da jeg kjøpte bilen min og glødereleet var gåent, stod å kinna i flere minutter før jeg fikk start, diagnose visste 4 defekte glødeplugger, verksted målt på alle glødepluggene men de var enda hele. Heldigvis ringte de til BMW og fikk forklart at det mest trolig var releet som var gåent, og at dette var en veldig "vanlig" feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bilen har stått lenge med panser eller bakluke åpen og batteriet koblet fra så kan det være startsperren som tuller seg. Har vært med på at jeg må lukke alt av dører, panser, bakluke osv for så å låse og låse opp bilen igjen. Først da starter bilen.

Verdt et forsøk hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av kontakten på motorstyringen, se om det er irr i par av de stiftene med tykke brune ledninger kommer fra jordpkt rett utom boksen, under kupefilter deksel h.f ofte flere andre ledninger irret også. Fåes som repsats med noen ledninger og stikkere.ofte starter bilen med disse feil bare mange lamper og nødmodus uansett verdt å sjekke da det er forholdsvis vanlig feil,verste fall når det er nok fukt må DDE byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Regner med du har lest av feilkoder? Hvis ikke så hadde jeg nok prøvd å komme i kontakt med noen som har ISTA-D.

Får uansett håpe du får liv i bilen, vanvittig kjedelig med bil som ikke starter. Sover alltid veldig dårlig når jeg vet det er noe galt med bilen. Husker da jeg kjøpte bilen min og glødereleet var gåent, stod å kinna i flere minutter før jeg fikk start, diagnose visste 4 defekte glødeplugger, verksted målt på alle glødepluggene men de var enda hele. Heldigvis ringte de til BMW og fikk forklart at det mest trolig var releet som var gåent, og at dette var en veldig "vanlig" feil.

 

Nå kommer der en ikveld trolig med diagnose apparat .

Er nok ikke gløding osv tror jeg da bilen står inne varmt og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frode D skrev:

Hvis du bilen har stått lenge med panser eller bakluke åpen og batteriet koblet fra så kan det være startsperren som tuller seg. Har vært med på at jeg må lukke alt av dører, panser, bakluke osv for så å låse og låse opp bilen igjen. Først da starter bilen.

Verdt et forsøk hvertfall.

Det må jeg teste .

1 time siden, Kimmmmm skrev:

Ta av kontakten på motorstyringen, se om det er irr i par av de stiftene med tykke brune ledninger kommer fra jordpkt rett utom boksen, under kupefilter deksel h.f ofte flere andre ledninger irret også. Fåes som repsats med noen ledninger og stikkere.ofte starter bilen med disse feil bare mange lamper og nødmodus uansett verdt å sjekke da det er forholdsvis vanlig feil,verste fall når det er nok fukt må DDE byttes.

Takk for tips,skal sjekkes ut.:).

Fler og fler mener at jeg må kode på nytt da jeg har tatt ut batteriet ,gir snart opp hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 06 520d og har hatt dette problemet to ganger, første gang var det som Kimmmmm sier fukt i DDE og hele greien måtte byttes. Da fikk jeg opp en rekke feil i idrive.

Andre gang var nå i sommer, hadde fyllt diesel og når jeg skulle starte å kjøre startet den ikke. Denne gangen var det en jordingskabel på motoren som måtte byttes, den har "knekt" på midten. Da fikk jeg opp feil på rattlås og gløding i idrive.

Nå har ikke jeg samme motor som deg, men vil tro de har mye smådeler til felles så kan kanskje være verdt å skjekke.

Lykke til :-)

Endret av Tommy H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...