Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, sveigis skrev:

Det må jeg teste .

Takk for tips,skal sjekkes ut.:).

Fler og fler mener at jeg må kode på nytt da jeg har tatt ut batteriet ,gir snart opp hele bilen.

Neida,tror jeg hvertfall ikke noe jeg har vært borti, jobber med slikt.så lenge du får kinnet så godtar bilen nøkkelen,lytt etter lyder fra frammatningspumpen når du kinner, også første gang du har på tenning etter en stund skal den gå, og når du kinner,litt rart at alt skal ryke plutselig men er nok ikke slik,starter kunne nok være slitt det er forsåvidt vanlig, ofte på de rekkesekserne når det høres ut som den drar rundt tungt er det tre sannsynlige ting, starter,batteri, stor klump med irr under gjennomgangen fra bagasjerom til under bilen,dvs selve hovedbatterikabel. Men om du målte over 12v fremme ved starter er nok det ok og starter var årsak, at den fortsatt ikke starter tror jeg har med fukt å gjøre,sjelden disse ikke starter bare av å ha stått, vært annet om den har stoppet under drift,antar du koplet på alle +kabler på den nye starteren? Verdt å dobbelsjekke da den er ett slags koplingspkt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tommy H skrev:

Jeg har en 06 520d og har hatt dette problemet to ganger, første gang var det som Kimmmmm sier fukt i DDE og hele greien måtte byttes. Da fikk jeg opp en rekke feil i idrive.

Andre gang var nå i sommer, hadde fyllt diesel og når jeg skulle starte å kjøre startet den ikke. Denne gangen var det en jordingskabel på motoren som måtte byttes, den har "knekt" på midten. Da fikk jeg opp feil på rattlås og gløding i idrive.

Nå har ikke jeg samme motor som deg, men vil tro de har mye smådeler til felles så kan kanskje være verdt å skjekke.

Lykke til :-)

Vet du hvilken jordingskabel som måtte byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Vet du hvilken jordingskabel som måtte byttes?

ifølge kvittering fra verkstedet er det nr 3 på bildet https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e61-touring-520d/motordeler-starter_dynamo-etk_starter_dynamo_og_elektrisk-12_1167

Delenummer 12427798076.

Hvor den befinner seg på motoren vet jeg dessverre ikke.

Endret av Tommy H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut å sjekk det andre og den jordkabelen så ta det derfra, den kinner nok ikke med knekt jordkabel da, men kan også være en fjerde årsak til ikke starte tidligere ja😊 Det er gjort på 15 min å finne ut om det er irr i motorstyringkontakt så det er bare hive seg rundt å få ro i sjela😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kimmmmm skrev:

Ut å sjekk det andre og den jordkabelen så ta det derfra, den kinner nok ikke med knekt jordkabel da, men kan også være en fjerde årsak til ikke starte tidligere ja😊 Det er gjort på 15 min å finne ut om det er irr i motorstyringkontakt så det er bare hive seg rundt å få ro i sjela😆

Min kinnet med knekt kabel. Samme med defekt DDE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar her pga jobbing og testing av denne sorte enka til svarte natten .

Isteden sitere hvert enkelt svar skal dere nå få svaret .

Her er årsaken :

Etter å ha ringt forskjellige kloke hoder med like mange svar ,kom der bort en felles bekjent av meg og Fredrik90.

Han hadde med seg like mye diagnoseapparat og dataer som et bilverksted .

Han koplet på diagnoseapparat og gamle feilkoder dukket ,det være seg gløding osv og Webasto.

Webasto kommer jeg tilbake til senere.

Uansett når han prøver å starte bilen ,kommer Ews etter eller annet opp som feilkode.

Dette betyr at startsperren er på og snakker ikke med resten av bilen .

Så dette må da kodes opp.

Vi prøvde igår men selvølgelig ville ikke kabel eller Laptop snakke med bil så vi skal  prøve igjen imorgen.

Hvis ikke skal de ta det på Bavaria noe som var lett og de hadde gjort det mange ganger sa de.

Så ja jeg er syyyyyykt lettet nå :):)

Hva er så årsaken til alt dette helsikkes tullballet?

Ble forklart følgende på Bmw:

-Dårlig starter krever mer strøm ergo dette går utover batteriet.

Når jeg har prøvd å starte mens jeg har holdt på har dette tappet voldsomt på batteriet,sånn at alt har sluttet å harmonisere med hverandre ,sånn at det har gått i" null".

Og da jeg tok ut batteriet for lading ,så forsvant all kontakt med tingene.

Så med resetting og koding ,skal bilen opp og gå :).

En annen ting,takk for hjelpen dere .

Er så glad for engasjement her .

Igjen takk :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DanielStance skrev:

Så bra at det kun var det da :) Da er 530en snart på veien igjen ;)

Ja det gjenstår og se,men håper det hvertfall.

En ting er sikkert at dette nymotens greiene er fanken ikke noe for meg .

Går jo ikke ann å gjøre en dritt uten at det må kodes eller bla bla.

Mye bedre med gammalt ,da kan enn hvertfall ta ut batteri uten at jegcmå ringe Falck :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Ja det gjenstår og se,men håper det hvertfall.

En ting er sikkert at dette nymotens greiene er fanken ikke noe for meg .

Går jo ikke ann å gjøre en dritt uten at det må kodes eller bla bla.

Mye bedre med gammalt ,da kan enn hvertfall ta ut batteri uten at jegcmå ringe Falck :).

Nei det er vel kanskje ikke det når man er så vant med gammel BMW :) Du blir vel vant med det haha.

Men når det er såpass mye elektronikk som det er i disse bilene de egentlig ha en form for strømforsyning hele tiden. På verksted kobler de til lader når batteriet skal byttes så bilen ikke er uten strøm. En smule tungvint, men ja. :P

Hvor lenge hadde du batteriet ute da? E60en jeg byttet starter på stod med minuspolen av over natten men den startet fint.

Men den var jo fortsatt tilkoblet på pluss siden, så..

Men krysser fingrene for at det ordner seg :)

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, sveigis skrev:

Ja det gjenstår og se,men håper det hvertfall.

En ting er sikkert at dette nymotens greiene er fanken ikke noe for meg .

Går jo ikke ann å gjøre en dritt uten at det må kodes eller bla bla.

Mye bedre med gammalt ,da kan enn hvertfall ta ut batteri uten at jegcmå ringe Falck :).

ja nei eldre er bedre xD helt enig jan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...