Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Har jo igrunn bannet denne bilen nord og ned vinterstid .

Synes den har vært ubrukelig .

Nå idag skulle den bevise at med nye vinterdekk,var vi venner igjen .😃.

Snøen har dalt ned og bilen måtte testes .

Her står den klar:

image.thumb.jpg.ef97d941d7a1b73ebbcad39b85180db1.jpg

Som dere ser , så er snøen her og her jeg bor , både snør det og regner det.

Det betyr at her er alt fra snø til slaps.

Trengte ikke å kjøre langt , før jeg skjønte at med nye pigghjul og i mindre format , var denne bilen blitt mye bedre .

Faktisk såpass at jeg kan si god på dette føret.

Bilen griper bra , ligger godt på snø og slaps nå.

 Så ja,dette var en god opptur uten tvil .

Ett til :

image.thumb.jpg.c2644941df54b0ef4978b590e9e58b40.jpg

For første gang på to sesonger , har jeg følt glede vinterstid med denne bilen .

Men sta og egen sier jeg fremdeles,,,Ikke i nærheten av e34 😀.

Men jo dette var gøy.

Nå er det bare å grave i lommeboken  og få fikset Webastoen .

Skandale å ha sånn et redskap og som ikke funker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt sein på den dekk diskusjonen xD
men ser mange klager på e39 som vinterbil også :P
skjønner ikke det, dårlig fremkommelighet osv.
nå bestilte jeg meg kliss nye GS splitt felger med federal Himalaya eller hva de heter :P 225/40r18
det er jo relativt billige dekk! men de sitter klistra på snøen :P må jobbe for å få ut bilen xD
vi hadde jo en dag med et helvettes underkjølt regn her også. Is OVERALT! e39´n tok seg opp bakker den! selv på piggfritt :P
så trur det har mye med kjørestilen til folk osv. jeg har aldri hatt et problem med noen som helst bakhjulstrekker på vinteren jeg.
så trur folk rett og slett er for dårlig til å kjøre bil, at bakhjulstrekker ikke er tingen for visse folk på vinteren :P
jeg veit da faen :P

men testa e61 på vinterføre også, fikk aldri intrykk av at det er en dårlig vinterbil!

har per nå kjørt e34,e36,e39,e46,e61 på vinteren! jo faen e30 også.

aldri vært noe problem :P

edit:
nå juger jeg litt! e39´n sin første vinter så satt jeg meg faktisk fast på flat mark med! men det skyltes blankslitte dekk! :P men med dekk med mønster så har det aldri vært et problem xD

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 var konge på vinterføre selv med åpen diff :D Men skal sies at jeg kjørte med 15" 195 dekk så de er jo passe smal :lol:

Har og kjørt E39 med kjempedårlige 17" 235 piggdekk. Vil egentlig påstå at de var farlig å kjøre med, men jeg satt meg aldri fast eller noe sånt :D

Å ha riktig dimensjon og dekk av bra kvalitet gjør nok mye :) Tviler egentlig på at noen BMW er spesielt dårlig på vinterføre sånnsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Freakshow skrev:

litt sein på den dekk diskusjonen xD
men ser mange klager på e39 som vinterbil også :P
skjønner ikke det, dårlig fremkommelighet osv.
nå bestilte jeg meg kliss nye GS splitt felger med federal Himalaya eller hva de heter :P 225/40r18
det er jo relativt billige dekk! men de sitter klistra på snøen :P må jobbe for å få ut bilen xD
vi hadde jo en dag med et helvettes underkjølt regn her også. Is OVERALT! e39´n tok seg opp bakker den! selv på piggfritt :P
så trur det har mye med kjørestilen til folk osv. jeg har aldri hatt et problem med noen som helst bakhjulstrekker på vinteren jeg.
så trur folk rett og slett er for dårlig til å kjøre bil, at bakhjulstrekker ikke er tingen for visse folk på vinteren :P
jeg veit da faen :P

men testa e61 på vinterføre også, fikk aldri intrykk av at det er en dårlig vinterbil!

har per nå kjørt e34,e36,e39,e46,e61 på vinteren! jo faen e30 også.

aldri vært noe problem :P

edit:
nå juger jeg litt! e39´n sin første vinter så satt jeg meg faktisk fast på flat mark med! men det skyltes blankslitte dekk! :P men med dekk med mønster så har det aldri vært et problem xD

Som sagt ,etter å ha byttet dekk ,ble det mye bedre uten tvil :).

MOg har eid 25 forskjellige biler siden 92 .

Kjørt sikkert 50 andre biler og i denne tiden ,allikevel mener jeg den ikke er på topp 5 listen min på vinterføre:).

Men nå er den sånn den er og jeg kommer meg godt frem med nye dekk .

E39 trodde jeg var fin å komme frem med jeg :).

Ps ,oppdater tråden din nå Freakshow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

E34 var konge på vinterføre selv med åpen diff :D Men skal sies at jeg kjørte med 15" 195 dekk så de er jo passe smal :lol:

Har og kjørt E39 med kjempedårlige 17" 235 piggdekk. Vil egentlig påstå at de var farlig å kjøre med, men jeg satt meg aldri fast eller noe sånt :D

Å ha riktig dimensjon og dekk av bra kvalitet gjør nok mye :) Tviler egentlig på at noen BMW er spesielt dårlig på vinterføre sånnsett.

Riktige dekk har alt og si uten tvil på Bmw gennerelt .

Husker før i tiden når jeg var liten ,klaget folk fælt hvor dårlige Bmw var vinterstid.

Men fra e34 og videre ,tror jeg de er blant de bedre .

Uansett vinter eller ikke ,så er jeg fornøyd nå med bilen og kona er det .

Det er viktigst .:).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har meg ,e61en og fruen vært på tur til Skien idag i forbindelse med en sykeundersøkelse.

Og fikk i ettermiddag testet bilen på snø,slaps osv på e18 ,altså typisk vinter her nede i sør.

Endelig ser det ut som at vi endelig snakker sammen igjen om vinteren.

Nå er den bra og ikke sklien lengre :).

Ble jo riktig så knall en vinterbil .

Så nå smiler jeg og har ro i sjelen.

Fikk og en anelse panikk idag .

Idet jeg kjørte av E18 ,kjente jeg en grusom oljelukt i bilen .

Tenkte hva i helsikke er dette ???

Verre og verre ble det ,helt til kona sier ,tror han trenger hjelp i bilen litt lengre foran.

Og joda ,en nyere Passat med massiv røykutvikling både ut potte og motorrom.

Her var det nok noe kjipt som hadde skjedd ja.

Men nå må jeg booke time i januar og få webastoen opp og gå .

Er umennesklig kaldt inni bil.

Har feil på sirkuøasjonspumpe eller hva det het og satser på at dette lar seg fikse uten grusomme dyre utgifter.:)

Noen her vet kanskje hvilken pimpe det er snakk om .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ,da skal det bli liv i Webastoen min igjen.

Denne sluttet å virke ifjor og denne må opp og gå.

Kom i kontakt med en som kunne skaffe det jeg trenger.

Har jo feilkode på sirkulasjonspumpe og den skulle personen bestille og får den om 14 dager .

Og i og med jeg liker å prøve ting selv ,vil jeg bytte denne ,samt gå gjennom at alt av kontakter ,slanger osv er iorden.

Hvis den har gått i lås ,må jeg på verksted for å få startet den men det gjør ingenting.

Alt av termostater som jeg skulle bestilt ifjor ,bestiller jeg og nå i samme slengen .

Nå skal det bli peiskos i svarten♥♥

For det er det ikke nå gitt.

Er som å kjøre naken .

Parkerte på siden en sort F11 msport idag 530 ,og fytte faderen hvor lyst jeg har på en sånn .

Grisedeilig bil med samme hjula som F90 har .

Men blir nok ikke noe sånt enda nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.11.2017 at 20.13, sveigis skrev:

Som sagt ,etter å ha byttet dekk ,ble det mye bedre uten tvil :).

MOg har eid 25 forskjellige biler siden 92 .

Kjørt sikkert 50 andre biler og i denne tiden ,allikevel mener jeg den ikke er på topp 5 listen min på vinterføre:).

Men nå er den sånn den er og jeg kommer meg godt frem med nye dekk .

E39 trodde jeg var fin å komme frem med jeg :).

Ps ,oppdater tråden din nå Freakshow :)

haha savner du tråd oppdateringer av meg? :P
vært rimelig sløv i det siste! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips; når du først holder på med brenneren vil jeg anbefale å ta den ut og gi den en rens / service også. Jeg gjorde det på min i våres.  Det var ikke noe galt med den, jeg bare liker å være i forkant..

Jeg regner med det er webasto Thermo top c i din også. Du får pakning sett på ebay så kan du demontere og rense brennkammer for koks og kull osv.

Mvh Kim 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...