Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Otis skrev:

Når du tar av hjulbuer bak så sjekk samtidig slangen til innsuget for kompressor for luftfjæring, og sjekk ventilene for drenering til takluke.

Takk for tips ,det skal sjekkes ut Otis .:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter middag , hadde jeg planer om å få ryddet bak huset og kastet ting , men titter raskt på bilen og tenkte, fint vær,,,Bæhh til blokksberg med rydding.

Jeg vil vaske bil.😃😃.

Så ble det skikkelig vask med skum og kos.

Etter tørk , gikk jeg over lakken og tok en inspeksjon.

Der det var noen småriper , polerte jeg vekk det verste for hand og tilslutt et lag med QD.

Gadd ingen worklog for dette men et bilde av en god mandagsvask :

image.thumb.jpg.286abb6f1d258712e3ca8cb4d44f440c.jpg

Det var det jeg hadde Idag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktsk bestilt litt deler :).

Matte tåkelykter skal bli byttet i sånne:

139394_7732.jpeg.c2e30de1e07026db1b49fb3973bafdf6.jpeg

Altså nye.

Det gleder jeg meg til.

I og med frontlyktene er strøkne ,så blir det godt med hele tåkelykter og :).

Frontfjører er på vei og kommer denne uken,så da er det bare å fyre igang skruing .

Når disse delene er på plass ,regner jeg med den går gjennom EU .:).

Etter dette ,skal jeg ha en såkalt service på termostater osv og Webasto SKAL opp og gå.

Har feilkode på Aux sirkulasjonspumpe eller hva det var,noen som kan vise meg hvilken det er på et bilde f,eks ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en AUX-pumpe som skal selges. Webastoen min har gitt feilmelding på den, men har kjørt den igjennom testplan med ISTA-D og selv tvangskjørt pumpa og funnet denne i orden. Antar da at det var hjernen i webastoen min som var defekt/klusset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jeg har en AUX-pumpe som skal selges. Webastoen min har gitt feilmelding på den, men har kjørt den igjennom testplan med ISTA-D og selv tvangskjørt pumpa og funnet denne i orden. Antar da at det var hjernen i webastoen min som var defekt/klusset. :)

Ok :).

Da skal jeg gå gjennom arket mitt med feilmeldinger så skal jeg ta en tlf meget straks til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du styrer og ordner med bilene dine. :D Webasto er mildt sagt veldig digg å ha, på fadern sin F10 røyk den. Tok to mnd før BMW dekket ny og perioden uten var når det var kaldest på vinteren. Da brukte bilen lang tid på å bli varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

[...] Webasto er mildt sagt veldig digg å ha, på fadern sin F10 røyk den. 

Tror ikke jeg leser om en eneste BMW som ikke har problemer med webasto. Ganske imponerende er det at importør og Webasto selv hevder dette er skuddsikre greier og at det ikke er en velkjent problematikk om at disse ryker. Her burde det blitt foretatt en recall eller omkonstruering av systemet slik at dette blir utbedret på samtlige BMWer med webasto. Av tre BMWer vi har (hatt) med webasto har alle tre vært defekte.. drittsystem. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ahj skrev:

Du styrer og ordner med bilene dine. :D Webasto er mildt sagt veldig digg å ha, på fadern sin F10 røyk den. Tok to mnd før BMW dekket ny og perioden uten var når det var kaldest på vinteren. Da brukte bilen lang tid på å bli varm. 

Hehe ja blir mye av og til men stortsett trivelig :).

Eneste jeg gleder meg til nå ,er å ta en pause fra e34en da den skal vinterlagres .

Det ser jeg igrunn frem til :).

Ja Webasto er deilig og fikk merke det da den sluttet å virke på det kaldeste.

Bilen min og var ubrukelig temp messig på den tiden :).

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Tror ikke jeg leser om en eneste BMW som ikke har problemer med webasto. Ganske imponerende er det at importør og Webasto selv hevder dette er skuddsikre greier og at det ikke er en velkjent problematikk om at disse ryker. Her burde det blitt foretatt en recall eller omkonstruering av systemet slik at dette blir utbedret på samtlige BMWer med webasto. Av tre BMWer vi har (hatt) med webasto har alle tre vært defekte.. drittsystem. :rolleyes:

Det du skriver her støtter jeg.

Vet om mange som har hatt tullball med dette.

Jeg mener ,der må jo være en måte å få fikset dette en gang for alle.

Hva brukte de før?

En godt bekjent av meg,hadde en e28 525i 83 modell med bensinvarmer.Den fungerte bestandig uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok mye av hovedproblemet her er spesialhjerne for BMW-weastoer som implementeres med iDrive og måten denne fungerer på. Under seks grader starter webasto uansett (er ingen måte å overstyre dette, annet enn å ta ut sikring), og selv om man bare skal flytte bilen eller en kort tur på butikken blir det fort tre-fire-fem-seks start/stopp av webasto. Gjør dette på daglig basis, og voila.. 

Tanken bak om at dette skal hjelpe bilen med å gi ekstra varme er nok god, men fungerer ikke i praksis. Ideelt sett skulle det vært slik at man selv valgte om webasto skulle gå (fysisk aktivering av eget bryterpanel eller via iDrive), og for hvor mange minutter etter at bilen er stoppet (ved korte stopp/butikkbesøk hadde den ikke trengt å stoppe).

Jeg er overbevist om at ettermontering av webasto uten implementering i iDrive ville vært en langt bedre løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 2003 modell 525d (e39) fungerer (!) Webasto feilfritt. Utrolig men sant. Har lagt frem sikringen slik at den er lett å komme til. Så ved perioder med mye småkjøring nappes den ut. Brukes kun når jeg vet at bilen skal kjøres langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Tuesday, August 01, 2017 at 21.42, BMW525ix skrev:

På min 2003 modell 525d (e39) fungerer (!) Webasto feilfritt. Utrolig men sant. Har lagt frem sikringen slik at den er lett å komme til. Så ved perioder med mye småkjøring nappes den ut. Brukes kun når jeg vet at bilen skal kjøres langt.

Godt det fungerer for noen :).

Angående sikring  osv ,tror jeg ikke jeg skal tulle med ledninger på denne bilen.

Her er det så mye rart at det tør jeg ikke . :)

 

Forresten,kommer en skru update ikveld .

Fikk byttet fjærer igår ,bilder og skrift kjæm ikvæll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg like gjerne upd nå.

Som sagt så hadde jeg knekte fjærer foran og i og med jeg må på EU med bilen , måtte dette byttes.

Jeg var veldig heldig , takket være Bimmers .

Nye fjærer , er jo ikke akkurat billige , og denne ville jeg ha kvalitet på.😃

En bruker her på forumet , hadde omtrent ubrukte oriinaldjærer liggende som passet bilens understell.

En meget rask og ryddig handel ble gjort og fjærer dukket opp kjapt.

Så jo straks at de her fjærene var jo omtrent som nye og gøy er det å handle med seriøse .

Men tanken på å ligge å bytte de her på bakke med støttebukk , gjorde meg kvalm.

Liker heller ikke å skru på denne forresten.

Den virker for meg som en psykopat, den gir meg ikke mestringsfølelse og drar meg ned fort pga synes den er avansert .😀

Derfor ble det lånt garasje med løftebukk og skikkelig verktøy .

Så etterhvert satt jeg igang med hjelp av datter og svoger.

Bildene ble litt sånn hipp som happ pga jobbing med demontering .

Etterhvert kom jeg igang og kuler og div løsnet greit:

image.thumb.jpg.cc0a2d99b9248726ca9b54455be5f0fc.jpg

Selve fjørbeinet var et helvete å få løst pga det satt dønn i klaven.

Men det løsnet og etterhvert var det ute:

image.thumb.jpg.7d49cc12779a277359054e221df7f683.jpg

Kuler og foringer var mint condition .

Fjørbeinet ute:

image.thumb.jpg.dbbd9df65c07c0c1ea005e92c51d20f9.jpg

Nytt montert :

image.thumb.jpg.546ded1de45e313140177fbf88ef45f4.jpg

Så var det bare å montere sammen alt igjen.

Fikk og pusset bremserørene da det var noe rust.

Men ble blanke og fine og lagt på tektyl :

image.thumb.jpg.16c8150ce3dc670619152b769bec1c9d.jpg

Og etterhvert ble bilen ferdig og prøvetur måtte jo testes.

Ingen ulyder overhode, fin på høyde, ingen draing til siden , ja alt perfekt 😀.

Så dette var nydelig å få gjort.

Fikk og svogeren min som er mekaniker til å gå over bilens tilstand under mtp foringer og lekkasjer og han fant null og nix.

Den er som ny sa han 😃.

slenger med et bilde av en ferdig 530:

image.thumb.jpg.d2f4ccace5c48204c1460ff0200ac152.jpg

Rett på høyden og nå, eller aaaltfor høy for noen😀😀:

image.thumb.jpg.db60f93a987e3beb1388c37527d64888.jpg

Denne bilen bruker jo jeg lite men det overasker meg hver binda gang hvor god den er å kjøre med .

Og enda bedre nå med fjærer som er iorden .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyden er fin den synes jeg 😃.

Angående e34 og dens høyde synes jeg den er bra hvis bilen er dønn original men med store felg...Da må det tiltak til .

Angående fjørbeinet ble det tatt ut sånn pga verktøy osv .

Dessuten satt det klammeret så ekstremt så vi fikset og smurte div , sånn at ting ble lettere ved en senere annledning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...