Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Gabz:tusen takk.

Det var snilt gjort.

Ja listen er lang og jeg har og en tilleggsliste til bilen mtp at det er noe sånn spesialfarge utvendig og noe annet styr med matter og lignende.

Skulebollen:Gratulerer til deg også :).

Fredrik90:Ja det var lekende lett egentlig.Et lite touch på hendelen så var den aktivert.:).

Ja en instuksjonsbok må jeg ha.

Jeg ønsker å få lært alt om funksjonene på denne bilen.

Har nå gått gjennom service og kvitt.historikk på bilen.

Her har det ikke blitt spart tror jeg.

Alt fra kompressor til nivåregulering ,flushing av kasse,ledningsnett til bakluke er fikset.

Drenering til takluken har blitt fikset og senest i juli har olje,alle filter samt absolutt alt av bremser blitt byttet.

Min plan for bilen er enkel og det er ingen plan :)...

Dvs,her skal det holdes originalt og kun skvettlapper monteres foran.

Servicer og vedlikhold skal holdes slavisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det,det var hyggelig:).

Tenkte at vi får lage en tråd om denne bilen her og.

Men 535en blir ikke glemt,snarere tvert imot.Den skal denne uken få en kraftig oppløft og stell da den har fungert som familiebil lenge.

Nå trenger den kos og stell.

Det er såååå stor forskjell fra Opelen at jeg kan ikke skjønne det en gang.

Så ja,jeg synes det er gøy med denne her skuta.:).

Men sær som jeg er,liker jeg godt å vri om nøkkelen på den grønne og høre bensinsekseren :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forsto jeg jaggu tysken i instruksjonsboken likevel, for det var slik jeg oppfattet det. Ett litt push fram for å aktivere, hvorfor kunne det ikke bare vært sånn på min også?.

Når det gjelder E60/61 så kan vi jo alle være enige om at den ikke akkurat er feilfri, ikke som en E34 :P MEN det som er med denne bilen er jo at alt som er kjent for å ryke på disse bilene er byttet og utbedret, med kvittering på alt. Dessuten er det hypet mye opp dette med problemer på disse bilene, ting har blitt overdrevet av folk som egentelig ikke har så god greie på bil. Den feilmeldingen du fikk på ryggelyset i dag, ut med pære og sette den inn igjen og vekk var feilmeldingen. Sånt hadde folk bestillt time på Bavaria for, du fiksa det på 30 sek. Vi ser det jo nå som disse bilene begynner å bli noen år og barnesykdommer og feil har blitt retter opp i, E60/E61 er kruttgode biler som gir enormt mye bil og premium for pengene. Man må nesten klype seg i armen for å tro at denne bilen snart er 10 år, for den ser overhode ikke slik ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant det du referer til her med småfeil osv.

Skal du hs en e60/ e61 idag ,lønner det seg nok å være litt mer interessert i bil.

Kan fort bli dyrt hvis ikke du kan noe selv og verkstedene idag lurer jo kundene for et godt ord.

Senest igårkveld da jeg vsr hos en kamerat,ble han forelsket da han så bilen.

Dette var noe han og ville ha.

Jeg sa det enkelt at tror ikke dette er bilen for deg som ikke kan bytte en pære på bilen og blir lynforbanna bare du må koste på bilen noe på EU.:).

En fordel er jo og å sette seg inni ting når det gjelder disse biler som svakheter osv i god tid før du kjøper.

Etter et halvt år med forskning og liiiite nattesøvn,tror jeg at jeg har komtroll.:).

Forresten,gikk ikke lange tiden før jeg måtte bestille noe.Eller det vil si ,bestilte de faktisk før bilen ble kjøpt.

Gummimatter.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update .

Fikk gjort endel ting som omregistrering og diverse.

Var på Bavaria og bestilte skvettlapper og ny beltelås til den ene siden av baksete.

Når jeg kjøpte bilen fikk jeg med disse:

post-58602-0-09730400-1444654312_thumb.j

Blendelokk til Swirlflapsa.

Disse kjøpte han for lenge siden men har ikke montert de.

Han ble fortalt at dette var ikke nødvendig pga denne 230 hk motoren var det ikke noe risiko.

Men jeg har forhørt meg litt nå i det siste og senest idag får jeg opplyst at disse må jeg få på uansett .

Denne motoren har på lik linje like stor risiko for havari på lik linje som de andre visstnok.

Så er det noen som sier at det ikke er heldig og bla bla..Jeg har null peiling.

Kanskje noen som kan svare meg på dette?

Går utifra at bilen går like godt og ingen feilkoder med disse montert.?

Ellers et hverdagsbilde av 530en:

post-58602-0-05523200-1444654769_thumb.j

Utrolig nok tror jeg at jeg har en instruksjonsbok med dansk tekst på gang.

For tyskboka kan jeg glemme.

Hadde en utrolig morsom opplevelse med stemmestyringen på bilen.

Datteren min var sur idag(Les 14iss).

Jeg terget henne og jeg visste hun ville klikke...

I det hun skrek FAEN,holdt jeg inne stemmeknappen og plutselig snakket det i høytaleren og Techno ble byttet om til Am radiosignal.:) :).

Gørrvittig.

Problemet nå er at nå snakker hun med bilen og har funnet ut kommandoene på Idriven.

Hun kan mer enn meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nyskjerrighet så lurer jeg på hvem som mener at 231 hestern (M57TU2D30) er like utsatt som 218 hestern (M57TUD30) for Swirlflaps havari? Dette er da en TU2 motor som skulle være forbedret på dette, selvsagt kan det fortsatt skje men det er jo de litt tidligere motorene som har hatt flest havari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nyskjerrighet så lurer jeg på hvem som mener at 231 hestern (M57TU2D30) er like utsatt som 218 hestern (M57TUD30) for Swirlflaps havari? Dette er da en TU2 motor som skulle være forbedret på dette, selvsagt kan det fortsatt skje men det er jo de litt tidligere motorene som har hatt flest havari.

 

Dette lurer jeg og på?

Noen med 100% sikkerhet som kan svare på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjåj! Gratulerer med bil :) misunner deg denne. Så vanvittig bra ut med den interiør komboen ! Hadde vært morro med ett mini treff for de som måtte være i området en gang så man får siklet nærmere :D

Takk for det :).

Denne tror jeg skal være bra og er et lysår foran e34en uten tvil når det kommer til komfort osv.

Interiørkombinasjonen passer bra.I og med absolutt alt er sort inni bil ,er det greit med avbrekk.

Minitreff må vi få til,men da stiller jeg et krav om at e36 Touring kommer og.E36 er en av mine favoritter.:).

Ville uansett bare fjernet dem :) Er vel raskt gjort. Mener man ikke trenger kode noe, og bilen funker like bra som før :)

Ja,har snakket med diverse nå senest imorges,så bilen blir satt bort og disse lokka blir montert.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har forstått er det helst de tidligste modellene som har dette problemet. Type 2004 2005.. Etter dette ble swirl flapsene forsterket. Er spesielt på E46 vel dette har vært ett problem? En annen ting er jo at vist en fjærner disse vil det gå litt utover effekten. Ikke mye etter det jeg forstår, men noe vertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...