Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, papertiger skrev:

Bra jobb her Sveigis! Gjør selv samme operasjon på mine felger på begge bilene før de settes på bil, men har brukt Autobahn. Da trengs det ikke bruk av felgrens i det hele tatt, bare høytrykk og håndvask. 

Takk for det.:)

Enn har igjen for det tror jeg uten tvil.

Kjedelig jobb men .

Autobahn skal jeg kjøpe jeg og men må bruke opp noe av det jeg har først.

Har mye rart av polish og det begynner å bli gammelt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eselfjes skrev:

Huh? Ser flere er misfornøyde med E60 på vinterføre. Er det fremkommeligheten? 

Nå har jeg ikke så mye annet å sammenligne med enn Mondeo og 200sx, men jeg synes ikke E60-en er spesielt ille på vinterføre. 

Tror det går mye i feile dimensjoner og for breie felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler ikke den oppfatningen at det er en drittbil på vinterføre. Heller tvert imot. Men gode dekk har mye å si. Ville unngått billigdekk. 

Setter du garasjejekken rett på plastklossene til originaljekken? Blir ikke klossene klemt i stykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eselfjes skrev:

Huh? Ser flere er misfornøyde med E60 på vinterføre. Er det fremkommeligheten? 

Nå har jeg ikke så mye annet å sammenligne med enn Mondeo og 200sx, men jeg synes ikke E60-en er spesielt ille på vinterføre. 

For min del er e34en mye ,mye bedre på vinteren.

Ja fremkommelighet og nervøs bil i slaps osv :)

Kona vil heller bruke den :)

Så får se med mindre hjul og nye pigg.

 

2 timer siden, Daniel. skrev:

Tror det går mye i feile dimensjoner og for breie felger.

Nja og nei vil jeg si.

Første dekkoppsett var 245 ×40 -18 Hakka pigg.

Dette gjorde at bilen føltes som at bil fløt oppe på snø og var forferdelig.

Siste oppsett var 225x55 16 med helt ok piggdekk og dette er dimmensjon som står orignalt på bilen,eller som annbebalt.

Allikevel dritt som i vanskelig å komme frem med og spinner og sklir for ingenting.

535en med utslitte dekk gjorde jobben bedre .

Så nei i mine øyne er dette en satans rattkjelke på fire hjul føler jeg pr dag dato Daniel :)

 

2 timer siden, T.H.O skrev:

Deler ikke den oppfatningen at det er en drittbil på vinterføre. Heller tvert imot. Men gode dekk har mye å si. Ville unngått billigdekk. 

Setter du garasjejekken rett på plastklossene til originaljekken? Blir ikke klossene klemt i stykker?

Har hatt dyre gode dekk men det første var for kraftig og de andre gamle .

Nå er det nye Vredestein pigg like som jeg har hatt på e34en .De var jeg knallfornøyd med ,så blir spennende å se.

Altså bilen er fin å kjøre på vanlig vimterføre men slapps og grøtføre=ubrukelig til nå synes jeg :)

Garasjekken har jeg en sånn pute umder sånn at alt er helt.

Er veldig forsiktig med det :)

Hvordan dekk har du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapseføre er jo noe av det verste man kan kjøre på. Også er E6X levert med litt breie dekk originalt, så kanskje det kan hjelpe med f.eks 205 eller 215 dekk.

Jeg har kjørt på Continental piggfrie og har vært kjempefornøyd med det i 225-55-16. Men i år har jeg kjøpt noen brukte 17" felger med 225-50 Falken dekk. Tviler på at de sitter like godt, men gir de et forsøk. Fikk litt snø her idag, og de fungerte greit på det føret.

Ja sånn pute er nok lurt. Hvor kjøpte du den?  Skulle fått tak i en slik selv siden det er mye tryggere å bruke garasjejekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Det er ikke diffbrems på 535'n da Jan?
Det vil jo gjøre en stor forskjell

Nei ,det har jeg ikke .

Den solgte jeg desverre .:).

Somsagt ,har nok malt litt svart på veggen her angående vinter uttalelsene mine på 61en ,uansett så blir det spennende med nye dekk nå .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, sveigis skrev:

Nja og nei vil jeg si.

Første dekkoppsett var 245 ×40 -18 Hakka pigg.

Dette gjorde at bilen føltes som at bil fløt oppe på snø og var forferdelig.

Siste oppsett var 225x55 16 med helt ok piggdekk og dette er dimmensjon som står orignalt på bilen,eller som annbebalt.

Allikevel dritt som i vanskelig å komme frem med og spinner og sklir for ingenting.

535en med utslitte dekk gjorde jobben bedre .

Så nei i mine øyne er dette en satans rattkjelke på fire hjul føler jeg pr dag dato Daniel :)

Jaja, ikke vet jeg :) Var fornøyd selv med E34en på vinterføre, med Hakka piggfritt. Men det var jo 195 dekk hehe..

Spent på hvordan E90en blir jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt E61 på vinterføre, men kompis byttet fra E90 pre-lci til F10, begge rwd og 2.0d. Han synes E91en var mye bedre(likevel ingen konge) og F10en er ubrukelig. Originaldim. og nye dekk på F10. Blir F30 xDrive neste gang der i gården. Jeg har tidligere kjørt litt E34, bare 520i, på vinterføre og jeg synes det er en god rwd vinterbil. Bedre enn mye annet nyere rwd. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

Jaja, ikke vet jeg :) Var fornøyd selv med E34en på vinterføre, med Hakka piggfritt. Men det var jo 195 dekk hehe..

Spent på hvordan E90en blir jeg.

E90en er visst myyyyye bedre har jeg hørt :)

Så du kan kose deg men hos deg regner vel mer enn det snør .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Jeg har ikke kjørt E61 på vinterføre, men kompis byttet fra E90 pre-lci til F10, begge rwd og 2.0d. Han synes E91en var mye bedre(likevel ingen konge) og F10en er ubrukelig. Originaldim. og nye dekk på F10. Blir F30 xDrive neste gang der i gården. Jeg har tidligere kjørt litt E34, bare 520i, på vinterføre og jeg synes det er en god rwd vinterbil. Bedre enn mye annet nyere rwd. :) 

F10 kan jeg ikke uttale meg om men det du skriver ,høres kjent ut fra flere som jeg vet om.

E34en er vannvittig syns jeg på vinterføre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...