Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, ahj skrev:

Det høres som bra planer det da :) siden du snakker om senk, hvorfor ikke gå for Msport fjærer fra non xdrive bil? de senker 10-15mm. Så vidt jeg har klart å lese så senker de flest andre produsentene 25-35mm som blir ganske mye. Jeg har 25-30mm senk på e90, aldri har noen problem med klaring. :) 

Såvidt jeg vet må xDrive ha egne fjærer. Ser på GS og overalt så er det iallefall egne til xDrive kontra RWD. Jeg vet ikke hvorfor. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, papertiger skrev:

Vil M sport fjærer passe på en xDrive bil i det hele tatt? Når jeg kjøpte nye dempere foran fikk jeg kun tak i OEM og Bilstein til 320d xDrive. Til RWD 320d var det derimot mange flere fabrikanter, så antar at det er forskjellig hjuloppheng på xdrive og RWD.

Hartgefjørene vi har på vår bil senker 30mm framme/bak, men har aldri problemer med klaringen her vi bor, verken på fartshumper eller fartsputer i veien. Heller ikke innover der jeg kommer fra, og der er det bedritne veier for å si det mildt.

Jeg har aldri sjekket dette nærmere, men du har nok helt rett i det. Hjulopphenget foran er helt annerledes på xDrive enn non xDrive biler. :)

11 minutter siden, Marius2002 skrev:

Såvidt jeg vet må xDrive ha egne fjærer. Ser på GS og overalt så er det iallefall egne til xDrive kontra RWD. Jeg vet ikke hvorfor. :) 

Er som papirtiger skriver at utformingen på hjulopphenget foran er helt annerledes enn rwd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ja @ahj, @papertiger hadde skrevet et innlegg i mellom jeg ikke så, så da stemmer nok det jeg trodde :) Da spørs det om jeg seriøst må vurdere Bilstein sine da. Hvordan gjør du det med godkjenning osv.? Aldri gjort slikt før med biler..!

Har du tüv papir på alt som ettermonteres på bilen, er det bare å bestille time hos SVV og så blir det godkjent. Jeg har godkjent Performance fjærer på e90, der er det ingen dokumentasjon i det hele tatt. Men med skriv fra forhandler var det ikke noe problem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marius2002 skrev:

Ja @ahj, @papertiger hadde skrevet et innlegg i mellom jeg ikke så, så da stemmer nok det jeg trodde :) Da spørs det om jeg seriøst må vurdere Bilstein sine da. Hvordan gjør du det med godkjenning osv.? Aldri gjort slikt før med biler..!

Bilstein var dempere, ikke fjører. H&R eller AC schnitzer fjører ville jeg gått for, mener på disse skal ha TÜV for xdrive også :) Hartgefjørene (er visstnok egentlig Eibach) var godkjent i vognkortet når vi kjøpte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, papertiger skrev:

Bilstein var dempere, ikke fjører. H&R eller AC schnitzer fjører ville jeg gått for, mener på disse skal ha TÜV for xdrive også :) Hartgefjørene (er visstnok egentlig Eibach) var godkjent i vognkortet når vi kjøpte bilen.

Du har helt rett, H&R var det jeg mente :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg tid til å rense og vaske bilen innvendig, strippet for matter og barnestol selvfølgelig. :)
Det er utrolig hvor mye skit som setter seg(se bilde) selv om man støvsuger jevnlig, og jeg gikk over grundig med støvsuger før jeg startet rensingen. Gulvmattene fikk seg også en skikkelig rens og er nå svart og fin igjen. Jeg bruker ikke gummi-/plastfornyer på de da jeg synes de blir veldig glatt.

IMG_3361.thumb.JPG.195059fd51f49dfd4e76faeb2deef7db.JPGIMG_3365.thumb.JPG.6f81de67535787f4c95a590522398e9f.JPGIMG_3363.thumb.JPG.0bc8b8d69710f6b1e6e50bafcc09d192.JPGIMG_3368.thumb.JPG.d4988b1c14dfd1e1987d9c513f3b41c5.JPGIMG_3371.thumb.JPG.70ce264f1fd72c580822847b5c23b00c.JPGIMG_3372.thumb.JPG.38c8d5bab305f7527fea255aa476c17d.JPG

Så er det fortsatt kjekt med sommerhjul :D 

IMG_3366.thumb.JPG.9bc44416408fc0aff706fa81fb1cd541.JPGIMG_3373.thumb.JPG.6bf37646152ca57e35d95ea306007195.JPGIMG_3374.thumb.JPG.1091679ed706ec1f880aa98f7cbd316c.JPG 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg er i tenkeboksen på å gå for en større bil. Litt i tvil, da det er den beste bilen jeg har hatt i tillegg til at det er en svært pen bil. Bilen er nå gått 109500km og alle servicer fulgt. Det er gjort større service på ca. 87000km med bytte av bremser og diverse. Nye sommerdekk i fjor og gode piggfrie vinterdekk. Fikk nytt batteri i mars i år. Alt skal være tipp topp, noe urenheter i lakken, men en poleringsjobb tar det meste, ingenting sjenerende. Skal på EU-godkjenning innen utgangen av august i år, men dette skal jeg selvsagt gjøre før et eventuelt salg eller så fort jeg får tid nå nærmeste ukene.

Ellers utstyrsliste ligger på første side. Det er BMW gummimatter i bilen (og bagasjerommet), men de originale Edition Sport stoffmattene med blå søm følger med. Skal ha det meste av utstyr med få unntak som adaptiv cruisekontroll og panoramatak, men kan nevne noe:

- xDrive

- M-Sport - Edition Sport

- Utsvingbart hengerfeste

- Navi Pro CIC

- Alcantara interiør

- Sort taktrekk

- Koppholdere

- Cruisekontroll

- Automat

med mer.

Jeg tenker prisleiet 250-260 000,-. Tror det er en ganske rett pris, eller hva tror dere?

Det er i første omgang bare spekulering, med mindre jeg får et bud jeg ikke kan takke nei til.

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Jeg tenker prisleiet 250-260 000,-. Tror det er en ganske rett pris, eller hva tror dere?

Bilen jeg hentet for min søster i vår ble kjøpt for 160.000 kroner. Dette var da en 318d fra 2009 med 120.000 kilometer på telleren, likt utstyrt som din, men i tillegg skinnseter og panoramatak (dog selvsagt ikke xDrive). Hvis man sammenligner så er nok ditt prisforlangende i høyeste laget - selv om jeg tror jeg fikk en god handel. I tillegg så kan man få greie F11 til ned mot 250.000 kroner nå snart, og det er en del mer bil enn E91. Men er jo bare å prøve markedet, kanskje noen biter på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Bilen jeg hentet for min søster i vår ble kjøpt for 160.000 kroner. Dette var da en 318d fra 2009 med 120.000 kilometer på telleren, likt utstyrt som din, men i tillegg skinnseter og panoramatak (dog selvsagt ikke xDrive). Hvis man sammenligner så er nok ditt prisforlangende i høyeste laget - selv om jeg tror jeg fikk en god handel. I tillegg så kan man få greie F11 til ned mot 250.000 kroner nå snart, og det er en del mer bil enn E91. Men er jo bare å prøve markedet, kanskje noen biter på :) 

Hmm, ser tilsvarende ligger rundt 220-290, den med nærmest utstyr ligger til ca. 240. :) Det er ikke skinn, men alcantara M-sportseter. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Hmm, ser tilsvarende ligger rundt 220-290, den med nærmest utstyr ligger til ca. 240. :) Det er ikke skinn, men alcantara M-sportseter. :) 

Bare husk at diesel automat og xdrive selger nesten seg selv i et land som norge. Bavaria her hos meg hadde to like biler som din, ene med auto andre med manuell. Automaten ble solgt på 2 uker mens manuellen var der i 8 mnd før den ble solgt :) 
Masse lykketil med salget. 

Hva blir neste bil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ahj skrev:

Bare husk at diesel automat og xdrive selger nesten seg selv i et land som norge. Bavaria her hos meg hadde to like biler som din, ene med auto andre med manuell. Automaten ble solgt på 2 uker mens manuellen var der i 8 mnd før den ble solgt :) 
Masse lykketil med salget. 

Hva blir neste bil? 

Jeg har ikke bestemt meg om det blir salg i første omgang, men om det blir aktuelt så takker jeg :) Det blir noe større ihvertfall. Jeg ser på alt ifra F11 xDrive til Passat Alltrack. 

Problemet er at E91 er en så innmari god bil at "følelsene" sier at jeg ikke burde selge, så her får vi se. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg har ikke bestemt meg om det blir salg i første omgang, men om det blir aktuelt så takker jeg :) Det blir noe større ihvertfall. Jeg ser på alt ifra F11 xDrive til Passat Alltrack. 

Problemet er at E91 er en så innmari god bil at "følelsene" sier at jeg ikke burde selge, så her får vi se. :) 

Helt enig! E9x er kjempe gode biler, derfor jeg har to av dem :) Og med xdrive så har man solide biler som kommer fra over alt. Modern sin e91 320d xdrive har kjørt 192k km og der er det byttet turbo bare på den bilen. Ellers bare vanlige service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lagt meg noe under den mest like bilen på finn. Virker som at prisene på E91 xdrive automat varierer en del - det vil si det er stort spenn i de. 

Jeg er også i tenkeboksen, men det er mest pga km-stand på 170k. Er helt enig i at det er svært gode biler som ser svært bra ut og kjører svært bra, så jeg har egentlig ikke lyst å selge. Men spørsmålet er vedlikeholdskostnader i det videre løp når km-standen etterhvert bikker 200k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, papertiger skrev:

Ville lagt meg noe under den mest like bilen på finn. Virker som at prisene på E91 xdrive automat varierer en del - det vil si det er stort spenn i de. 

Jeg er også i tenkeboksen, men det er mest pga km-stand på 170k. Er helt enig i at det er svært gode biler som ser svært bra ut og kjører svært bra, så jeg har egentlig ikke lyst å selge. Men spørsmålet er vedlikeholdskostnader i det videre løp når km-standen etterhvert bikker 200k.

Ja, vanskelig å prissette. Det er stort spenn. Ligger mange 2009 til ca. 200, mens 2011 litt høyere. Jeg vet ikke :) 260 var kanskje høyt, men 240-250 vil jeg tro er realistisk. Setter jeg meg på 240 burde det være et bra kjøp. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...