Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

En tur til Melbu, Hadsel kommune, idag, det var Sommer-Melbu festival. Sommer og sommer, har bøttet ned siste døgnet. Vi legger snuten sørover igjen i morgen, så får vi se hvilken rute vi tar :)

Vi snakker om både Sverige og Røros, alt det blir en stor omvei til Molde på kysten. Så vi får se underveis hvor veien bringer oss :D Det er uansett minimum 18 timers ren kjøring. 

IMG_20170714_151013.thumb.jpg.b39914055ee366b9ebf04ee77ab63583.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marius2002 skrev:

En tur til Melbu, Hadsel kommune, idag, det var Sommer-Melbu festival. Sommer og sommer, har bøttet ned siste døgnet. Vi legger snuten sørover igjen i morgen, så får vi se hvilken rute vi tar :)

Vi snakker om både Sverige og Røros, alt det blir en stor omvei til Molde på kysten. Så vi får se underveis hvor veien bringer oss :D Det er uansett minimum 18 timers ren kjøring. 

IMG_20170714_151013.thumb.jpg.b39914055ee366b9ebf04ee77ab63583.jpg

Har familie fra Melbu, med en bestefar og sine søsken som vokste opp der. Ingen igjen der oppe nå da alle er utvandret. 

God tur videre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Knoett Jeg har også familie der, så jeg prøvde å kombinere biltur og slektbesøk. :)

Jeg er nå tilbake og har tilbakelagt 300 mil. Vi har prøvd å opplevd mest mulig og sett plasser, samtidig si hei til slekt. Et forbruk på 0,59L i gjennomsnitt er ikke gale, et kjapt regnestykke på drivstoffutgifter før avreise så regnet jeg med 0,6L, innafor innafor. Jeg kjørte med cruisekontrollen både av og på, alt etter terreng. Vi har hatt det kjempefint og bilen har vært kjempebra.

IMG_20170715_133300.thumb.jpg.33efd7a0350a33e66f03719f3b82eae6.jpgIMG_20170716_171515.thumb.jpg.3a4a1da355a9586415796a3ece81bad1.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

@Knoett Jeg har også familie der, så jeg prøvde å kombinere biltur og slektbesøk. :)

Jeg er nå tilbake og har tilbakelagt 300 mil. Vi har prøvd å opplevd mest mulig og sett plasser, samtidig si hei til slekt. Et forbruk på 0,59L i gjennomsnitt er ikke gale, et kjapt regnestykke på drivstoffutgifter før avreise så regnet jeg med 0,6L, innafor innafor. Jeg kjørte med cruisekontrollen både av og på, alt etter terreng. Vi har hatt det kjempefint og bilen har vært kjempebra.

Virker som en flott biltur! 😊

0,59 må være bra for en slik tur 👍 har du noen gang regnet på avvik på kjørecomputeren og faktisk forbruk? Mine to siste diesel og siste bensin viste notorisk 0,03 for lite i forbruk (pr mil) mot faktisk forbruk. Kjørecomputeren viser 0,63 men faktisk var 0,66. Ingen stor ting, men pussig at de regnet for lite vs faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke verst! Kjekt med tilbakemeldinger også. 

Vår skal inn i august - blir spennende å se. Skal vertfall bytte ene tåkelyset før den skal inn, da det dugger. Minien gikk ikke gjennom på det, så da regner jeg ikke med at BMWen gjør det heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså det er en jo en bruksbil, men man prøver jo så godt man kan å ta vare på den da det er eiendel med verdi. Da er det hyggelig med positive tilbakemeldinger. :)

Jeg tenkte faktisk på minien din igår det med dugg i glass. Så jeg gikk over mine da, men der var det ingen dugg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, papertiger skrev:

Ikke verst! Kjekt med tilbakemeldinger også. 

Vår skal inn i august - blir spennende å se. Skal vertfall bytte ene tåkelyset før den skal inn, da det dugger. Minien gikk ikke gjennom på det, så da regner jeg ikke med at BMWen gjør det heller :P 

Hadde E91n på eu i mars, eneste de pirket på var at det ikke var refleksvest i bilen. Noe jeg ikke hadde tenkt over, så betalte 100,- ekstra så fikk jeg med to BMW vester. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Hadde E91n på eu i mars, eneste de pirket på var at det ikke var refleksvest i bilen. Noe jeg ikke hadde tenkt over, så betalte 100,- ekstra så fikk jeg med to BMW vester. :) 

Godt poeng - det har jeg faktisk glemt å sjekke. Skal også ta en underspyling av bilen i forkant, bare synd at vaskehallene ikke tilbyr dette uten vask av resten av bilen. 

1 time siden, Marius2002 skrev:

Ja, altså det er en jo en bruksbil, men man prøver jo så godt man kan å ta vare på den da det er eiendel med verdi. Da er det hyggelig med positive tilbakemeldinger. :)

Jeg tenkte faktisk på minien din igår det med dugg i glass. Så jeg gikk over mine da, men der var det ingen dugg. :)

 

Det er sant - det er det jeg forsvarer tiden jeg bruker på bilene med også :P Ikke minst kan det forhåpentligvis gjøre at bilen er mer lettsolgt den dagen den skal selges.

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, papertiger skrev:

Godt poeng - det har jeg faktisk glemt å sjekke. Skal også ta en underspyling av bilen i forkant, bare synd at vaskehallene ikke tilbyr dette uten vask av resten av bilen.

Kärcher høytrykksspyler har/hadde ekstrautstyr for underspyling. Med "har/hadde" mener jeg at Kärcher har sluttet å produsert denne, men finnes på lager i mange butikker i Norge fortsatt. Det var primært i Norge de solgte og derfor så de ikke behov for å fortsette produksjonen. Jeg vurderer kjøp, men den koster rundt 1800,- har jeg sett.

DSC_0006_zpsgukzplgi.thumb.jpg.7ecc57d2fdad870bf5b08082000ba04a.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, StigJ skrev:

Godt jeg kjøpte to da den lokale OBS Bygg hadde de til 499,- pr. stk siden de har avsluttet produksjonen :P

 

Du har ikke en av de til salgs da? :D Jeg har Nilfisk men burde vel gå an å få adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...