Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, papertiger skrev:

Ikke minst lærer en seg å sette enda mer pris på å kjøre BMW når du vet hva du har kjørt rundt i noen år, og ser forskjeller, likheter, styrker og svakheter til de forskjellige bilene :) 

Enig .

Jeg hadde en  lang pause fra Bmw og kjørte mye nyere Opler ,og var fornøyd men gud hvor kjekt det var å komme tilbake til Bmw.:).

Men allikevel støtter jeg dine valg her og hadde gjort nøyaktig det samme .

Dessuten merker jeg en ting ,ny Bmw gir ikke samme feeling som gammel ,så heldigvIs når jeg skal handle bort e61en ,går jeg faktisk for en eldre en og mindre familiebil.:)

Men om det blir noe annet enn Bmw ,tviler jeg på enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Marius2002 skrev:

[...] Aldri trodd det, men blinklyshendlene som @Saltkjelen nevner stadig er også blitt et stort savn... 

Deilig å lese at flere enn meg også setter pris på disse hendlene. De er i en klasse for seg, og det er bare så innmari synd at BMW har valgt å gå bort fra denne ordningen for å please FWD-kjøperne uten et snev av bilentusiasme innenbords. 

Ellers støtter jeg fullt opp om at eiendom kommer før bil. Tenk så mye mer morsomt det er med en eiendom som stiger i verdi, kontra en bil som faller som en sten. Spesielt nå som man står overfor et virkelig veiskille hva gjelder drivstoff. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Deilig å lese at flere enn meg også setter pris på disse hendlene. De er i en klasse for seg, og det er bare så innmari synd at BMW har valgt å gå bort fra denne ordningen for å please FWD-kjøperne uten et snev av bilentusiasme innenbords. 

Ellers støtter jeg fullt opp om at eiendom kommer før bil. Tenk så mye mer morsomt det er med en eiendom som stiger i verdi, kontra en bil som faller som en sten. Spesielt nå som man står overfor et virkelig veiskille hva gjelder drivstoff. :)

Haha ja, de var uvant i starten når jeg kjøpte E91en, men ble fort vant og like fort ble alt annet som å gå langt tilbake i tid. De er som du sier i en klasse for seg selv.

Takk for hyggelige ord! Eiendom er bra å investere i og jeg kunne beholdt E91, men vi vil leve og ha det moro ved siden av også. Bil er ikke alt. Å slutte å leve og ha det moro har aldri aldri vært et alternativ, derfor stod det mellom bra bil eller oppussing. Oppussing it is og Toyotaen er forsåvidt en bra bil, bare på en helt helt annen måte. :)

@sveigis @papertiger ikke sant, noe å se fram til. :D Planen er BMW som sagt og jeg sa jeg skulle sterkt tilbake. Likevel er jeg ikke heeelt låst, så om f.eks. Audi tilbyr noe bedre enn BMW da så er det ikke umulig det blir det. Men det får den tid vise. Noen år til :beer:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen og @Marius2002 helt enig ang blinklyshendlene. Til og med Minien vår fra  2007 har disse. Har ikke tenkt noe over det tidligere selv i all diskusjonen som har vært rundt det, men når jeg har prøvd andre biler og merket at de ikke går tilbake til nullposisjon med en gang, for så å sette seg i BMWen eller Minien, er det rart å si det, men det gir en ekstra følelse av premium og «påkostethet» - selv om Minien knapt kan kalles premium (kanskje innenfor sitt segment).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E91en er kommet ut til salgs igjen fra forhandler, savner den og det er litt leit å kjøre forbi å se den stå der.

https://www.finn.no/106818736

Uansett har RAVen funket bra, den gjør jobben A-B, men M-sportstolene lengter jeg etter. Sidestøtte finnes ikke på RAVen, selv om setene er "topputgave". Håper E91en havner i gode hender. :) 

Nå vil jeg bare ha snø, så jeg får sett hvordan den oppfører seg der. Jeg vet den ikke er i nærheten av xDrive, men har difflås-knapp så det blir spennende å se(selv om difflåsen bare er opp til 40kmt, ellers justerer den seg selv, med hovedtrekk foran).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
1 time siden, mslello skrev:

Kan trøste deg med at bilen havnet hos en entusiast iallfall.

Den har flyttet litt nordover å skal dele garasje med en i3.

Skal få godt stell, selv om den er skitten og fæl på bildet.

20171107_163359.jpg

Så utrolig kjekt å høre. :)

Hvor, om jeg tør spørre? Om du oppretter tråd så følger jeg den med glede :D Jeg har iallefall tatt godt vare på den og den fikk skryt av NAF under EU-godkjenningen over tilstanden på den. Er det noe du lurer på så skal jeg svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Levanger. 

Takket være denne tråden, så var salget raskt gjennomført 😊

Får se om jeg våger meg på en tråd, har hatt mye glede av å lese mange her iallfall. 

Du har jo gjort mye riktig i mine øyne, så blir ikke så store forandringer. Kan hende det blir orginal grill igjen 😉 og kanskje de to siste xdrive merkene forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, mslello skrev:

Bor på Levanger. 

Takket være denne tråden, så var salget raskt gjennomført 😊

Får se om jeg våger meg på en tråd, har hatt mye glede av å lese mange her iallfall. 

Du har jo gjort mye riktig i mine øyne, så blir ikke så store forandringer. Kan hende det blir orginal grill igjen 😉 og kanskje de to siste xdrive merkene forsvinner. 

Så bra og takk. Har prøvd å brukt tråden til å kunne dokumentere og godt det kom til nytte ved kjøp/salg :) Original grill og de originale Edition Sport-velourmattene fulgte vel med, så det er jo enkel skift om du vil. Det er ihvertfall godt bilen kom i gode hender, jeg kjørte forbi den hver dag til jobb når den stod hos Tind bil, og det er klart den er et savn. Vi hadde en lang ferietur i sommer med den og den var helt herlig! :D Lykke til med bilholdet, om du ikke oppretter tråd, så post gjerne bilder i "snapshot of the day" ved jevne mellrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ryddig bil! Morsomt å få ta over en slik 😊

Det er i3'n som i praksis fungerer som nr 1 bil, så det blir langkjøring og fint bruk på e91n. 

Han hadde glemt å legge inn mattene i går, og fikk høre at nyrene fantes nå i ettermiddag, så da får jeg vurdere litt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må holde liv i tråden din en dag til. :)

Måtte bare gi den en kjapp avspyling i går ettermiddag. Bilen var tydlig vokset og skitten forsvant lett. Hva slags voks har du brukt? Eller har den kanskje fått en runde etter du byttet den inn?

Jeg har vært veldig fornøyd med Fusso ett par år nå, men så ut som skitten slapp veldig lett her også :)

20171109_180250.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...