Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg regnet såklart med at det er på alle E91, så det var ikke ment som en del av svaret på de første linjene :) Jeg var bare ikke klar over det før jeg leste en tråd her om E61 igår, og derfor sjekket idag om E91 også hadde det! ;)

Den nye layouten på forumet viste først teksten uten noe mellomrom så det virket som at du hadde ekstra rom i bilen pga xdrive, måtte jo undersøke nærmere. :) 

Kjekt rom til eks solbriller, kort, kvitteringer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Den nye layouten på forumet viste først teksten uten noe mellomrom så det virket som at du hadde ekstra rom i bilen pga xdrive, måtte jo undersøke nærmere. :) 

Kjekt rom til eks solbriller, kort, kvitteringer 

Da skjønner jeg :)

Det er på ingen måte meningen å si at xDrive er bedre enn noe annet, men jeg tror flere har oppfattet at jeg mener det. xDrive er tyngre, bruker mer drivstoff og større effekttap enn vanlig rwd, så selvsagt mener jeg ikke at xDrive er overlegen. Jeg mener at det gir mer bekymringsløst bilhold til dagligdags for ihvertfall meg! :)

 

StigJ: Takk for info, kjekt å vite :) Jeg lærer stadig nytt om bilen. Jeg kjøpte E91 lci nærmest uprøvd, kjørte t Skien, testet i 30min, kjøpte og kjørte hjem. Tidligere bare vært mye borti 2006 E91 320d, så satset på denne svarte til forventningene.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marius2002 skrev:

Det er på ingen måte meningen å si at xDrive er bedre enn noe annet, men jeg tror flere har oppfattet at jeg mener det. xDrive er tyngre, bruker mer drivstoff og større effekttap enn vanlig rwd, så selvsagt mener jeg ikke at xDrive er overlegen. Jeg mener at det gir mer bekymringsløst bilhold til dagligdags for ihvertfall meg! :)

Tyngre, mer drivstoff, større effekttap, enig.

Men for mange vil den likevel være et bedre valg

For meg ville den vært overlegent bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marius2002 skrev:

Da skjønner jeg :)

Det er på ingen måte meningen å si at xDrive er bedre enn noe annet, men jeg tror flere har oppfattet at jeg mener det. xDrive er tyngre, bruker mer drivstoff og større effekttap enn vanlig rwd, så selvsagt mener jeg ikke at xDrive er overlegen. Jeg mener at det gir mer bekymringsløst bilhold til dagligdags for ihvertfall meg! :)

 

StigJ: Takk for info, kjekt å vite :) Jeg lærer stadig nytt om bilen. Jeg kjøpte E91 lci nærmest uprøvd, kjørte t Skien, testet i 30min, kjøpte og kjørte hjem. Tidligere bare vært mye borti 2006 E91 320d, så satset på denne svarte til forventningene.

Jeg har kjørt 318i E91 2006 og 2011 litt om hverandre. For et hav av forskjell på kvalitetsfølelsen. Greit nok at LCIen hadde skinn og autolat, men tror de har gjort en god del mtp demping i interiøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/26/2016 at 14.39, Marius2002 skrev:

Jeg regnet såklart med at det er på alle E91, så det var ikke ment som en del av svaret på de første linjene :) Jeg var bare ikke klar over det før jeg leste en tråd her om E61 igår, og derfor sjekket idag om E91 også hadde det! ;)

E39 også, dog en noe mere åpen løsning uten luke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått bra tilbud på noen General Altimax sommerdekk, men jeg kjenner ikke til General uten om Grabberdekkene. Noen som har erfaringer? :)

Jeg har ikke behov for runflat og jeg ønsker å støtte ei lokal sjappe istedetfor å bestille over nett eller benytte meg av de større kjedene. Derfor vil jeg tilpasse meg litt hva de har. "Support your locals" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Marius2002 skrev:

Fått bra tilbud på noen General Altimax sommerdekk, men jeg kjenner ikke til General uten om Grabberdekkene. Noen som har erfaringer? :)

Jeg har ikke behov for runflat og jeg ønsker å støtte ei lokal sjappe istedetfor å bestille over nett eller benytte meg av de større kjedene. Derfor vil jeg tilpasse meg litt hva de har. "Support your locals" ;) 

Det jeg klarer å lese ang.  General Altimax er at det er et "all season" dekk og at levetiden på dekket er veldig dårlig. Ville heller satset på et rent sommerdekk. Hva andre leverandører har dem på dekk?

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tollefsen skrev:

Det jeg klarer å lese ang.  General Altimax er at det er et "all season" dekk og at levetiden på dekket er veldig dårlig. Ville heller satset på et rent sommerdekk. Hva andre leverandører har dem på dekk?

Jeg har nå sendt de en mail for å høre hva annet de kan tilby :) Takk for tilbakemld.. 

Hvis det er et all season-dekk er det ikke aktuelt, skal ha rent sommerdekk ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at Altimax-navnet brukes både på sommer- og vinterhjul, så hvis du fikk tilbud om et sommerdekk så var det nok det det var. Når det er sagt, tror jeg ikke Falken var noe dårligere valg. Kanskje tvert i mot.

Jeg kan også være med på opplegget ditt om å støtte lokale forhandlere - enten det er dekk eller andre ting. Dette er selvsagt en toveis gate, og det krever at den lokale forhandleren forsøker å yte sitt beste. Mange gjør dette, og da er det en glede å handle der.  I andre tilfeller er det derimot en fornøyelse å handle utenbys.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Der Barockengel takk for tilbakemelding. :) Det er en toveisgate som du sier, men servicen der har alltid vært bra og derfor jeg vil støtte de opp! Samme som jeg støtter den lokale skateboard-sjappa, selv om jeg får ei t-skjorte 200,- billigere fra US&A. Men men...

Det blir nok Falken, bare venter på siste svar fra de. Så får se på mandag/tirsdag om og når det blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...