Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Vel, i helgen var jeg på Oppdal med bilen, og i øvre bydel i Molde er det kommer veldig mye snø. Jeg må si jeg er imponert over bilen på vinterveier, xDrive-system fungerer veldig godt!

Ikke så veldig mye nytt, jeg byttet lys under dørene til hvite istedet for originale gule eller de med M-logo jeg hadde. Det ble svært bra og matcher lys i dørhåndtakene. :) Slik forblir det.
 

post-43083-0-94452500-1448280041_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flott bil .

Faktisk var det din tråd som gjorde jeg begynte å se etter 3 serie på finn.

Takker for det, var inne å snek på din også! Kjempefin bil, ganske like biler igrunn! :) Har også knappen i bagasjerommet for hengerfeste og den er svært kjekk og ha! Enkelt å hente fram/ta vekk kroken! Jeg er kjempefornøyd med bilen og håper du blir det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg setter den i S(sport), skjer det noe annet enn at den holder lengre på girene og foretrekker lavere gir? Vet noen biler blir stivere og hardere på rattet, men klarer ikke å kjenne mye forskjell her, derfor jeg spør :)

 

Nei, det skjer ikke noe med understellet eller styringen på denne så vidt meg bekjent. Sport endrer vel girvalget som du sier, og kanskje forbedrer motorresponsen men det er jeg usikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det, var inne å snek på din også! Kjempefin bil, ganske like biler igrunn! :) Har også knappen i bagasjerommet for hengerfeste og den er svært kjekk og ha! Enkelt å hente fram/ta vekk kroken! Jeg er kjempefornøyd med bilen og håper du blir det samme :)

Ja i følge utstyr listen er de veldig likt.

Selv om du har ett par ting jeg kunne tenkt meg. Ja utenom xdrive og større motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skjer ikke noe med understellet eller styringen på denne så vidt meg bekjent. Sport endrer vel girvalget som du sier, og kanskje forbedrer motorresponsen men det er jeg usikker på :)

 

Er bare det som skjer. Raskere girshift, holder lenger på de lavere girene(girer ikke opp før 2500 rpm ved vanlig kjøring) og bedre gassrespons. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fortsatt mer og mer fornøyd, venter på en pakke i posten som gjør en liten touch innvendig, ny update når det er i orden  :)

Skulle hatt 17" på vinterdekkene, men det får bare vær. De er veldig behagelig de 16" som er på og de er heller ikke stygg.
Får se når vinterdekkene må skiftes om noen sesonger :)

 

post-43083-0-31456500-1449699119_thumb.j

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg en pakke i posten og fikk montert inni bilen.
Det var solbrille-skuff(?), gikk ganske fort å skifte når jeg skjønte hvordan det skulle gjøres :)

Tusen takk til StigJ her på forumet som jeg fikk kjøpt denne hos, den var hel og pen og handelen gikk smertefritt, så all creds til han!

 

Vel her er utgangspunktet

post-43083-0-24612200-1449764865_thumb.j

 

Fått av selve dekselet, fant ingenting ut hvordan man skulle gjøre dette med automatgir, men måtte starte bilen, sette bilen i Drive for så å få ut og av dekselet, da girstangen er i veien, på manuell gir anbefaler de å sette i 2.gir har jeg lest.

post-43083-0-28407700-1449764904_thumb.j

 

 

Ute, bare å skru ut 4 skruer bytte om og gjør hele prosessen på nytt baklengs, også på nytt igjen i Drive da jeg selvsagt satt den tilbake i P og skrudde av motoren mens jeg holdt på.. Ledningen til scrollehjulet osv var såpass lang at den fikk bare være på :)

post-43083-0-31581000-1449765042_thumb.j

post-43083-0-91391500-1449765161_thumb.j

 

Fiks ferdig:
post-43083-0-89879300-1449765319_thumb.j

post-43083-0-79637700-1449765353_thumb.j

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...