Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Idag hadde madammen fri fra jobb og kunne passe ungen, mens jeg viet formiddagen til polering :) 

Tør jeg si denne felgrensen er like god som P21S og bare til halve prisen? Jepp, de lukter akkurat det samme også.IMG_3614.thumb.JPG.2497c8fdac37125e4a55da18903c3589.JPG

Etter vask:

IMG_3616.thumb.JPG.8e6c160370e7233580eb763e9ada18f7.JPGIMG_3617.thumb.JPG.f2ba3bf385b2be906eabbdb6c4e197f5.JPG

Audi ut, BMW inn. Ferdig. :) Jeg tok ikke bilder underveis. Skikkelig godfølelse å endelig få ordentlig tid til vask og polering/voks.

IMG_3619.thumb.JPG.29d3045b014984163c599c65d5c8216b.JPGIMG_3620.thumb.JPG.e5ef0d1346a865250dfce43d7992b3f3.JPG

Jeg rakk til og med å pusse ned splitterne og lakkere de på nytt. Nå med bra resultat. Så får jeg ta en ny vurdering på om de skal på:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du selge?

Isåfall får neste eier en fin bil :).

Det er jaggu ikke lett å være i tvil mtp salg og forstår argumentene dine lett.

Har du først fått en bil som fungerer ,er det vanskelig å selge .Og utseende har den jo og.

Den turtlen der,skal jeg teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis jeg vet rett og slett ikke :)

E91en er fin og god, 4x4-systemet er helt perfekt(bakhjulstrekk med fremkommelighet som noen kaller det) og selv om det bare et 320d synes jeg den drar greit ute i trafikkbildet også.

Det er vel mest plassen det står på, eller det er kun plassen det står på. Det fine er jo at jeg vet hva jeg har, alt er fulgt opp og mye slitedeler er nettopp byttet osv.. Så ja.

Det er når jeg får tid til å dille med bilen eller kjøre meg en tur at jeg innser at jeg egentlig ikke trenger større. Det er vel periodene hvor vi skal på shopping(barnevogna), spontan tur eller ha med fler folk(inkl ungen) som får meg til å ha lyst på ny.

Jeg ender nok opp med å ha denne med mindre noen kommer med et veldig veldig bra bud. Etter jeg fikk polert opp idag, så ble jeg frelst på ny.

Du må prøve den turtle, gi meg feedback :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir behandlet pent må jeg si! Er så fine de her 👌🏻

E91 passet oss helt fint når vi var 4 i familien. Ikke for stor, sporty og lekker bil.

Vogn er bare en periode, så det går fort over. 

Men om dere blir flere plutselig, kan det bli trangt i den. 

Altså, ikke selg hvis der er pga de gangene dere tar med barnevogna på butikken 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gorg skrev:

Blir behandlet pent må jeg si! Er så fine de her 👌🏻

E91 passet oss helt fint når vi var 4 i familien. Ikke for stor, sporty og lekker bil.

Vogn er bare en periode, så det går fort over. 

Men om dere blir flere plutselig, kan det bli trangt i den. 

Altså, ikke selg hvis der er pga de gangene dere tar med barnevogna på butikken 😁

Takk :) Bil er jo eiendel og verdi, og det må man ta vare på. 

Nei jeg tenker det samme, det er bare av og til "de" gangene føles så alt for ofte. Det går vel fort over som du sier, blir nok til at fornuften (og ufornuften) sier denne blir beholdt. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Igår kom det varsel om lite olje. Jeg peilet olje og det har ikke forsvunnet noe siden oljeskiftet i vinter. Jeg parkerte bilen i garasjen og peilet på nytt idag. Ingen endring og ingen oljeflekker under bilen.

Jeg konkluderer dette med at oljenivåsensoren synger på siste vers, da den lampen kom en stund under kjøring, men etter start/stopp forsvant den.

Så er det sannsynlig at det er noen andre tinger enn oljenivåsensoren? Motoren går fint som alltid og ingen ulyder. Kan ikke tro det er oljepumpen. Skal på BMW / GS i morgen å få tak i del :) Viktig at bilen er tipp topp. 

Edit: Må denne sensoren kodes eller der det bare å bytte? 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tappet en liten liter olje fra motoren(vakumpumpe) og helte på nytt. Bare for å få fylt opp selv. Så visste jeg akkurat selv hvor på peilepinnen, joda den var bra fra før og peilepinnen viser rett, men det roer sjelen å ha 100% kontroll selv.

Det viste seg også at jeg har flere venner og bekjente som driver med BMW. En av disse har diagnoseutstyr ++. Fikk kjørt en full sjekk av bilen og alle verdier og alt var slik de skulle være. Det kom ingen feilmeldinger opp heller ikke på loggen av feilmeldinger. Kom bare opp en logg på at en henger jeg trakk i høst som hadde gåen blinklys som utløste varsel i bilen, noe jeg ar klar over. Det var veldig betryggende. Jeg kjørte også ca. 10 mil idag etter diagnosen for å se og ingen varsel kom opp og bilen oppfører seg fortsatt normalt og tipp topp. Motorrommet er forøvrig tørt og fint. :)

Da kan jeg ta en velfortjent øl ikveld og beholde roen. :D

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser om ikke mange dager, så idag ble det full vask utvendig og støvsuging og vask innvendig. Jeg la også på et nytt lag med voks selv om det gamle hang igjen litt enda. Både for at jeg skal være sikker på at regnet skal prelle av og enklere rengjøring på tur. :) 

IMG_20170705_154235.thumb.jpg.02bff3d5237bfbc1a1265674eb221e0c.jpgIMG_20170705_152140.thumb.jpg.a6fe70dbfb87438f232653efedccbf4d.jpgIMG_20170705_154458.thumb.jpg.ad93e699976dc343a66ffc552c0d21e8.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...