Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Bilen var egentlig ganske nyvasket, men skal i bryllup på lørdag og jeg tenkte at det er greit å gå over en gang til før lørdag og siden jeg ikke får tid i morgen måtte det bli ikveld :D Jeg tok bilder mens felgene godgjorde seg, de er selvsagt vasket nå :)

IMG_20170803_212852.thumb.jpg.de9b37f103d5a6568bb789cdb4de93bd.jpgIMG_20170803_213229.thumb.jpg.fbba6f0d3659e8e2cfc9f65bf785e999.jpgIMG_20170803_212647.thumb.jpg.2e9203721b2dd644870c045efa895c6e.jpg

Viktig å ta inni kroker.

IMG_20170803_213042.thumb.jpg.bdddb5d9eba4aea4a9610487cac8552c.jpg

Og andre kroker.

IMG_20170803_213130.thumb.jpg.d25487a5c4818cab51877a566cf3a39f.jpgIMG_20170803_212930.thumb.jpg.861f07db950b99ae301200215ff3f070.jpgIMG_20170803_212839.thumb.jpg.37d523b67c0062b2c600607e72d4ee3a.jpgIMG_20170803_212901.thumb.jpg.afd93a0b29804ac69046acfabf821159.jpg

Litt shining med mikrofiberklut innvendig.IMG_20170803_212721.thumb.jpg.4fef0cbee4bca8a6a10c1a73c03bdec4.jpgIMG_20170803_212826.thumb.jpg.a919da2ee4c072fc276bfdbd062022ba.jpg

Var så godt i gang med å vaske i kroker at denne kroken ble tørket av litt også :D

IMG_20170803_213156.thumb.jpg.d1711782dbcb9cc1cd6087f8538aa0cb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da lufter vi denne til salgs. Vi må ikke selge, men vi ønsker å realisere noen boligprosjekter og da må vi hente inn der vi kan, dessverre. Vi ser på det hele som et 3-4 års prosjekt, så vi får heller komme sterkere tilbake da, BMW blir det nok igjen :) Bilen har vært kjempegod uten noe problemer og en bedre vinterbil i form av fremkommelighet og morofaktor i den klassen skal en lete lenge etter. Vi har ingen planer om hva som blir ny bil, men den kjøregleden jeg har idag må jeg nok se lenge etter.

Jeg har ikke laget finn.no-annonse da jeg vil ta noen bedre egnet annonse-bilder først. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene har vært hektisk i tillegg til regn, så satser på å få vasket bilen på nytt idag og knipset bilder. :) Fullbooket idag også, men må prøve å skvise inn tid.

Ellers er bilen fortsatt bra, vi tok en liten biltur igår og det var bekreftelsen på at det er tungt å måtte ta denne avgjørelsen. Jeg har alltid vært kritisk til E91, helt til jeg kjøpte og ble frelst med en gang. Den har levert over all forventning! Det blir garantert BMW igjen ved neste anledning til en "skikkelig" bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, papertiger skrev:

Synd du må selge, men hus bør være førstepri som du sier :) denne kommer nok til å gå kjapt antar jeg, helt riktig utstyrt :) 

Bolig er førstepri. Vi eiger hus og det der, men er kommet dit at ting må gjøres og det blir fort mye som nyetablerte. :) Jeg håper den går fort for vår del, men samtidig håper jeg den blir lengst mulig for min del :D Den er godt tatt vare på i mitt eie og håper eventuell ny eier fortsetter trenden. Når det er sagt så MÅ vi ikke selge, men da må vi utsette diverse planer noen år.

Apropos utstyr, jeg visste ikke den hadde lyspakke før jeg hentet den hjem. At en så liten detalj kunne utgjøre så mye hadde jeg aldri trodd. Det blir iallefall et must på neste BMW når den tid kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ahj skrev:

Skjønner at det er vemodig å selge. Er en grunn for at muttern har hatt sin siden 2009 og kjørt 193kkm med sin. Er solide biler med en helt rå fremkommelighet :)

Hør der :) Fremkommeligheten står det ikke på. I vinter som var kom jeg til en bakke her hvor det er et kryss midt i bakken, type bratt bakke. En XC90, Passat og tror siste var en i3, stod foran meg og bare spant og kom seg ikke løs. Jeg tenkte at nå fikk xDriven testet seg, men jeg bare svingte ut fra stillestående og kjørte elegant forbi oppover, det ble noen blikk. De som kom bak meg måtte snu, det samme de foran, XC90en så jeg i speilet kom seg sakte løs, men da var jeg langt forbi. Et genialt firhjultrekksystem. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hør der :) Fremkommeligheten står det ikke på. I vinter som var kom jeg til en bakke her hvor det er et kryss midt i bakken, type bratt bakke. En XC90, Passat og tror siste var en i3, stod foran meg og bare spant og kom seg ikke løs. Jeg tenkte at nå fikk xDriven testet seg, men jeg bare svingte ut fra stillestående og kjørte elegant forbi oppover, det ble noen blikk. De som kom bak meg måtte snu, det samme de foran, XC90en så jeg i speilet kom seg sakte løs, men da var jeg langt forbi. Et genialt firhjultrekksystem. :D

Har hatt samme selv bare på fjellet. :D 
Hva slags bil blir det nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, ahj skrev:

Har hatt samme selv bare på fjellet. :D 
Hva slags bil blir det nå? 

Vet ikke :) Noe kjedelig og rimelig, men såpass nytt at den lever opp til dagens standard ved sikkerhet osv. og driftsikkert. Noe Koreansk, Japansk eller Fransk tenker jeg.

Hyundai ix35 begynner å bli rimelig, kjip bil, men har det meste. Nissan Qashqai, dobbelkjip bil, men billig. C4 Aircross, undermotorisert, men begynner å bli billig og billig i drift ikke minst. Fellesnevner er 4x4 og billig. Jeg vet ikke, må nesten bare dra å se litt på diverse :) Så er det bare snakk om en periode på 3-5 år, så det skal jeg overleve :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fortsatt ikke kommet på finn.no. Rett og slett fordi det er tungt og da drøyer jeg det lengst mulig. Den ligger nok kun her på bimmers.no enn sålenge. Ellers ingen nyheter, den blir vasket og stelt med, men blir ikke bilder hver gang :D Vinteren er bare et par måneder unna og da er xDrive-systemet i sitt ess igjen. Om et par uker er planen å gjøre den vinterklar med litt polering og voks. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

https://www.finn.no/103664952

Bilen kom på finn.no i helgen. Tungt steg, ihvertfall når interessen for bil er slik den er. Jeg håper den får det fint hos ny eier hvis den blir solgt. Markedet er kanskje så som så om dagen, så vi får se hva som skjer :) Bilen har det meste av utstyr og er pent behandlet, så burde ikke stå på det. Vet fortsatt ikke hva eventuelt neste bil blir. Hadde igrunn bestemt meg for en billig ix35, men ingen av de har xenon-lys i den prisklassen. Jeg var ferdig med halogenlykter når jeg solgte Citroen C1en, må ha skikkelige lys i høstmørket. Så da utgår den. :beer:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal driste meg til å si kondolerer med salg. Kjempefin bil du har der, og det er som med meg - tungt å selge! Men det er kjekt å se tilbake på hvor bra disse bilene egentlig er - og at de har evnen til å vekke/holde ved like bilentusiasten i oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg tror jeg skal driste meg til å si kondolerer med salg. Kjempefin bil du har der, og det er som med meg - tungt å selge! Men det er kjekt å se tilbake på hvor bra disse bilene egentlig er - og at de har evnen til å vekke/holde ved like bilentusiasten i oss :)

Hehe jeg må takke for det, men bilen er ikke solgt enda :) Du har gått over til 4GC, en kjempeflott bil det også. Madammen sikler på 4GC og det hadde ikke vært umulig om ikke boligplanene er som de er. :) Jeg er skikkelig usikker på hva neste bil skal bli, E91en har satt diverse standarder som er et "must". Så er spørsmålet hva jeg kan klare meg uten(?). Jeg er tidlig ferdig på jobb i morgen og har noen timer til rådighet før unge skal hentes i barnehage osv., så da tenkte jeg å dra litt på de lokale bilsjappene bare for å se meg rundt hva som finnes og hva som kan være aktuelt. Det verste jeg gir opp er xDrive, det er et firehjulstrekksystem jeg har blitt helt forelsket i. 4x4 må det bli igjen, men i kjip utgave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...