Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg en pakke i posten og fikk montert inni bilen.

Det var solbrille-skuff(?), gikk ganske fort å skifte når jeg skjønte hvordan det skulle gjøres :)

Tusen takk til StigJ her på forumet som jeg fikk kjøpt denne hos, den var hel og pen og handelen gikk smertefritt, så all creds til han!

 

Vel her er utgangspunktet

attachicon.gifIMG_1072.JPG

 

Fått av selve dekselet, fant ingenting ut hvordan man skulle gjøre dette med automatgir, men måtte starte bilen, sette bilen i Drive for så å få ut og av dekselet, da girstangen er i veien, på manuell gir anbefaler de å sette i 2.gir har jeg lest.

attachicon.gifIMG_1073.JPG

 

 

Ute, bare å skru ut 4 skruer bytte om og gjør hele prosessen på nytt baklengs, også på nytt igjen i Drive da jeg selvsagt satt den tilbake i P og skrudde av motoren mens jeg holdt på.. Ledningen til scrollehjulet osv var såpass lang at den fikk bare være på :)

attachicon.gifIMG_1074.JPG

attachicon.gifIMG_1075.JPG

 

Fiks ferdig:

attachicon.gifIMG_1076.JPG

attachicon.gifIMG_1077.JPG

Ser mye bedre ut enn et åpent tray! Ja glemte å skrive det i "guiden" min, men funket å ha den i N for å tre dekselet ut av girspaken. Det var enklere å bare ta av hele iDrive-kontrolleren enn å prøve å få av ledningen, selve kontrolleren er bare klipset på plass i dekselet så den er svært enkel å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPØRSMÅL!

Jeg byttet til sort grill idag, da klarte jeg selvfølgelig å miste ene torx-skruen ned i det hullet med panserfeste der(i midten oppe), den datt ikke videre gjennom og ned bak gitteret fordi det ser ut som at det er et "rom" der og jeg kom ikke til underifra eller fra siden eller ovenifra(sistnevnte for trangt).. Hva er i det "rommet" i frontfangeren? OG er det ille at skruen ligger der?

Det er skrue nr. 16 på bildet, og ser man der som streken som 25, 26 og 27 viser, bak der er på en måte "rommet" i frontfangeren. Jeg klarte ikke å lokalisere at det er mulig å komme seg "inn" dit annet enn å måtte skru av hele fangeren.

 

post-43083-0-76168200-1450023642_thumb.j

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke misforstod beskrivelsen din, så ligger skruen på baksiden av fangeren sånn ca der skiltet henger? Kan være det holder demontere skruene på en side av fangeren å "dra" den ut litt, kanskje du får tak i den da? Eventuelt om du har en magnet eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke misforstod beskrivelsen din, så ligger skruen på baksiden av fangeren sånn ca der skiltet henger? Kan være det holder demontere skruene på en side av fangeren å "dra" den ut litt, kanskje du får tak i den da? Eventuelt om du har en magnet eller noe?

Du skjønte beskrivelsen min. Jeg har pdc, og jeg vet ikke hvordan de er koblet/funker, er redd for å rive av ledninger og gjøre det verre. Er det ikke krise lar jeg den ligge å bestiller ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønte beskrivelsen min. Jeg har pdc, og jeg vet ikke hvordan de er koblet/funker, er redd for å rive av ledninger og gjøre det verre. Er det ikke krise lar jeg den ligge å bestiller ny :)

Jeg har tatt av min fanger før og jeg har PDC. Ikke noe problem med dem. Kommer du ikke til om du tar ut grillen igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt av min fanger før og jeg har PDC. Ikke noe problem med dem. Kommer du ikke til om du tar ut grillen igjen?

Nei kommer ikke til, da det er et "lukket rom" der ser det ut til, jeg vet ikke, tok hånden inn å kjente rundt, fant ingen "inngang" annet enn ovenfra, men der er det så trangt at jeg ikke når til. Om det ikke er krise så lar jeg den ligge å bestiller ny :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men jeg har den der og det var det første jeg prøvde etter å ha prøvd å entre via bak grillen. Dessverre gikk den ikke ned i den ligge glipen der!

Vises ikke godt her, men nedi her er ei liiiita glipe.

post-43083-0-35383000-1450085906_thumb.j

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...